• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Ja, vad tycker ni? Handlar ni där regelbundet, ibland eller aldrig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 20:12
    Tycker ni om maten menar jag?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • IsDimma

Jag köpte ett par gymnastikskor på lidl för 3.5 år sen. Dom kostade 10 euro, då låg väl euron på runt nio kronor har jag för mig.
    Sen använde jag skorna 10-12 timmar om dygnet i två år. Därefter någongång sporadiskt sådär.
    Jag älskar skorna. Dom är fortfarande hela bort. Dom är fortfarande sköna. Det är det nästbästa par gymnastikskor jag har haft någonsin.

• tjej87
    Esmiso skrev 2012-01-26 20:48:17 följande:
    varför blir du det??? :-O
    För att affären är så fruktansvärt trist, hälften av sakerna som jag köper finns inte och det känns som en lagerlokal typ...
  • Modgun
    JennyL88 skrev 2012-01-27 07:13:48 följande:
    Handlar aldrig på Lidl... Jag vill gynna våra svenska bönder och företagare.
    Sen är de sämre kvalitet på allt som säljs på Lidl
    Du handlar ju aldrig på lidl, så du vet ju inte.
    Och NEJ det är inte sämre kvalité på deras varor än icas. 
  • Wittra

det här kassorna som folk pratar om...vad var så märkligt med dem?

• Wittra
    momalolinon skrev 2012-01-27 15:09:46 följande:

Ja det var ju sånna i början..jag kan förstå tanken bakom det systemet eftersom jag var med vid nyöppningen och det var så fruktansvärt mycket folk..då gick det undan i köerna eftersom man också fick lära sig att scanna allt i en hejdundrandes fart..  fick man också kunderna att göra som det var tänkt efter scanningen blev det inget stopp i kön för att folk inte hann packa ner alla sina varor (som det ofta kan bli i ett vanligt kassa system)..packa fick de sen göra vid en låååååång bänk vid föntret. MEN.. sen all uppståndelse lagt sig å det inte var mass invardering av folk utan ganska så lungt i butiken mestadels så håller jag helt med om att kassorna inte kändes så optimala för kundens del..antar att det är mer folk som handlar på Lidl i tyskland, så där fungerar säker  kassa systemet. =)

hahaha, skön särskrivning...."kassa systemet"...det ÄR alltså dåligt?
  • IsDimma

Wittra: dom gjorde om dom här i Sverige för att behaga folket. När jag bodde på irland var verkligen bandet innan kassan hur långt som helst medan bandet efter kassan knappt existerade och man packade ner allt i vagnen för att gå vidare till en packningsbänk där alla packade sina saker utanför kassorna.

• Wittra
    IsDimma skrev 2012-01-27 20:56:58 följande:
    Wittra: dom gjorde om dom här i Sverige för att behaga folket. När jag bodde på irland var verkligen bandet innan kassan hur långt som helst medan bandet efter kassan knappt existerade och man packade ner allt i vagnen för att gå vidare till en packningsbänk där alla packade sina saker utanför kassorna.

så först åkte varorna förbi kassörskan och sen packade man ned allt i vagnen för att sedan packa upp allt på en bänk längre bor? Det låter som onödligt många moment? Vad är så fel med att kassörskan slår in varorna och sen packar man dem i påsarna?
  • Grande Rock
    Wittra skrev 2012-01-27 21:13:36 följande:
    så först åkte varorna förbi kassörskan och sen packade man ned allt i vagnen för att sedan packa upp allt på en bänk längre bor? Det låter som onödligt många moment? Vad är så fel med att kassörskan slår in varorna och sen packar man dem i påsarna?
    Om kunderna behärskar systemet får du mycket bättre flöde genom kassan. Man behöver inte vänta på folk som inte hinner packa färdigt.
  • Lenora
    Wittra skrev 2012-01-27 21:13:36 följande:
    Allt ska gå så fort som möjligt så att de kan spara pengar på personal och erbjuda varorna billigare.

För mig känns det stressigt när de i stort sett kastar varorna åt en och man måste slänga ner dem i vagnen så fort man bara kan. 
  • standby

Köper alltid tandkräm där. Den är precis lagom stark tycker jag.
    Även bebis-våtseevettetna gillas.
    Och den grekiska yoghurten, samt olika skinka, tex lufttorkas som har bra pris och är jättegod
    För LCHF:are så finns även billigt mandelmjöl.
    Tycker dock inte Lidl funkar som enda butik, saknar mkt där b

Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?