• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • mikipiki
    Nape skrev 2012-02-04 11:09:24 följande:
    TS- Vi andra kommer aldrig att förstå. Om du fortsätter skriva såna här trådar tror jag du bara blir ledsen/ arg /besviken.

Lägg din energi på det som ger dig BRA energi. Skriv till dina vänner på Jamaica, titta på bilder. Lär dig mer fakta om Jamaica, kanske laga jamaicanska maträtter. Se om det finns någon förening där du kan träffa andra människor som älskar Jamaica.

Jag kommer aldrig att förstå. Men jag är glad för din skull, du har hittat någonting du älskar och brinner för. Lägg din energi på det, istället för att försöka övertyga mig.
  • TheCoopers

Vem bryr sig hur du pratar ? du låter som du har en bulle i munnen när du pratar engelska .. ja eller jamaicanska som du säger det vara . Du är inte direkt ett språkgeni om du gaggar dig fram sådär ...

I'm the me I choose to be ...
  • puss
    mikipiki skrev 2012-02-04 15:08:44 följande:
    Du igen.. 
    ja, hur så? vill du nåt med ditt inlägg eller?
    Ät min sidfot
  • mikipiki
    puss skrev 2012-02-04 15:48:27 följande:
    ja, hur så? vill du nåt med ditt inlägg eller?
    Men shit, vad är ditt problem? Du attackerar mig i varenda tråd vi båda deltar i!
  • puss
    mikipiki skrev 2012-02-04 16:01:52 följande:
    Men shit, vad är ditt problem? Du attackerar mig i varenda tråd vi båda deltar i!
    jag har ingen aning om vem du är faktiskt. tycker bara ditt inlägg var hemskt ohyfsat.
    Ät min sidfot
  • mikipiki
    puss skrev 2012-02-04 16:04:16 följande:
    jag har ingen aning om vem du är faktiskt. tycker bara ditt inlägg var hemskt ohyfsat.
    Vad var ohyffsat menar du? Minst 10 stycken andra personer har konstaterat samma sak som jag angående TS och tråden.
  • Lenora

Tack Ella, dina trådar och din blogg är ofta underhållande på något sorts bisarrt, plågsamt sätt. Ser fram emot en video där du lär ut patois.

Min enda kritik är att det kan bli lite långt ibland, det skulle vara trevligt om du skulle kunna skriva mer koncist på bloggen.

• MrsC74

Mikipiki: och därför är det okej ? Vill ni inte läsa TS trådar låt bli. Vill ni och vill diskutera varsågod. Men lägg av att bidra till mobbing av TS.

• Moonis

Äh, va inte så bitchiga. Hon skrev typ samma som jag och det är finns lite värre inlägg att elda upp sig över.
    Har själv för övrigt försökt diskutera sakligt med ts tidigare utan resultat så ett litet igenkännande kan hon gott ta. 

• Amy27

Ni som pratar om mobbing och att "sparka nedåt"...detta är typ den tusende tråden sol TS startar och dumförklarar folk som inte kan "jamaickanska". Vad det nu är för språk.
    Hon har varit rätt duktig själv på att både vara riktigt otrevlig och gå till personangrepp.
    Tyvärr brukar de trådarna bli borttagna ganska snabbt annars hade ni kunnat läsa själva.

Man får vad man skickar ut.

Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska