• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (glasöga)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:30:59 följande:
    Men vet du alltså vem hackaren är? Varför anmäler du inte om du vet vem det är?
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:34:29 följande:
    Okej vill du länka? Är det någon som tipsat Familjeliv om den tråden? Man kanske kan ta han på det sättet?
    Ansvariga på FL vet redan om detta...
  • CopyThat
    Anonym (glasöga) skrev 2012-01-23 12:42:37 följande:
    Ansvariga på FL vet redan om detta...
    Okej bra det. Nu ändrade jag mina personuppgifter som namn, adress, telefonnummer, födelsedata och rubbet. Hoppas inte fl har något emot det. För de måste ju förstå att man hedanefter inte vill lämna ut såna uppgifter.
  • Anonym (inte med)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:39:08 följande:
    Okej vad synd. Jag hoppas de får tag på han i alla fall men han har väll högsta beredskap skulle jag tro.
    Han är nog ganska säker på vad han gör. Tror inte att man lägger ner överdrivet mycket energi heller, om han inte gör riktigt stor skada med de uppgifter han fått. Vilket han troligtvis inte kommer att göra. För många av de här, är det mest prestigen att ta sig in som är det viktiga.

Den som sitter och snor åt sig användaruppgifter för att komma åt pengar, eller begå bedrägerier eller annat...brukar inte slänga upp databaser med info de kommit åt. De smyger mest omkring och plockar lite här, och lite där.
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 11:37:40 följande:
    Jag undrar, hur vet man att hackaren inte fick med sig adresser och telefonnummer också som man uppgav när man registrerade sig? Någon som vet?
    Bara för att man kommer in på ett ställe i en databas betyder det inte att man kommer åt allt. Min gissning är att användarnamn, mejl och lösenord ligger åtskilt från adresser och telefonnummer. Där av kan det hända att hackaren inte fick tillgång till det sistnämnda, eftersom hen inte tog sig in på den delen av databasen som adresser osv låg på. Bara en gissning. Enligt kodarn så ska ju de inte ha sett något tecken på att fullt namn, personnummer osv osv har kommits åt.
  • CopyThat
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 12:45:00 följande:
    Han är nog ganska säker på vad han gör. Tror inte att man lägger ner överdrivet mycket energi heller, om han inte gör riktigt stor skada med de uppgifter han fått. Vilket han troligtvis inte kommer att göra. För många av de här, är det mest prestigen att ta sig in som är det viktiga.

Den som sitter och snor åt sig användaruppgifter för att komma åt pengar, eller begå bedrägerier eller annat...brukar inte slänga upp databaser med info de kommit åt. De smyger mest omkring och plockar lite här, och lite där.
    Ja det har du nog rätt i. De vill säkert bara kunna skryta om att de har gjort det. Vi får hoppas att den här killen kanske inte kan hålla tyst om det utanför nätet och då kanske han på det viset anger sig själv
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 12:45:52 följande:
    Bara för att man kommer in på ett ställe i en databas betyder det inte att man kommer åt allt. Min gissning är att användarnamn, mejl och lösenord ligger åtskilt från adresser och telefonnummer. Där av kan det hända att hackaren inte fick tillgång till det sistnämnda, eftersom hen inte tog sig in på den delen av databasen som adresser osv låg på. Bara en gissning. Enligt kodarn så ska ju de inte ha sett något tecken på att fullt namn, personnummer osv osv har kommits åt.
    Vi får hoppas på det.
  • Anonym (inte med)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:47:31 följande:
    Ja det har du nog rätt i. De vill säkert bara kunna skryta om att de har gjort det. Vi får hoppas att den här killen kanske inte kan hålla tyst om det utanför nätet och då kanske han på det viset anger sig själv
    Det spelar väl ingen roll om han pratar om det utanför nätet heller. Man kan inte plocka in folk för vad de sagt att de har gjort. Syns inte något som visar att han fysiskt suttit vid sin dator, med sitt ip-nummer....så kan han babbla bäst han vill.

Men förmodligen så har han nog ingen anledning att diskutera det utanför nätet heller o andra sidan.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-23 11:56:58 följande:
    Påverkar ju inte sökresultaten på google.
    På googleträffarna står datum och tidpunkt, och i vissa fall början på inlägget du har skrivit. Googlar du "Bebismamma" får alla trådar bebismamma har skrivit i. Klickar du dig in på trådarna är det bara att leta upp vilken användare som skrev på samma tidpunkt som bebismamma. 
    Det krävs enormt mycket arbete för denna kartläggning och det är inte alls något man gör i en handvändning.
    Är man så paranoid för denna typ av kartläggning har man faktiskt inget på ett forum att göra alls!
  • Anonym (Cat)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 12:45:00 följande:

Det där kändes lugnande på något vis...! Även om ingen kan garantera att det är så... 

• Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 12:49:33 följande:
    Det krävs enormt mycket arbete för denna kartläggning och det är inte alls något man gör i en handvändning.
    Är man så paranoid för denna typ av kartläggning har man faktiskt inget på ett forum att göra alls!
    Om någon skulle ägna sig åt liknande, så är det isf någon i ens bekantskapskrets. Den som tar sig in och snor databaser på det här viset, vill få info så snabbt som möjligt. Alltså...förhoppningsvis så fatt i mailkonton som matchar med lösenorden här...för att där kanske få del av något användbart.

De finner nog inget intresse av att veta, att bettan74 heter elisabeth algotsson och har 4 barn, lever ensam i en tvåa i haninge. Hon har tidigare missbruk som hon ofta diskuterar på FL , då soc hotar att ta hennes barn. Såvida inte Elisabeth Algotsson är kändis, politiker....eller någon annan som man skulle kunna pressa pengar på för att hålla truten.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt