• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • CopyThat

Är det någon mer som märker att det är riktigt segt nu? Det kom upp typ att sidan kan inte visas för tillfället.

• CopyThat
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 21:20:45 följande:
    Inte ljuga medvetet... Men jag tycker det har varit lite olika bud ibland om vissa saker...

Är FL segt åt någon mer än mig? Tycker det är så jäkla trögt nu. Det tar tid att öppna trådar, och det går inte att trycka bakåt. Men däremot går det snabbt att logga ut och in... 
    Ja jag märker också att det är segt. Jag var också tvungen att logga ut och sen in igen men det hjälpte inte och sen stod det sidan kan inte visas.
  • Anonym (Cat)
    oOOo oOOo skrev 2012-01-23 21:17:45 följande:
    Så är det nog ja. Först knäcka lösenordet, vilket borde vara svårt om de är saltade. Sedan hoppas på att personen använt samma lösen som på sin mail adress och dessutom hoppas på att det inte är en fejk mail utan en mail som används till ekonomiska tjänster på nätet.

Usch.....jäkligt otrevligt! Men om man inte har samma lösen, och dessutom bytt lösen även på mailen efter attacken. Då borde det va lugnt va?
    Är så trött på att va orolig... 
  • Anonym (inte med)
    CopyThat skrev 2012-01-23 21:21:57 följande:
    Ja jag märker också att det är segt. Jag var också tvungen att logga ut och sen in igen men det hjälpte inte och sen stod det sidan kan inte visas.
    Det kan ju vara så, att FL jobbar och trixar ;)
  • oOOo  oOOo
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 21:24:33 följande:
    Usch.....jäkligt otrevligt! Men om man inte har samma lösen, och dessutom bytt lösen även på mailen efter attacken. Då borde det va lugnt va?
    Är så trött på att va orolig... 
    Då behöver du inte vara orolig.
  • CopyThat

Jag tror jag loggar ut för gott idag för jag orkar inte vara inne på en sida som är så seg

• Anonym (Cat)
    CopyThat skrev 2012-01-23 21:20:46 följande:
    Är det någon mer som märker att det är riktigt segt nu? Det kom upp typ att sidan kan inte visas för tillfället.

Inte bara åt mig det är segt då...Var så tidigare idag också för mig. Man blir ju lite paranoid för allt nu..och blir rädd att det är nåt skumt som händer...
  • Anonym (Is i magen??!!)
    Så är det nog ja. Först knäcka lösenordet, vilket borde vara svårt om de är saltade. Sedan hoppas på att personen använt samma lösen som på sin mail adress och dessutom hoppas på att det inte är en fejk mail utan en mail som används till ekonomiska tjänster på nätet.

Vilka ekonomiska tjänster menar du används till mail? Att handla över nätet, eller?

• Anonym (Cat)

Om nån kommer in i ens mail, och hittar tex kontonummer till bankkonto..Kan dom få lös pengar då?
  • oOOo  oOOo
    Anonym (Is i magen??!!) skrev 2012-01-23 21:44:39 följande:

Vilka ekonomiska tjänster menar du används till mail? Att handla över nätet, eller?

Exempel: du kanske registrerat ditt kreditkortnummer på någon köp site tex paypal. Sedan använder hackaren din email för att be om ett nytt lösen till den siten. Med det nya lösenordet kan han sedan logga in och köpa saker i ditt namn. 
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt