• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Ja, vad tycker ni? Handlar ni där regelbundet, ibland eller aldrig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 20:12
    Tycker ni om maten menar jag?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Wittra
    momalolinon skrev 2012-01-28 21:03:44 följande:

haha..ett rent misstag =) kan inte på stå att jag tycker att det är dåligt..folk stressar bara upp sig i onödan..gör som man ska så går det hur bra som helst =)

Men det är väl inte konstigt att folk blir förvirrade av ett "system" de aldrig mött? ett jäkla upp- och nedplockande av varor...
  • Wittra

Undrar en sak, läst tråden och konstaterar att många svarar att dem älskar exempelvis ost eller frukt från Lidl men också typ enda ni handlar...alltså ni har olika favoritprodukter från Lidl. Men åker ni alltså runt bland olika affärer då?

jag tycker att handla mat är astråkigt, visst kul och härligt att kunna fylla kyl, frys och skafferi med mat men ett såå tråkigt moment ju . Att handla. Skulle jag då åka runt mellan olika affärer skulle jag bara bli ännu tröttare på skiten.....så hur gör ni då? Handlar ni allt på ett ställe eller stannar ni t.e.x vid Lidl för att köpa just den där goda korven eller osten?  

• spaulding

Lidl är helt ok tycker jag, mycket krafs att rota bland men däremot tycker jag att det finns en ganska litet utbud färskt kött

• momalolinon
    Wittra skrev 2012-01-28 21:43:51 följande:

Men det är väl inte konstigt att folk blir förvirrade av ett "system" de aldrig mött? ett jäkla upp- och nedplockande av varor...

Nej det är absolut inte konstigt..men har man handlat där en två gånger så har man förhoppningsvis fått det förklarat för sig =)
  • momalolinon
    Wittra skrev 2012-01-28 21:43:51 följande:

märker förresten att jag är jäkligt duktig på att särskriva..hehe..
  • neeext

Lidl har faktiskt ruskigt bra varor. Har smakat sååå mycket gott därifrån som Inte finns på tex Willys. Willys är enbart skit tycker ag.

• apsolut

Jag gillar både Lidl och Netto. Trevliga affärer! 

• Pallas

Tycker lite synd om folk som pga fördomar ratar Lidl och därmed missar världens bästa glass.

• SoStylish

Jag har ingenting emot Lidl som butik. Som många andra har sagt är det svårt att handla allt man behöver där utan man måste kompletteringshandla i andra butiker. Men Lidl har många jättebra varor som t.ex. god skinka och korv samt roliga "temaveckor" titt som tätt. Och så finns det ofta massor med roliga matvaror och olika sorters godis som man inte sett innan och det är kul att testa lite nytt. Men folk verkar tro att man kan dö om man äter varor från Lidl som man aldrig sett innan. Vad jag vet så lever människor i Tyskland och äter den maten som finns där....

Det enda som gör att jag drar mig för att handla där ibland är det övriga klientelet som oftast befinner sig i butiken.

• Esmiso
    Wittra skrev 2012-01-28 21:46:36 följande:
    Undrar en sak, läst tråden och konstaterar att många svarar att dem älskar exempelvis ost eller frukt från Lidl men också typ enda ni handlar...alltså ni har olika favoritprodukter från Lidl. Men åker ni alltså runt bland olika affärer då?

jag tycker att handla mat är astråkigt, visst kul och härligt att kunna fylla kyl, frys och skafferi med mat men ett såå tråkigt moment ju . Att handla. Skulle jag då åka runt mellan olika affärer skulle jag bara bli ännu tröttare på skiten.....så hur gör ni då? Handlar ni allt på ett ställe eller stannar ni t.e.x vid Lidl för att köpa just den där goda korven eller osten?  
    jag handlar det mesta där. Dock inte allt, men där jag bor ligger många affärer i närheten av varandra, så då går jag in i en annan bara. Kanske sker 1 ggn/månad
    Verkar som många som svarat nej inte varit inne i en Lidl butik sen de startade i Sverige, då förstår ajg att man tror att det är kasst. Nu ser det ju helt annorlunda ut! Jag sparar många hundralappar varje handling på att handla på Lidl, för de pengarna kan jag o familjen resa Men var och en lägger ju pengar på det de vill
  • Pallas
    X skrev 2012-01-29 07:49:00 följande:
     Jag sparar många hundralappar varje handling på att handla på Lidl, för de pengarna kan jag o familjen resa Men var och en lägger ju pengar på det de vill
    Ja, det är nästan groteskt hur mycket man får för pengarna på Lidl.
  • sandy76

Jag gillar Lidl . Billigt på mycket basvaror. Och visst de kanske inte har så mycket kött men de har frächa grönsaker och fin frukt. Sedan allt deras "krafs" eller vad man ska kalla det är ganska okej också. Har hitta fina barnkläder där ibland som har varit helt okej kvalite på.

• momalolinon
    Klöset skrev 2012-01-28 22:21:40 följande:
    Jag gillar både Lidl och Netto. Trevliga affärer! 

har arbetat på Netto också..och som personal tycker jag Lidl är 1000 gånger bättre att arbeta i..men att handla i är båda helt ok =)
  • Bullen i ugnen

Japp. Men nu är det så attvi nästanbara har en ICA Nära som ligger i närheyen. Dåligt sortiment, överpriser, och de försöker dessutom sälja gamla saker. Så det känns liksom inte så kul att gå och handla där... Då kan vi lika gärna gå lite längre till Lidl och sedan komplettera genom att handla resten på ICA.
  • trettioplus
    .....så hur gör ni då? Handlar ni allt på ett ställe eller stannar ni t.e.x vid Lidl för att köpa just den där goda korven eller osten?  
    Vi brukar stanna till där, i och med att det är på vägen till övriga butiker. Förutom något kul som vi aldrig provat förut, så hamnar det gärna frukt, korvar, fetaost, glass och lakrits i korgen.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Esmiso
    Pallas skrev 2012-01-29 09:59:32 följande:
    Ja, det är nästan groteskt hur mycket man får för pengarna på Lidl.
  • Tilly
    Wittra skrev 2012-01-28 21:42:33 följande:
    Eller också självscannar man, betalar och går ut med varorna.... Drömmer ( jajaja, det KAN bli upplock men hur ofta händer det?, vi har scannat i säkert 2 år minst och blivit uppmanade att plocka upp kanske 2 ggr på den tiden....)

Jag vidhåller fortfarande min åsikt om att det låter som onödig stress istället, först skicka upp alla varorna på bandet för att kassörskan ska slå in dem , för jag sedan, ska kasta mig över dem och skicka ned i vagnen igen. För att köra iväg till en bänk(??) för att packa ned hela klabbet i påsar?

nej, har full förståelse för folk som retade sig på det...      
    Tur då att de gamla kassorna är skrotade på de flesta Lidl och att det mestadels är nya vanliga svenska kassor överallt nu. Skulle inte förvåna mig om Lidl i framtiden även dem hoppar på självscanning i vissa butiker. Men det återstår ju o se, för än så länge har jag inte hört talas om att det är något dem är intresserade av.
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?