Vad tycker ni om Lidl?
Ja, vad tycker ni? Handlar ni där regelbundet, ibland eller aldrig?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 20:12
Tycker ni om maten menar jag?
Ja, vad tycker ni? Handlar ni där regelbundet, ibland eller aldrig?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 20:12
Tycker ni om maten menar jag?
Jag arbetade i den första butiken som öppnade här i sverige i Bålsta..snacka om mass hysteri de första veckorna..haha och vad galna folk var över kassa systemet.. Å vad mycket skit man fick när man satt i kassan för det.Nu har de ju ändrat det till "normala" kassor på många ställen för svenskar klarade inte av systemet..hehe! Jag har inget att klaga direkt på när det gäller Lidl varken som föredetta personal eller kund..tycker man inte om vissa tyska varor är det inte mer konstigt än att man inte gillar vissa svenska varor... håller med om att de absolut har goda korvar =)
Nej jag orkar inte handla i mataffärer som inte har alla varor jag behöver, därför blir det aldrig Lidl för min del.
Jag är inte så förtjust i anställningsvillkoren, men deras utbud på vissa varor är bra och inom vissa märkeskategorier kan man finna mycket roligt. Det går ofta att hitta saker av bra kvalitet som man inte provat förut, i dessa hyllor.
Däremot skulle jag inte kunna göra totalhandlingen på Lidl.
Kan tillägga att jag vägrar köpa deras mjölk och grädde dock. Dels är flera av varorna högpastöriserade, men mest beror det på att jag är lokalpatriot när det kommer till basmejeri.
Handlar aldrig på Lidl... Jag vill gynna våra svenska bönder och företagare.
Sen är de sämre kvalitet på allt som säljs på Lidl
Handlar utan betänkligheter på Lidl, Gärna en del uddavaror. Men som många säger så behöver man handla på ytterligare något ställe för att komplettera. Mycket är riktigt prisvärt (och betydligt bättre än motsvarande på tex Willys)...
Jag är dessutom inte rädd att någon gång testa deras egna märken. Vissa produkter är bättre än motsvarande "svenska" standardvaror (Varför scans korv tex).
Brukar alltid titta lite extra när de har sina temaveckor med matvaror från olika länder. En del saker som inte alls saluförs i andra butiker kan dyka upp då.
Problemet för lidl är väl att de inte har så mycket "varumärken av samma sak" och har man vant sig vid "scan"varor/kungsörnen så får en del storra darren när de inte hittar märkena där. Visst finns det endel skit också.
Korv av olika slag brukar jag handlaoch även /frukt och grönt/ en del ost och mejerivaror.Hoppar över godis och chipset, men håller med om att det finns (för?) mycket av det.
Appropå dryckerna visst finns det "Nektar" med lite juice innehåll, och det kan verka vara mycket procentuellt men titta i en "Vanlig"butik, det som skiljer är att juicerna svämmar över av olika fabrikat och att det finns nektar samma typ även där!
Likadant med sylt även på lidl (oftast finns det alternativ med bättre bärhalt.) Men eftersom halva affärsiden är ett begränsat sortiment (= större inköp av någon enstaka leverantör)= bättre priser, så får inte variant utbudet vara för stort!
Och väljer man skitvaror på ica eller skitvaror på Lidl så köper jag dom lika bra på lidl. Men ibland så händer det ju att varorna som kommit in på Lidl mycket väl är marknadsledande i andra länder men klädda i Lidls Nonamekostym. (Man slipper bara betala för varumärket och leverantören/tillverkaren får en bra "Tomgångproduktion" = win-win).
Men visst man måste vara lite om sig och kring sig och läsa innehållsförteckningar, gå på några nitar men de bra varorna finns där , kanske bredvid någon nitlott.
Och jag gillade de första lidlkassorna - det var bra genomströmning man kunde hoppa in snabbt och handla och komma ut snabbt!! I de traditionella kassorna stoppas det upp av folk som väntar på att alla varor skall blippas, man skall betala, man skall kolla kvittot och sedan i maklig takt stoppa ner varorna och därmed blockera uppsamlingsdelen i kassaslutet. Med den förra lidlvarianten så var det ingen blockering, jag packade gärna om det , det gick fortare än zombisarna som gör allt i ultrarapid och blockerar...
Vi har ett ICA kvantum som hamna högt i Arlas Guldkon utnämningarna (som skall visa om det är något extraordinärt med butiken,) men ofta är det halvtaskig dyr frukt, grönt (misshandla sönder den genom att hälla det i masskärlen från hög höjd och inte tar in lådorna rakt av), även så har man kommit hem med matvaror med utgånget datum eller väldigt kort datum (för att de inte kan balansera inköpen mot åtgången) , mycket av det "svinnet" syns på prislappen.