• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Ja, vad tycker ni? Handlar ni där regelbundet, ibland eller aldrig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 20:12
    Tycker ni om maten menar jag?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • SVejsan
    JennyL88 skrev 2012-01-27 07:13:48 följande:
    Sen är de sämre kvalitet på allt som säljs på Lidl
    Vilken kul kommentar, eftersom du inte handlar där, hur får du den slutsatsen? Eftersom en del varor vinner oberoende konsumenttester? (och går man i en lidlbutik så ser man att andelen svenska varor är relativt stor.)

Jag förstå om du enbart köper närproducerat och ekologiskt i lokala gårdsbutiker samt odlar din frukt och grönt själv. Men då är det ju antagligen relativt dålig kvalite även på ICA, Coop och hemköp? 
  • LillaLady
    JennyL88 skrev 2012-01-27 07:13:48 följande:
    Handlar aldrig på Lidl... Jag vill gynna våra svenska bönder och företagare.
    Sen är de sämre kvalitet på allt som säljs på Lidl
    Dum spiro, spero
  • Khaleesi

Jag ser Lidl som en kuriös butik som jag ibland ströhandlar på för att få omväxling. Jag tycker att de är bra på frukt, grönt och konstiga erbjudanden. Köpte en ukulele där åt min man före jul. Sen får man ju lite Europasemesterkänsla av att gå där, i den så osvenska inredningen, och det kan jag tycka är lite häftigt. Men jag åker aldrig dit för att veckohandla, eftersom utbudet är så skralt.

Skönt att de gjort om kassasystemet!

• gullehjärtat

Tycker det mesta är skit faktiskt, men en sorts glass och en sorts pizza är jätte god... Vi handlar på maxi mest :)

• Wielkip

Varför snackas det så om halvfabrikat? Maxi har ju en miljard gånger mer alternativ på den fronten.

Handlar ofta på Lidl då det är den enda affären i närheten, har inte körkort.

Mjölk o yoghurt från arla, smör från lätta, karamellkungen, mamma scans köttbullar, skogaholmslimpa och alla andra 'kända' brödmärken.
    Deras choklad och glass ÄR mina favoriter i hela världen, älskar strawberry crisp-glassen mer än min familj typ.

Nä skämt åsido men Lidl är precis lika bra som Ica, hemköp etc. Bara att det ser lite sunkigare ut inredningsmässigt.

Ni som inte handlar där Ser garanterar ner på folk som gör det eftersom den enda anledningen till att inte handla där är att det inte är fint enligt ryktet.

• Mauritius

Handlar aldrig på Lidl. Har fått för mig att det är skräp, men jag kan ju ha fel eftersom jag aldrig varit där.

• annca

Handlar rätt sällan på Lidl, mest för att de i den här stan är så tråkiga... Har sett en fantastisk skillnad på Lidlaffärer - den i Trollhättan har mycket roligare varor än de här i Linköping.
    Tycker att det kan vara kul att skrota runt och hitta varor man inte hittar nån annanstans, även om de har de vanliga också. Och de brukar ha bar mycket bättre frukt-och-grönt än ICA...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • momalolinon
    Lenora skrev 2012-01-27 02:23:12 följande:
    I England har de kassor på Lidl med en minimal del efter det gått igenom kassan, tanken är att man bara ska slänga det i vagnen och sedan gå åt sidan och packa varorna.

Ja det var ju sånna i början..jag kan förstå tanken bakom det systemet eftersom jag var med vid nyöppningen och det var så fruktansvärt mycket folk..då gick det undan i köerna eftersom man också fick lära sig att scanna allt i en hejdundrandes fart..  fick man också kunderna att göra som det var tänkt efter scanningen blev det inget stopp i kön för att folk inte hann packa ner alla sina varor (som det ofta kan bli i ett vanligt kassa system)..packa fick de sen göra vid en låååååång bänk vid föntret. MEN.. sen all uppståndelse lagt sig å det inte var mass invardering av folk utan ganska så lungt i butiken mestadels så håller jag helt med om att kassorna inte kändes så optimala för kundens del..antar att det är mer folk som handlar på Lidl i tyskland, så där fungerar säker  kassa systemet. =)
  • ThaGirl

Jag storhandlar på lidl! Har vi gjort i flera år och det funkar super! =D

• Lenora
    momalolinon skrev 2012-01-27 15:09:46 följande:
    Ja det var ju sånna i början..jag kan förstå tanken bakom det systemet eftersom jag var med vid nyöppningen och det var så fruktansvärt mycket folk..då gick det undan i köerna eftersom man också fick lära sig att scanna allt i en hejdundrandes fart..  fick man också kunderna att göra som det var tänkt efter scanningen blev det inget stopp i kön för att folk inte hann packa ner alla sina varor (som det ofta kan bli i ett vanligt kassa system)..packa fick de sen göra vid en låååååång bänk vid föntret. MEN.. sen all uppståndelse lagt sig å det inte var mass invardering av folk utan ganska så lungt i butiken mestadels så håller jag helt med om att kassorna inte kändes så optimala för kundens del..antar att det är mer folk som handlar på Lidl i tyskland, så där fungerar säker  kassa systemet. =)
    Det var intressant!

Systemet fungerar väl egentligen på Lidl här i England, även om det är långa köer går det fort som bara den. Som kund är det en av anledningarna till att jag inte tycker om det, men andra Lidlkunder här verkar ha köpt systemet. 
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?