• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Arcitect
    Anonym skrev 2012-01-23 10:02:34 följande:
    Jag tror inget raderas. Såg en tråd från 2004 häromdagen (FL startade 2003).

Den spärren är borttagen och trådar har "evigt liv".
    Ofan. Dessutom ingen funktion att radera sina egna inlägg. 

Man kan ju undra varför egentligen då det bäddar för att bli tagen på sängen.  
    Game Over
  • vill inte ha signatur mer
    Arcitect skrev 2012-01-23 10:07:22 följande:

Vi får alltså oroa oss inför framtida hackningar för resten av våra liv. När som helst kan vi exponeras! NÄR SOM HELST!
  • Anonym (inte med)
    vill inte ha signatur mer skrev 2012-01-23 10:13:49 följande:
    Vi får alltså oroa oss inför framtida hackningar för resten av våra liv. När som helst kan vi exponeras! NÄR SOM HELST!
    Jaa...är det någon ny bomb som skulle ha slagit ner? ;)
  • Anonym

Håller verkligen med. Nu har de ju lättat på sina regler för att ta bort gamla inlägg, men realistiskt sett, orka leta upp alla och anmäla dem ett och ett... Tidigare var det mycket svårare, det var FL som avgjorde om det var känslig information om dig och inte du. Spöke

Tycker att förslaget om att alla avslutade konton ska stå som "Raderad användare" var en riktigt bra idé. Löser inte allt men man kommer en bit på vägen i alla fall.
  • Anonym (protest!)
    Anonym skrev 2012-01-23 10:26:57 följande:
    Håller verkligen med. Nu har de ju lättat på sina regler för att ta bort gamla inlägg, men realistiskt sett, orka leta upp alla och anmäla dem ett och ett... Tidigare var det mycket svårare, det var FL som avgjorde om det var känslig information om dig och inte du. Spöke

Tycker att förslaget om att alla avslutade konton ska stå som "Raderad användare" var en riktigt bra idé. Löser inte allt men man kommer en bit på vägen i alla fall.
    Men de raderar ju inte de anmälda inläggen även om de säger att de ska göra det...
  • Anonym
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-23 10:33:09 följande:
    Men de raderar ju inte de anmälda inläggen även om de säger att de ska göra det...
    Jag har fått inlägg raderade. Kan inte svära på att det är samtliga jag har anmält eftersom det var en buttload, jag själv vet inte ens hur många.

Gissar att de har ett antal anmälda inlägg att beta sig igenom dessutom, så även om de jobbar så fort de kan lär det ta lite tid att få bort alla medlemmars alla anmälda inlägg.
  • Anonym (inte med)
    Du är nog inte ensam om att anmäla inlägg för att få dem borttagna. De ska ju gås igenom för att tas bort, och förmodligen så är det väl tryck på just den punkten nu. Stilla er lite!!
  • tahira
    Anonym (protest!) skrev:
    Jo, men det tar ju ett tag. De är ju inte oändligt många personer som jobbar på det.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • Anonym

Jag läste om Juholt på aftonbladet och detta citat av Pär Nuder stämmer väldigt bra även på FL

”I realtidens århundrade blir politikens villkor allt mer orimliga. Allt som sägs sprids. Därför handlar inte politik längre om att göra rätt – det gäller att undvika att göra fel”, skriver han i Dagens Industri.

Det handlar inte om politik, det handlar om internet och den "drabbar" alla.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt