• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (Cat)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 11:34:36 följande:
    Nej, hackaren har mailadresser.....och hashade lösenord.
    Men han fick väl med sig användarnamn också?
    Eller?
  • CopyThat

Jag undrar, hur vet man att hackaren inte fick med sig adresser och telefonnummer också som man uppgav när man registrerade sig? Någon som vet?

• Anonym
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-23 11:14:09 följande:
    Japp.
    Det är föga konstruktivt eftersom det här händer på nätet. Ständigt.
    Man har mao skyldighet att skydda sig själv innan. Först när man gjort det kan man gnöla om att andra ska ta ansvar.
  • Anonym (inte med)
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 11:35:49 följande:
    Men han fick väl med sig användarnamn också?
    Eller?
    Nej, mailadresser och hashade lösenord. Lösenord som jag inte sett blivit släppta i klartext någonstans heller för den delen. Har sett inlägg i forum där någon har försökt knäcka hundratals hashsträngar men inte fått fram ett enda lösen i klartext.

Hade någon lyckats, så hade man nog börjat märka på ganska många håll att det inte står rätt till.

Vid det här laget så har nog många bytt sina uppgifter. Sitter man i den här tråden, så har man definitivt gjort det...annat vore konstigt. Då har man heller inget att sitta och grina över. Då kan de göra vad de vill med ditt gamla lösenord.

Jag har försökt få ihop min mailadress, till mitt användarnamn härinne....men inte lyckats ;)
  • Anonym
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-23 11:33:01 följande:
    Jo, det är ju det som allt handlar om. Hackaren har både mailadresser och användarnamn. Och trots signaturbyte så finns ens gamla användarnamn kvar på flera ställen och det är därför busenkelt att räkna ut vem som döljer sig bakom de nya signaturerna.
    Nej det är inte busenkelt. Åter igen handlar det om eget ansvar.
    Man får helt enkelt stå för det man skriver. Det står tom överst i forumet. "Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet"
    Hur har du kunnat undgå dig???
  • Anonym (mu)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 11:40:45 följande:
    Nej, mailadresser och hashade lösenord. Lösenord som jag inte sett blivit släppta i klartext någonstans heller för den delen. Har sett inlägg i forum där någon har försökt knäcka hundratals hashsträngar men inte fått fram ett enda lösen i klartext.

Hade någon lyckats, så hade man nog börjat märka på ganska många håll att det inte står rätt till.

Vid det här laget så har nog många bytt sina uppgifter. Sitter man i den här tråden, så har man definitivt gjort det...annat vore konstigt. Då har man heller inget att sitta och grina över. Då kan de göra vad de vill med ditt gamla lösenord.

Jag har försökt få ihop min mailadress, till mitt användarnamn härinne....men inte lyckats ;)
    Kodarn har själv i ett inlägg gått ut med att den fick med sin signaturerna också.
  • Anonym (inte med)

Det "roligaste" i det här, är att FL och de flesta andra såna här siter...har intrång lite då och då i varierande omfattning. Folk kan lika gärna kika in lite då och då, och ta med sig lite skoj som de sitter hemma på kammaren och använder för att djävlas lite med.

Det innebär ju med vissas logik, att alla såna här siter borde stängas för gott. Det är nämligen inte alltid så att man märker att någon har varit inne och rotat.

• Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 11:37:40 följande:
    Jag undrar, hur vet man att hackaren inte fick med sig adresser och telefonnummer också som man uppgav när man registrerade sig? Någon som vet?
    Nej det är ingen utom hackaren som vet.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 11:43:35 följande:
    Nej det är ingen utom hackaren som vet.
    Ja det måste vara så.
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 11:43:20 följande:
    Det "roligaste" i det här, är att FL och de flesta andra såna här siter...har intrång lite då och då i varierande omfattning. Folk kan lika gärna kika in lite då och då, och ta med sig lite skoj som de sitter hemma på kammaren och använder för att djävlas lite med.

Det innebär ju med vissas logik, att alla såna här siter borde stängas för gott. Det är nämligen inte alltid så att man märker att någon har varit inne och rotat.
    Precis. Siterna håller tyst om det naturligtvis men däremot skrivs det om det ofta och i lättförstådda media såsom Aftonbladet. Det är bara ett jävla gnäll och vägran att ta ansvar över sina egna handlingar.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt