• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (inte med)
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-23 13:31:08 följande:
    Tja, om en blivande arbetsgivare googlar hennes namn så lär hon få det tufft...
    Om min blivande chef sitter och kopplar samman mina användarnamn på siter, med min irl-person...genom att använda sig av snodda databaser. Då vill jag nog inte jobba där ändå.

Eller menar du att man nu skulle slänga ihop en lista på alla knäckta lösen/nick på FL sammankopplade med fysik person och göra dem sökbara på google? I think not...
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 13:42:02 följande:
    Det är därför det finns hackare för att alla system har luckor och hackarna ligger alltid ett steg före.
    I många fall, just för att påvisa detta.

Du behöver nog ett gäng händer, för att räkna hur många "f d" hackare, som arbetar på företag där man tar fram antivirusprogram och brandväggar. Hur många som hjälper stora företag med säkerheten, och hur många fd hackare som arbetar som programerare på företag som säljer programvara och operativsystem som används av.....mååånga ;P
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 13:44:39 följande:
    I många fall, just för att påvisa detta.

Du behöver nog ett gäng händer, för att räkna hur många "f d" hackare, som arbetar på företag där man tar fram antivirusprogram och brandväggar. Hur många som hjälper stora företag med säkerheten, och hur många fd hackare som arbetar som programerare på företag som säljer programvara och operativsystem som används av.....mååånga ;P
    Att hacka pentagon är fortfarande en enorm bedrift och ger feta löner efter fängelset.
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 13:42:48 följande:
    Om min blivande chef sitter och kopplar samman mina användarnamn på siter, med min irl-person...genom att använda sig av snodda databaser. Då vill jag nog inte jobba där ändå.

Eller menar du att man nu skulle slänga ihop en lista på alla knäckta lösen/nick på FL sammankopplade med fysik person och göra dem sökbara på google? I think not...

Varför inte?
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 13:45:54 följande:
    Att hacka pentagon är fortfarande en enorm bedrift och ger feta löner efter fängelset.
    Ja alltså, vilket av de här stora företagen te x...vill inte kunna ta fram produkter med ruskigt hög säkerhet te x. Eller vilja antivirus/brandväggsprogramerare vill INTE se till att deras produkter behövs. Nu ska jag inte säga för mycket men ja...det finns olika sätt att få folk att förstå att de behöver köpa en viss produkt så att säga :P
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 13:47:25 följande:
    Varför inte?
    Vilken nytta eller funktion skulle det ha för den som hackat siten?
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 13:42:02 följande:
    Det är därför det finns hackare för att alla system har luckor och hackarna ligger alltid ett steg före.
    Det är möjligt
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 13:50:41 följande:
    Vilken nytta eller funktion skulle det ha för den som hackat siten?
    Kul? Vad menas annars med att publicera uppgifterna?
  • CopyThat

En annan intressant sak att prata om nu är ju vad det blir i framtiden av fl? Tror ni folk har tappat förtroendet för forumet och kanske avreggar sig helt, ingen vågar skriva i känsliga rummet och att det blir helt dött här nu kanske?
    Folk kanske går över till något annat forum?

• Paksenarrion
    CopyThat skrev 2012-01-23 13:54:44 följande:
    En annan intressant sak att prata om nu är ju vad det blir i framtiden av fl? Tror ni folk har tappat förtroendet för forumet och kanske avreggar sig helt, ingen vågar skriva i känsliga rummet och att det blir helt dött här nu kanske?
    Folk kanske går över till något annat forum?
    Tja du ser ju redan nu att det diskuteras rätt flitigt, det startas nya trådar i känsliga rummet så förtroendet finns där
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt