• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 20:20:30 följande:
    www.flashback.org/t1258922p53 Jag hittade det här på Flashback..
    Ja där står det faktiskt att de fått tag på hela registret 120 000 medlemmar. Sen kan man ju aldrig veta om det stämmer men jag tror inte det var så mycket som 120 000 st på den listan jag såg.
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 20:16:38 följande:
    Ja och då var vi där igen, tänka innan man skriver. Tänka vad man uppger när man reggar sig os v. Är det nu så att man måste uppge fullständig adress os v när du reggar dig, så kanske man ska ha det i åtanke...vad som egentligen finns om dig här. Det är 2012 och den Senaste tiden har det pratats massor om attacker och hot om attacke Samt tips hur man skyddar sig. Ändå sitter folk med hakan i backen och menar att det borde vara tydligare info om att sådant här kanske *ridå*
    Jag vet troligtvis mer om sånt här än vad du gör. Visst ska man fundera lite på vilken information man delar med sig av. Icke desto mindre har ALLA användare en riktig mailadress registrerad och majoriteten har inte en särskild adress som bara är till för FL. Dessutom är sajtens affärsidé att man ska kunna utbyta information med andra över nätet och att man kan göra det anonymt presenteras som en bonus.

Att FL blivit hackat säger jag inget om, det kan hända alla. Frågan är hur de hanterar det efteråt. De har alla möjligheter att begränsa skadan.
  • Anonym

Men är du säker på att du sett den fulländade listan?

• CopyThat

Såhär skriver troligtvis hackaren Mr.MacG själv på den sidan:

"Vi upptäckte intrånget efter bara några timmar"
    Min burk satt under 3 dagar och snodde användaruppgifterna, men mitt script verkade vara för "aggressivt" då deras sida dog 3 gånger innan dom upptäckte det.

• CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 20:25:28 följande:
    Men är du säker på att du sett den fulländade listan?
    Det är det jag menar också. Tänk om hackaren bara ville förvirra folk med att skriva en lista som inte var komplett.
  • Anonym

Om han har suttit i 3 dagar har han nog hunnit få tag på en hel del

• CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 20:27:53 följande:
    Om han har suttit i 3 dagar har han nog hunnit få tag på en hel del
    Ja precis. Frågan är om det verkligen stämmer eller inte. Jag blir lite förvånad över hur fl kan säga att hackaren bara kom åt användarnamn och kodade lösenord. Hur kan de se det liksom?
  • oOOo  oOOo
    CopyThat skrev 2012-01-23 20:30:30 följande:
    Hur kan de se det liksom?
    Alla anrop til databasen kanske loggas.
  • Ingrid Bergman

Glömde fråga detta...är det någon annan än jag som såg facebook länk bredvid vissa email adresser på den listan som kom ut för nån dag sen?

• CopyThat
    oOOo oOOo skrev 2012-01-23 20:32:04 följande:
    Alla anrop til databasen kanske loggas.
    Ja vem vet. Det är ju bra om det är så.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt