• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • SmultronKatt

Jag ar läst TS och ströläst några svar.

Är detta måhända en socialt ensam vit kvinna som äntligen får uppmärksamhet  från en svart man från Jamaica, anammar hans kultur som sin egen och nu genomlider en inre konflikt över att hennes nya identitet inte ses som finkultur? 

Kanske har hon offrat en del av sina egna åsikter och ideal för att passa in i sin nya social grupp och känner sig trasig och kluven?

Utforska andra kulturer och träffa män eller kvinnor , men ta kulturen för vad den är och acceptera att vi är olika i världen. En jamaican kan aldrig få samma värderingsgrund som en svensk. Men man kan samarbeta ändå.

Lycka till,           

• Selfish Geene
    SmultronKatt skrev 2012-02-04 12:42:56 följande:
    Jag ar läst TS och ströläst några svar.

Är detta måhända en socialt ensam vit kvinna som äntligen får uppmärksamhet  från en svart man från Jamaica, anammar hans kultur som sin egen och nu genomlider en inre konflikt över att hennes nya identitet inte ses som finkultur? 

Kanske har hon offrat en del av sina egna åsikter och ideal för att passa in i sin nya social grupp och känner sig trasig och kluven?

Utforska andra kulturer och träffa män eller kvinnor , men ta kulturen för vad den är och acceptera att vi är olika i världen. En jamaican kan aldrig få samma värderingsgrund som en svensk. Men man kan samarbeta ändå.

Lycka till,           
    Det var ny och oväntad information! 
    Hur vet du det här om man får fråga?
  • Toboas
    Selfish Geene skrev 2012-02-03 23:44:01 följande:
    I Sverige begås årligen 2,64 mord och 18,7 självmord per 100.000 invånare jämfört med 49/100.000 0ch 0,3/100.000 på Jamaica.

Sverige mord+självmord 21,34 per 100.000 invånare
    Jamaica mord+självmord 49,3 per 100.000 invånare 

Fast om de olyckliga tar livet av sig så borde väl populationen som helhet bli gladare och gladare - statistiskt sett.

Lite på samma sätt som ett land utan sjukvård har procentuellt sett fler friska än ett land med sjukvård.
  • Moonis
    Toboas skrev 2012-02-04 13:12:02 följande:
    Fast om de olyckliga tar livet av sig så borde väl populationen som helhet bli gladare och gladare - statistiskt sett.

Lite på samma sätt som ett land utan sjukvård har procentuellt sett fler friska än ett land med sjukvård.
    Hur tänker du nu? Är det fler som tar livet av sig borde det väll vara fler som faktiskt mår så pass dåligt. Sen kan man ju inte räkna att alla som mår dåligt automatiskt tar livet av sig och kvar är alla glada människor Obestämd
  • Wittra

Jag fattar inte? Kan ingen förklara för en dum svensk brud som mig? Drömmer

• Mad  as  snow
    MrsC74 skrev 2012-02-04 12:37:37 följande:
    Blir glad när jag ser att det finns fler än jag som inte direkt hoppar på mobbningen av TS. Tack Mad as snow och ni andra:)
  • Selfish Geene
    Toboas skrev 2012-02-04 13:12:02 följande:

ja, konstigt att samma personer som uttrycker mest kritik mot evolutionsbiologi samtidigt verkar mest benägna att låta naturen sköta urvalet..
  • MrsC74

Från när kommer siffran 2,64 mord per i
    År i Sverige ? Under januari månad har 3 mord skett i Malmö. Ett i Uppsala. Ett par stycken mord i Stockholm. Vet inte vart den unga tjejen bor som blev blev knivhuggen och mördad förra veckan. Men bara det är 7-8 mord under januari. Är säker fler. Alla mord får man inte läsa om.

• Selfish Geene
    Moonis skrev 2012-02-04 13:14:21 följande:
    Hur tänker du nu? Är det fler som tar livet av sig borde det väll vara fler som faktiskt mår så pass dåligt. Sen kan man ju inte räkna att alla som mår dåligt automatiskt tar livet av sig och kvar är alla glada människor Obestämd
    Toboas exemplifierar en vanlig tankevurpa
  • Selfish Geene
    MrsC74 skrev 2012-02-04 13:17:07 följande:
    Från när kommer siffran 2,64 mord per i
    År i Sverige ? Under januari månad har 3 mord skett i Malmö. Ett i Uppsala. Ett par stycken mord i Stockholm. Vet inte vart den unga tjejen bor som blev blev knivhuggen och mördad förra veckan. Men bara det är 7-8 mord under januari. Är säker fler. Alla mord får man inte läsa om.
    2,64 mord per 100.000 invånare

Hur skulle siffran 2,64 mord per år någonsin kunna vara korrekt?? (hur mördar man 64% av en person?)
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska