• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym
    Arcitect skrev 2012-01-23 09:12:07 följande:
    Men om vi ponerar det omvändna.

Vi ponerar någon hackar dig och tar reda på vem du är och publiserar denna informationen "någonstans" och du går ut med att du "blivit hackad". VEM kommer tro att den information som publiserats om dig är korrekt när du redan från början deklarerat att någon tagit över ditt konto?

Det finns med andra ord fler sätt att behålla "lögnen" på genom att rida på hackarens oärlighet från början...

Eller hade jag otur nu när jag tänkte?       
    Alla kommer att tro att hackarens info är korrekt.
    Även om man utåt fördömer hackaren gottar man sig åt lögnerna. Det spelar inte så stor roll vad "offret" säger eftersom alla "vet" att det handlar om att rädda sitt ansikte och att man då tar till vilka lögner som helst för att visa att min version stämmer.
    Jag har sett det här hända många gånger och aldrig någonsin att "offret" säger "Jo, det stämmer, jag var en åsna. Nu börjar jag på en ny kula." Aldrig.
    Det riktigt larviga är att det många gånger är enkelt att kolla upp och det är alltid flera som gör det och släpper den infot.
  • Anonym
    Anonym (en) skrev 2012-01-23 09:17:48 följande:
    Det du har gemensamt med alla som driver företag på ett mindre framgångsrikt sätt är att man inte inser vikten av att få kunden (=den vars konsumtion av det man säljer inbringar pengar, enkelt uttryckt) att TRO att man är där primärt för att tillfredsställa kundens behov. En nöjd kund är en kund som inbringar inkomst, så enkelt är det. En företagare som skyltar med att vinstintresset är större än kundens tillfredsställelse är en dålig företagare som på sikt riskerar att inbringa en lägre vinst.

Min lista på tips ovan är goda råd till den företagara som vill bibehålla en god inkomst, alltså...

OK?
    Kan du svara på frågan istället för att virra om hur det ska vara enligt boken.

Hur tvingar man folk att läsa det som finns fullt synligt 24/7 och hur tvingar man dem att komma ihåg och agera därefter?
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 09:19:50 följande:
    Fast om folk ändå inte läser eller tar till sig den information som faktiskt finns, vad ska de mer göra då? Ska det komma upp en ruta varje gång du försöker skriva något, som frågar om du är riktigt...riiiiiktigt säker på om du verkligen vill posta det där?

Det...skulle nog få fler att fly siten.
  • Arcitect
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 09:17:41 följande:
    Nej du har inte otur när du tänker, det är ett fullt möjligt scenario ;)

Men båda våra alternativ, är ju goda argument för att inte sitta och böla för att någon kommit åt ditt bullshit på nätet :P
    Lite den poäng jag ville komma fram till.
    Anonym skrev 2012-01-23 09:20:36 följande:
    Alla kommer att tro att hackarens info är korrekt.
    Även om man utåt fördömer hackaren gottar man sig åt lögnerna. Det spelar inte så stor roll vad "offret" säger eftersom alla "vet" att det handlar om att rädda sitt ansikte och att man då tar till vilka lögner som helst för att visa att min version stämmer.
    Jag har sett det här hända många gånger och aldrig någonsin att "offret" säger "Jo, det stämmer, jag var en åsna. Nu börjar jag på en ny kula." Aldrig.
    Det riktigt larviga är att det många gånger är enkelt att kolla upp och det är alltid flera som gör det och släpper den infot.
    Så det du säger är ju att jag praktiskt taget kan gå ut med vilken information om dig som helst då alla kommer ändå att tro mig i första hand och inte den jag svammlar skit om? Eller missförstod jag ditt inlägg nu?

Game Over
  • vill inte ha signatur mer
    Arcitect skrev 2012-01-23 09:12:07 följande:
    Men om vi ponerar det omvändna.

Vi ponerar någon hackar dig och tar reda på vem du är och publiserar denna informationen "någonstans" och du går ut med att du "blivit hackad". VEM kommer tro att den information som publiserats om dig är korrekt när du redan från början deklarerat att någon tagit över ditt konto?

Det finns med andra ord fler sätt att behålla "lögnen" på genom att rida på hackarens oärlighet från början...

Eller hade jag otur nu när jag tänkte?       
    Fast de kan ju visa vilken datum inläggen skrivits och det blir svårt att förklara om det är inlägg som är flera år gamla.
  • Arcitect
    vill inte ha signatur mer skrev 2012-01-23 09:31:46 följande:
    Fast de kan ju visa vilken datum inläggen skrivits och det blir svårt att förklara om det är inlägg som är flera år gamla.

Sant..

Hmm, jag kanske inte hade oroat mig för en krashlandning i historik, men däremot om någon succesivt skriver med ens signaturer parallelt med att man själv är aktiv.

Alltså i ena tråden är man seriös och i andra tråden skrivs det att man gillar att äta småbarn med solrosolja och en knippe kanel på. Ja, du fattar vart jag vill komma utan att behöva gå in närmare på ämnet. lol        
    Game Over
  • Anonym
    Arcitect skrev 2012-01-23 09:28:54 följande:
    Lite den poäng jag ville komma fram till.

Så det du säger är ju att jag praktiskt taget kan gå ut med vilken information om dig som helst då alla kommer ändå att tro mig i första hand och inte den jag svammlar skit om? Eller missförstod jag ditt inlägg nu?

Nej det säger jag inte. Jag besvarade en specifik situation, du försöker applicera svaret på något helt annat.

Nej, man kan inte alltid gå ut med vilket skit som helst och tro att alla går på det. Var det svar på din fråga?
  • vill inte ha signatur mer
    Arcitect skrev 2012-01-23 09:36:30 följande:
    Sant..

Hmm, jag kanske inte hade oroat mig för en krashlandning i historik, men däremot om någon succesivt skriver med ens signaturer parallelt med att man själv är aktiv.

Alltså i ena tråden är man seriös och i andra tråden skrivs det att man gillar att äta småbarn med solrosolja och en knippe kanel på. Ja, du fattar vart jag vill komma utan att behöva gå in närmare på ämnet. lol        
    Undrar om det finns en tidsgräns för hur länge inlägg finns kvar i arkivet. Det kanske rensas efter ett visst antal år?
  • Arcitect
    vill inte ha signatur mer skrev 2012-01-23 09:47:41 följande:
    Undrar om det finns en tidsgräns för hur länge inlägg finns kvar i arkivet. Det kanske rensas efter ett visst antal år?
    Jag vet med mig att jag hört en livslängd på trådar. Kan 3 månader stämma innan man måste starta en ny för att "förnya" den?
    Game Over
  • Anonym
    vill inte ha signatur mer skrev 2012-01-23 09:47:41 följande:
    Jag tror inget raderas. Såg en tråd från 2004 häromdagen (FL startade 2003).
    Arcitect skrev 2012-01-23 09:51:03 följande:
    Jag vet med mig att jag hört en livslängd på trådar. Kan 3 månader stämma innan man måste starta en ny för att "förnya" den?
    Den spärren är borttagen och trådar har "evigt liv".
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt