• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 20:04:43 följande:
    Hackaren tycker nog inte det är så intressant att läsa om dig. Ditt ex däremot. Det handlar inte om hackaren. Det handlar om att vem som helst kan ta reda på vad du har skrivit när du trodde du var anonym. Om smeknamnen och mailadresserna kopplas ihop, alltså.

Ja och då var vi där igen, tänka innan man skriver. Tänka vad man uppger när man reggar sig os v. Är det nu så att man måste uppge fullständig adress os v när du reggar dig, så kanske man ska ha det i åtanke...vad som egentligen finns om dig här. Det är 2012 och den Senaste tiden har det pratats massor om attacker och hot om attacke Samt tips hur man skyddar sig. Ändå sitter folk med hakan i backen och menar att det borde vara tydligare info om att sådant här kanske *ridå*
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 20:16:26 följande:
    Har ni sett att dom skrivit att dom fått tag på hela regristret, alltså alla användares mailadresser osv här på FL?? Och att en person hade suttit i 3 dagar! och snodde användaruppgifter.. Låter lovande det här..
    Skojar du? Vart har du läst det? Snälla länka oss tråden Förvånad
  • Anonym (en)
    Anonym skrev 2012-01-23 20:16:26 följande:
    Har ni sett att dom skrivit att dom fått tag på hela regristret, alltså alla användares mailadresser osv här på FL?? Och att en person hade suttit i 3 dagar! och snodde användaruppgifter.. Låter lovande det här..
    Visst gör det... *vissa hackare borde skaffa ett jobb och shapa upp sig en aning*
  • CopyThat

Jag har nämligen haft en känsla hela tiden av att den listan som publicerades inte var komplett. För tänk om de fått tag på allas konton.

• Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 20:15:28 följande:
    Ja usch, de kanske till och med publicerar hela trådstarter som folk skrivit anonymt. Det hade ju vart förödande för vissa.
    Exakt!

Finns det någon mycket datakunnig här som kan svara på om det är sant att ens id eller vad man ska kalla det försvinner till alla sina trådar om man avregistrerar sig? Låter det rimligt att det fungerar så? Svara helst utan att vara anonym så det finns lite cred bakom påståendet.
  • Anonym (en)
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 16:37:53 följande:

Jag säger som någon annan sa innan; Ta några djupa andetag och försök igen.

Du förstår att det här handlar inte om mig utan om hur detta skulle underlätta för familjeliv och deras användare.

Berätta? Jag har redan berättat och gett förslag, du skulle kanske ta till dig av det du skrev...

Meningslöst att försöka förklara.....*been there*
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 20:19:38 följande:
    Exakt!

Finns det någon mycket datakunnig här som kan svara på om det är sant att ens id eller vad man ska kalla det försvinner till alla sina trådar om man avregistrerar sig? Låter det rimligt att det fungerar så? Svara helst utan att vara anonym så det finns lite cred bakom påståendet.
    Jag vill också veta om det stämmer.
  • Anonym

Enligt en som skriver där har dom fått tag i allas..

• Anonym (en)
    heter skrev 2012-01-23 18:05:10 följande:
    Jag tror att det är så här lätt. Visst vet alla att det vi skriver på internet inte är hemligt men ingen hade väl kunnat tro att man en dag skulle kunna bli kopplad till sina helt anonyma inlägg och det är där skon klämmer. SJÄLVKLART ska man endera kunna få radera känsliga inlägg då när man förstår det eller få veta hur man kan ta bort sin koppling till inläggen som man tydligen kan genom avreggning. Varför är det så jäkla svårt att förstå att alla inte är datagenier som förstår hur långt saker kan nystas upp och sättas ihop TROTS anonymitet?!
    Exakt.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt