• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Ja, vad tycker ni? Handlar ni där regelbundet, ibland eller aldrig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 20:12
    Tycker ni om maten menar jag?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Tilly
    JennyL88 skrev 2012-01-27 07:13:48 följande:
    Handlar aldrig på Lidl... Jag vill gynna våra svenska bönder och företagare.
    Sen är de sämre kvalitet på allt som säljs på Lidl
    Lidl gynnar tex Falköpingsmejeri som är ett litet mejeri i jämförelse med tex Arla. Lidl gynnar även ett litet korvföretag i Sävsjö som heter Lulles, de är ensama om o få leverera cognac medwurst till lidl. Lidl har mängder med artilkar från Södergården som är ett svenskt företag m.m. Så man kan välja o handla vissa saker på Lidl som hjälper svenska företag. Ju mer som köps av dessa produkter ju mer tar lidl in från dem.
  • Virriga Vera
    JennyL88 skrev 2012-01-27 07:13:48 följande:
    Handlar aldrig på Lidl... Jag vill gynna våra svenska bönder och företagare.
    Sen är de sämre kvalitet på allt som säljs på Lidl
    Nej, det är inte sämre kvalité på allt som säljs på Lidl.
  • Tilly
    Virriga Vera skrev 2012-01-28 00:17:00 följande:
    Nej, det är inte sämre kvalité på allt som säljs på Lidl.
    Lite olika länkar med bäst i test texter.

Falukorv

apollo.fl-net.se/kvinna/viewNews.do
    Mc-hjälm
    www.aftonbladet.se/bil/mc/article11856936.ab
    Blöjor (mitt i texten någonstans)
    www.testfakta.se/foraldrar_barn/article14660.ece
    Glass
    www.aftonbladet.se/matvin/article11350402.ab
    Smoothie
    metrobloggen.se/myran86/bast_i_test_-_nu_ar_det_kort/
    Julmust
    www.tasteline.com/Inspiration/Hogtider/Jul/Testat-Arets-basta-julmust/
  • Lenora
    Tilly skrev 2012-01-28 00:10:58 följande:
    Lidl gynnar tex Falköpingsmejeri som är ett litet mejeri i jämförelse med tex Arla. Lidl gynnar även ett litet korvföretag i Sävsjö som heter Lulles, de är ensama om o få leverera cognac medwurst till lidl. Lidl har mängder med artilkar från Södergården som är ett svenskt företag m.m. Så man kan välja o handla vissa saker på Lidl som hjälper svenska företag. Ju mer som köps av dessa produkter ju mer tar lidl in från dem.
    Vill bara lägga till att även här i England har jag hittat vissa svenska produkter på Lidl, som till exempel bearnaisesås och någon svensk ost, vilket annars är svårt att få tag på här.
  • Esmiso
    Studentpappa skrev 2012-01-26 21:10:56 följande:
    Går aldrig dit. Största anledningen är att det känns som en sunkig second-hand butik. Sen så lyser det snålhet och foppatofflor om 90% av kunderna som är där. 

Ica ger mig en mycket bättre magkänsla helt enkelt.  
    haha, jag blir så full i skratt på såna kommentarer. Lidl där vi bor har ganska många av de märkena som t ex ICA, bara att de kostar hälften så mycket. VArför köpa onödigt dyrt??? Känns onekligen korkat!
  • hittpånåt

Har många favoritvaror som bara finns på Lidl, tex gröna oliver, brieost, salami och kattmat(där är det katterna som avgjort valet, de äter inte annan mat)

Blir lite glad när folk säger att de aldrig skulle handla där, bra för oss som gör det att det inte blir ännu fler att köa tillsammans med.

En del klagar på att mycket transporteras långt men för oss som bor i södra Sverige så är det många gånger närmare till Tyskland än till Norrköping och norr därom.

Jag köper bara de sakerna som jag tycker har den kvalitet som jag vill ha, det som jag inte tycker är bra köper jag inte varesig affären heter Lidl, Netto, ICA eller något annat.

• momalolinon
    Wittra skrev 2012-01-27 20:53:20 följande:

hahaha, skön särskrivning...."kassa systemet"...det ÄR alltså dåligt?

haha..ett rent misstag =) kan inte på stå att jag tycker att det är dåligt..folk stressar bara upp sig i onödan..gör som man ska så går det hur bra som helst =)
  • Wittra
    Grande Rock skrev 2012-01-27 22:08:52 följande:
    Hur andra gör? jo man står otåligt i kassakön och irriterar sig på alla som skall kontrolläsa kvittot istället för att packa sina varor.

Sant varorna skall, av kunden, hanteras en gång extra, detta sker alltså under tiden som kassapersonalen scannar nästa vara och kassan framåt är tom så fort du har betalat. smidigt som rackarns.

Eller också självscannar man, betalar och går ut med varorna.... Drömmer ( jajaja, det KAN bli upplock men hur ofta händer det?, vi har scannat i säkert 2 år minst och blivit uppmanade att plocka upp kanske 2 ggr på den tiden....)

Jag vidhåller fortfarande min åsikt om att det låter som onödig stress istället, först skicka upp alla varorna på bandet för att kassörskan ska slå in dem , för jag sedan, ska kasta mig över dem och skicka ned i vagnen igen. För att köra iväg till en bänk(??) för att packa ned hela klabbet i påsar?

nej, har full förståelse för folk som retade sig på det...      
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?