• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • EnGladPingvin
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:29:18 följande:
    Så man behöver inte längre ange sin adress och telefonnummer vid registrering? Kan man ta bort dessa uppgifter om man redan angett dem?
    Jag försökte ta bort dem, men det gick inte. Det var däremot inte något problem att ändra dem. Så jag skrev "Nej tack" som adress och ett fake-telefonnummer. Det gick. Efter det som har hänt kommer jag inte ge ut mina adressuppgifter oavsett vad de säger. Det finns ingen anledning för dem att ha dem. Jag har även bytt signatur (två gånger), lösen och e-postadress.
  • Anonym (Cat)
    krogen skrev 2012-01-23 12:32:22 följande:
    Den traden finns for alla att se. Jag laste detsamma nyligen och jag kanner inte hackaren.

Står det nåt mer intressant i den tråden?
  • Anonym (inte med)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:29:18 följande:
    Ja vi får hoppas på att det är så.

Så man behöver inte längre ange sin adress och telefonnummer vid registrering? Kan man ta bort dessa uppgifter om man redan angett dem?
    Inte en susning om hur det funkar nu, det var ett tag sen jag reggade mig. Men har du bytt dina inlogg os v här, så kommer de ju inte åt din sida i vilket fall som helst.

Och fick de med sig telenummer os v under hacket, så är det ju lönlöst att skrika om det nu. Att de kopplar ihop och kan googla inlägg med din signatur, ger dem ju ingen tillgång till något telenummer.
  • CopyThat
    krogen skrev 2012-01-23 12:32:22 följande:
    Den traden finns for alla att se. Jag laste detsamma nyligen och jag kanner inte hackaren.
    Okej vill du länka? Är det någon som tipsat Familjeliv om den tråden? Man kanske kan ta han på det sättet?
  • Anonym (Cat)
    EnGladPingvin skrev 2012-01-23 12:33:02 följande:
    Jag försökte ta bort dem, men det gick inte. Det var däremot inte något problem att ändra dem. Så jag skrev "Nej tack" som adress och ett fake-telefonnummer. Det gick. Efter det som har hänt kommer jag inte ge ut mina adressuppgifter oavsett vad de säger. Det finns ingen anledning för dem att ha dem. Jag har även bytt signatur (två gånger), lösen och e-postadress.

Jag har också angett en annan e-postadress här nu. Hjälper väl inte så mycket eftersom skadan redan är skedd. Men kändes bättre iaf.

Hoppas verkligen inte hackaren kom åt adressupgifter! 
    Ska ändra dom jag med tror jag... 
  • Anonym (inte med)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:34:29 följande:
    Okej vill du länka? Är det någon som tipsat Familjeliv om den tråden? Man kanske kan ta han på det sättet?
    Hur ska du kunna ta honom på det sättet?

Flashback lämnar inte ut något, och den här snubben sitter med all säkerhet bakom något helt annat ip än sitt eget.
  • Anonym (C)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:30:59 följande:
    Men vet du alltså vem hackaren är? Varför anmäler du inte om du vet vem det är?
    Jag vet inte vem han är IRL, men jag vet vem han är på flashback. Han har skrivit ganska mycket de senaste dagarna, men de flesta av hans inlägg har tagits bort. Lite förvånande, jag trodde inte flashback censurerade på det sättet. Eventuellt kan flashback spåra honom, men det lär knappast ske i första taget.
  • CopyThat
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 12:32:56 följande:
    Behöver man inte ange det?
    Det är det jag undrar. Jag tycker inte det känns ok att ange det eftersom forumet inte är helt säkert. Tänk om en ny attack kommer och de får tag i de uppgifterna istället?
    EnGladPingvin skrev 2012-01-23 12:33:02 följande:
    Ok tack för tipset, det ska jag också göra. Jag hade en annan fl innan där jag bytte nick och bytte lösen till min mail. Sedan avreggade jag mig, startade en ny fl som är kopplad till en ny mail. Jag fanns inte med på listan med jag tog ändå det säkra före det osäkra. För vem vet, den listan som publicerats kanske inte är komplett.
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 12:34:28 följande:
    Inte en susning om hur det funkar nu, det var ett tag sen jag reggade mig. Men har du bytt dina inlogg os v här, så kommer de ju inte åt din sida i vilket fall som helst.

Och fick de med sig telenummer os v under hacket, så är det ju lönlöst att skrika om det nu. Att de kopplar ihop och kan googla inlägg med din signatur, ger dem ju ingen tillgång till något telenummer.

Nej, men om uppgifterna finns tillsammans med mailadressen någon annanstans kan det bli jobbigt.
  • CopyThat
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 12:36:04 följande:
    Hur ska du kunna ta honom på det sättet?

Flashback lämnar inte ut något, och den här snubben sitter med all säkerhet bakom något helt annat ip än sitt eget.
    Okej vad synd. Jag hoppas de får tag på han i alla fall men han har väll högsta beredskap skulle jag tro.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt