• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Ja, vad tycker ni? Handlar ni där regelbundet, ibland eller aldrig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 20:12
    Tycker ni om maten menar jag?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • La Lola
    Wittra skrev 2012-01-26 20:55:12 följande:
    haha, hur menar du? att du upplever deras mat dålig och därav inte förstår vad folk handlar i matväg ? Personligen har jag svårt för Lidl...hört så mkt skit om dem, hur de behandlat sin personal etc etc. Maten verkar ju inte heller som någon höjdare och även om chokladen är fantastisk eller frukten fräsch...så näe, jag ids inte åka runt på olika affärer...jag vill handla allt under samma tak. orka först åka t.e.x maxi och handla..för att sedan masa sig in på något Lidl för att handla frukt? Eller tvål lr vad det nu kan vara nääe..
    Nä men det finns ju ingen mat nästan....bara ändlösa rader av en massa onyttigt skit....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Wittra
    UntilTheDark skrev 2012-01-26 20:56:59 följande:
    Det där om hur de behandlar personal är inte sant! Otrolig skröna....eller har det iallafall inte hänt här i Sverige.

Bryr mig inte om det hände i Sverige eller inte, tyckte det var lika knäppt för det...
  • Wittra
    La Lola skrev 2012-01-26 20:57:24 följande:
    Nä men det finns ju ingen mat nästan....bara ändlösa rader av en massa onyttigt skit....

hehe, jag måste nog kika in där snart igen för att se vad du menar? Är det mkt kakor och liksom halvfabrikat?
  • UntilTheDark
    Wittra skrev 2012-01-26 20:59:58 följande:
    Bryr mig inte om det hände i Sverige eller inte, tyckte det var lika knäppt för det...
    Ja det är bara att skita i att gå till lidl då?? För övrigt tror jag det finns många mataffärer som inte hanterar sin personal eller mat allt för väll alltid.....tyvärr.
  • Pippi Långstrump

Gillar deras smoothie - har även fått bäst i test. Har köpt lite barnkläder där. Strumpbyxor för 29 istället för 79 på H

• La Lola
    Wittra skrev 2012-01-26 21:00:30 följande:
    hehe, jag måste nog kika in där snart igen för att se vad du menar? Är det mkt kakor och liksom halvfabrikat?
    ja det kanske bara är jag som ser det så men det känns helt klart som om kakorna är det mest framträdande.....eller så är det så i de två Lidl-butiker jag har varit in i.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Wittra
    UntilTheDark skrev 2012-01-26 21:01:05 följande:
    Ja det är bara att skita i att gå till lidl då?? För övrigt tror jag det finns många mataffärer som inte hanterar sin personal eller mat allt för väll alltid.....tyvärr.

Men har jag sagt att jag eller någon annan MÅSTE gå dit eller?
  • Studentpappa

Går aldrig dit. Största anledningen är att det känns som en sunkig second-hand butik. Sen så lyser det snålhet och foppatofflor om 90% av kunderna som är där. 

Ica ger mig en mycket bättre magkänsla helt enkelt.  

• LiA02

Oj, vilka kommentarer. Jag bor nära ett Lidl och jag handlar den mesta maten där. Så mycket billigare och jätte gott. Dom har även svenskt kött. Choklad och glass är sjukt goda. Frukt och grönsaker super bra pris och jättefina. Det enda jag inte handlar där är toapapper, det är många som har fått stopp i toan. Är så glad att dom byggde ett när mig

Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?