• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Ja, vad tycker ni? Handlar ni där regelbundet, ibland eller aldrig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 20:12
    Tycker ni om maten menar jag?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Wittra
    Grande Rock skrev 2012-01-27 21:17:23 följande:
    Om kunderna behärskar systemet får du mycket bättre flöde genom kassan. Man behöver inte vänta på folk som inte hinner packa färdigt.

Okej, ja jag vet ju inte hur andra gör men för mig har det aldrig varit ett problem. Man måste ju ändå packa ned varorna från bandet till vagnen?
  • Grande Rock
    Wittra skrev 2012-01-27 21:33:39 följande:
    Okej, ja jag vet ju inte hur andra gör men för mig har det aldrig varit ett problem. Man måste ju ändå packa ned varorna från bandet till vagnen?
    Hur andra gör? jo man står otåligt i kassakön och irriterar sig på alla som skall kontrolläsa kvittot istället för att packa sina varor.

Sant varorna skall, av kunden, hanteras en gång extra, detta sker alltså under tiden som kassapersonalen scannar nästa vara och kassan framåt är tom så fort du har betalat. smidigt som rackarns.
  • Jennie med ie

Regelbundet vete fasen, men jag handlar där då och då. Vissa varor. Deras kvarg (istället för t ex kesella), deras cottage cheese (istället för keso), en viss sorts nötter. Ibland hygienartiklar. Sällan frukt och grönt förrutom de färska champinjonerna och aldrig storhandling utan det är vissa specifika produkter jag är ute efter.

• Tilly
    UntilTheDark skrev 2012-01-26 20:56:59 följande:
    Det där om hur de behandlar personal är inte sant! Otrolig skröna....eller har det iallafall inte hänt här i Sverige.
    Ja det är en skröna som verkligen bitit sig fast (jobbar på lidl)
  • Tilly
    La Lola skrev 2012-01-26 21:03:20 följande:
    ja det kanske bara är jag som ser det så men det känns helt klart som om kakorna är det mest framträdande.....eller så är det så i de två Lidl-butiker jag har varit in i.
    Lidls koncept är att alla butiker ska se så lika ut som möjliigt så det ska inte skilja mycket mellan de olika lidl butikerna.
    Det mesta finns i matväg på lidl. Iaf när det gäller bassortiment. Dock är sortimentet väldigt enkelt max 1-3 olika saker o välja på ist för 10-20 på tex ICA.
  • Tilly
    Pallas skrev 2012-01-26 22:01:40 följande:
    Jag tycker inte det går att handla all mat där, så vi handlar på tre olika affärer, med olika prisläge - Lidl, Willys och ICA Maxi.

Grejer vi handlar på Lidl:

Frukt Grönsaker Blöjor när det begav sig Rengöringsmedel (W5) Dulanos salami Mjölk (det är Arlas mjölk även i Lidl:s förpackningar) Bröd ibland Glass Choklad Fisk
    Mjölken kommer från både arla, skånemejeri och Falköpingsmejeri beroende på vilket som ligger närmast butikerna. Lidl har bara sina egna förpackningar precis som du säger.
  • Ernst Hugo

Otäck butik men  har vissa bra varor så som tyska köttpålägg och inlagd gurka.

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Lenora
    Tilly skrev 2012-01-27 23:56:33 följande:
    Ja det är en skröna som verkligen bitit sig fast (jobbar på lidl)
    Det enda jag har hört ryktesvägen är att cheferna har en oerhörd press på sig och att de får en stor summa pengar i årslön men sedan måste betala ut löner till personal från det så ju mer personal, desto mindre lön.
  • Tilly
    Lenora skrev 2012-01-27 00:10:10 följande:
    Va? Har de normala kassor i de svenska Lidl?
    Det har bytts minst 1 kassa i alla lidlbutiker i hela sverige. Många butiker fick alla sina kassor bytta vissa bara några. Så jag nu är det mestadels normala kassor.
  • Lenora
    Tilly skrev 2012-01-28 00:06:05 följande:
    Det har bytts minst 1 kassa i alla lidlbutiker i hela sverige. Många butiker fick alla sina kassor bytta vissa bara några. Så jag nu är det mestadels normala kassor.
    Jag skulle nog ge Lidl mer chans ifall det var så även där jag bor (i utlandet), jag blir så himla stressad av att handla där.
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?