• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Ingrid Bergman
    vill inte ha signatur mer skrev 2012-01-23 17:42:50 följande:
    I en annan infotråd där kodarn skriver så meddelar de att kopplingen till anonyma inlägg försvinner om man avregistrerar sin användare. Så vill man skydda sig så är det ju det bästa, att ta bort kontot helt och skapa ett nytt. Hoppas att den infon lugnar folk lite.
  • Ingrid Bergman
    Anonym skrev 2012-01-23 17:46:01 följande:
    Ok, jag kör samma metod som du gör. Kanske, kanske, kanske att det funkar. Det BORDE göra det eftersom det är något du tar till själv.

Läs detta  l å n g s a m t

Forum är komplext.

Alla forum är komplexa.

Ett inlägg räcker inte för att förklara.

Det finns bra information att hitta på nätet.

Använd google.

Sök högskolekurser.

Du förstår inte att det är komplext.

Du accepterar inte att det inte går att förklara.

Du tänker inte söka information själv.

Du måste lära dig att du inte kan få som du vill alla gånger.

Du måste lära dig att inte begå påhopp när du får svar du inte vill ha.

Du måste lära dig att allt som går emot inte handlar om empatibrist.

Har du svårt med läsförståelsen?

Hahah men herre...nej nu är du helt ute och snurrar.

Jag ger mig med den här diskussionen med dig. Om du inte förstått något av det jag skrivit vid det här laget så kommer du aldrig förstå.

Ta hand om dig.

• heter

Jag tror att det är så här lätt. Visst vet alla att det vi skriver på internet inte är hemligt men ingen hade väl kunnat tro att man en dag skulle kunna bli kopplad till sina helt anonyma inlägg och det är där skon klämmer. SJÄLVKLART ska man endera kunna få radera känsliga inlägg då när man förstår det eller få veta hur man kan ta bort sin koppling till inläggen som man tydligen kan genom avreggning. Varför är det så jäkla svårt att förstå att alla inte är datagenier som förstår hur långt saker kan nystas upp och sättas ihop TROTS anonymitet?!

• Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 17:51:47 följande:

Hahah men herre...nej nu är du helt ute och snurrar.

Jag ger mig med den här diskussionen med dig. Om du inte förstått något av det jag skrivit vid det här laget så kommer du aldrig förstå.

Ta hand om dig.

Trots att jag besöker FL så gott som varje dag var det där den fegaste bortförklaringen jag läst på mycket länge.
  • Ingrid Bergman
    Anonym skrev 2012-01-23 18:45:32 följande:
    Trots att jag besöker FL så gott som varje dag var det där den fegaste bortförklaringen jag läst på mycket länge.

Bortförklaring? Du visar ännu en gång att du inte förstår vad jag skriver...sen så undrar jag vad inte din bortförklaring var där uppe om inte feg? Jag förstår inte vad jag tjänar på att hålla på fram och tillbaks med dig som uppenbarligen inte ens läser vad man skriver.

Om det är sista ordet du vill ha så kan du få det.

• Ingrid Bergman
    heter skrev 2012-01-23 18:05:10 följande:
    Jag tror att det är så här lätt. Visst vet alla att det vi skriver på internet inte är hemligt men ingen hade väl kunnat tro att man en dag skulle kunna bli kopplad till sina helt anonyma inlägg och det är där skon klämmer. SJÄLVKLART ska man endera kunna få radera känsliga inlägg då när man förstår det eller få veta hur man kan ta bort sin koppling till inläggen som man tydligen kan genom avreggning. Varför är det så jäkla svårt att förstå att alla inte är datagenier som förstår hur långt saker kan nystas upp och sättas ihop TROTS anonymitet?!
    Jag har iallfall förståelse för det, synd att inte alla har det.
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 19:02:12 följande:

Bortförklaring? Du visar ännu en gång att du inte förstår vad jag skriver...sen så undrar jag vad inte din bortförklaring var där uppe om inte feg? Jag förstår inte vad jag tjänar på att hålla på fram och tillbaks med dig som uppenbarligen inte ens läser vad man skriver.

Om det är sista ordet du vill ha så kan du få det.

Jag använder ditt språk och dina uttryck, märker du verkligen inte det?
    Jag trodde faktiskt att du av alla skulle förstå det men jag erkänner, där hade jag fel.

Jag förstår vad du säger men jag håller inte med, lär dej skilja på de sakerna!!!
    Vad tjänar det till att DU håller på fram och tillbaka? Du förstår helt uppenbarligen INTE det jag skriver utan du ägnar dig istället åt PERSONLIGA påhopp och tjafs. Varför?
  • Anonym (inte med)

Har man skrivit i känsliga rummet så kopplas ingenting till dig av vad jag har förstått, såvida de inte är inloggade på ditt konto. Det man skriver i övrigt får man ju helt enkelt stå för.

• heter
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 19:12:12 följande:
    Har man skrivit i känsliga rummet så kopplas ingenting till dig av vad jag har förstått, såvida de inte är inloggade på ditt konto. Det man skriver i övrigt får man ju helt enkelt stå för.
    Inte den här gången för hackarna ska inte ha fått med sig sån info verkar det som. Frågeställningen kom upp för att vi nu tänker ett steg längre om dom skulle få någon sån info nästa gång och då kan det vara vettigt att avregga och börja om för att slippa oroa sig i framtiden. Så tänker jag iaf.
    xXMaLoXx skrev 2012-01-23 19:07:05 följande:
    Det du skriver i känsliga rummet kommer väl inte fram?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt