• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • CopyThat
    heter skrev 2012-01-23 18:05:10 följande:
    Jag tror att det är så här lätt. Visst vet alla att det vi skriver på internet inte är hemligt men ingen hade väl kunnat tro att man en dag skulle kunna bli kopplad till sina helt anonyma inlägg och det är där skon klämmer. SJÄLVKLART ska man endera kunna få radera känsliga inlägg då när man förstår det eller få veta hur man kan ta bort sin koppling till inläggen som man tydligen kan genom avreggning. Varför är det så jäkla svårt att förstå att alla inte är datagenier som förstår hur långt saker kan nystas upp och sättas ihop TROTS anonymitet?!
    Jag tycker också som du
  • Ingrid Bergman
    Anonym skrev 2012-01-23 19:10:05 följande:
    Jag använder ditt språk och dina uttryck, märker du verkligen inte det?
    Jag trodde faktiskt att du av alla skulle förstå det men jag erkänner, där hade jag fel.

Jag förstår vad du säger men jag håller inte med, lär dej skilja på de sakerna!!!
    Vad tjänar det till att DU håller på fram och tillbaka? Du förstår helt uppenbarligen INTE det jag skriver utan du ägnar dig istället åt PERSONLIGA påhopp och tjafs. Varför?

Påhopp? Vem är det som projicerar nu?

Jag tycker vi lägger ner det här nu för du förstår helt enkelt inte alt. vill du inte förstå och håller inte med, samma sak, ny tid och jag kan inte vara mer tydlig än vad jag varit.

Jag hoppas att du åtminstone förstår det här --> Hejdå.

• Anonym (inte med)
    heter skrev 2012-01-23 19:16:59 följande:
    Inte den här gången för hackarna ska inte ha fått med sig sån info verkar det som. Frågeställningen kom upp för att vi nu tänker ett steg längre om dom skulle få någon sån info nästa gång och då kan det vara vettigt att avregga och börja om för att slippa oroa sig i framtiden. Så tänker jag iaf.
    X skrev 2012-01-23 19:07:05 följande: (signaturer i citat är dolda tills vidare)
    Det du skriver i känsliga rummet kommer väl inte fram?

Ok, ja man ska alltid vara lite eftertänksam innan man postar känsliga saker..oavsett om det görs anonymt. Intrång kan alltid ske, nu har det varit ett som förmodligen inte är varken det första eller sista. Facebook är nog den sidan av alla jag är reggad på som har mest personlig info om mig. Men inte heller där har jag uppgifter om mailkonton os v. Att vara en aning paranoid på nätet kan vara en fördel.
  • CopyThat
    xXMaLoXx skrev 2012-01-23 19:07:05 följande:
    Det du skriver i känsliga rummet kommer väl inte fram?
    Jo om hackaren lyckas knäcka folks lösenord och alla kanske inte har hunnit ändra lösenord ännu. Folk som inte brukar vara inne på fl så mycket kanske inte ens vet om vad som har hänt men att de har skrivit känsliga inlägg.
  • CopyThat
    heter skrev 2012-01-23 19:16:59 följande:
    Inte den här gången för hackarna ska inte ha fått med sig sån info verkar det som. Frågeställningen kom upp för att vi nu tänker ett steg längre om dom skulle få någon sån info nästa gång och då kan det vara vettigt att avregga och börja om för att slippa oroa sig i framtiden. Så tänker jag iaf.
    Japp så tänkte jag med även om jag inte hade något känsligt innan.
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 19:27:05 följande:
    Japp så tänkte jag med även om jag inte hade något känsligt innan.
    Har du avreggat och börjat om? Jag ska nog göra det också men jag är lite rädd för att dom upptäcker något och inser att det inte var som dom sa, att man inte alls försvinner vid avreggning? Drömmer  Fast jag är nog bara onödigt paranoid. Eller? Oskyldig 
  • Anonym (inte med)
    CopyThat skrev 2012-01-23 19:25:40 följande:
    Jo om hackaren lyckas knäcka folks lösenord och alla kanske inte har hunnit ändra lösenord ännu. Folk som inte brukar vara inne på fl så mycket kanske inte ens vet om vad som har hänt men att de har skrivit känsliga inlägg.

Fast de kan ju inte vara här och radera inlägg heller då. Dessutom så förstår jag inte...varför folk tror att man skulle vara särskilt intresserad av vem som skrivit random inlägg i känsliga rummet? Har svårt att tro att den här personen är särskilt intresserad av vad ni gör på FL.
  • Anonym (Cat)
    CopyThat skrev 2012-01-23 15:15:23 följande:
    Den är raderad nu? oj då.. Jag behövde aldrig registera mig för att se den igår.

Jag behövde inte heller registrera mig, men vissa har ju pratat om en grön ruta som man var tvungen att trycka på för att komma åt listan. Fast den såg inte jag..
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 19:34:32 följande:
    Har du avreggat och börjat om? Jag ska nog göra det också men jag är lite rädd för att dom upptäcker något och inser att det inte var som dom sa, att man inte alls försvinner vid avreggning? Drömmer  Fast jag är nog bara onödigt paranoid. Eller? Oskyldig 
    Ja jag hade ett annat konto innan som jag bytte nickname på plus ändrade lösenordet på. Sen avreggade jag mig för att till sist öppna ett nytt konto men en ny skräpmail som jag bara har till den här sidan. Plus att jag bytte lösenord på min mail jag hade innan. Jag fanns inte med på den listan och jag hade inga känsliga trådar skrivna innan men jag gjorde det ändå. Dessutom så ändrade jag mina personliga uppgifter idag som namn, adress, telefonnummer med mera. Någon sa att om man reggar sig idag så behöver man inte längre ange namn och adress.

Jag är också kritiskt till att alla ens anonyma trådar man har startat försvinner. Dom säger det men jag vet inte om man ska tro på det. Jag tycker inte att du är onödigt paranoid. I så fall är jag också det men det bjuder jag på i så fall haha
  • CopyThat
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 19:34:45 följande:
    Fast de kan ju inte vara här och radera inlägg heller då. Dessutom så förstår jag inte...varför folk tror att man skulle vara särskilt intresserad av vem som skrivit random inlägg i känsliga rummet? Har svårt att tro att den här personen är särskilt intresserad av vad ni gör på FL.
    Nej men de kan ju gå in och läsa folks inlägg bara för skojs skull, för att jävlas och för att dom kan.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt