• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • Krokodila

Ts,har du någonsin genomgått en neruropsykiatrisk undersökning? Jag tror det är dags annars. Du verkar ha hakat upp dig på ett ämne som ingen annan sund normal människa finner det minsta intressant..

• SmultronKatt
    Selfish Geene skrev 2012-02-04 12:51:27 följande:
    Det var ny och oväntad information! 
    Hur vet du det här om man får fråga?

Vi lever i samhällen som inte delar samma värderingsgrund. För närvarande, det kan ändras, eller så gör det inte det. Detta är inte något som jag anser ändrar det faktum med att vi är likvärdiga men jag ställde en öppen fråga om det är så att TS har inlett ett förhållande med en jamaican och det är därför hen är så uppeldad för "sins ak".

Jag kan förstås ha helt fel, men jag känner igen uttrycksformen och frustration från svenska/skandinaviska kvinnor som känner att de hittar en nyfunnen och rikare identitet och finner större  bekräftelse där, än i sig själva och sin egen kultur. INget fel med det, det kan dock leda till en snedtändning som TS ger sken av.  Jag hoppas att jag lyckas uttrycka mig någotsånär logiskt, jag maratonammar i dag...
  • Anova
    move skrev 2012-02-03 21:35:17 följande:
    betyder det inte att dom som gör det, är ointelligenta eller försöker att skämta. Det är snarare dom som kan prata andra språk än vad dom föddes in i, som är smarta. Riktigt patetiska är människor säger att andra har fel, för att dom själva INTE kan förstå...

godhelpjamaica.blogspot.com/2012/02/lady-saw-...

Ella!

Hur menar du? Är det folk som säger att jamaicaner är en lägre stående typ av människa? Vem säger det? 

Själv har jag lite svårt att hänga med i "jamaicanska", precis som jag ibland har svårt att hänga med skåningar (jag är norrlänning).

Jag tror däremot inte att jamaicaner är smartare än något annat folkslag. Jag vet att det finns både smarta och totalt blåsta bland alla folk.  
  • Nice Girl Wrong Place
    SmultronKatt skrev 2012-02-04 17:19:52 följande:

Vi lever i samhällen som inte delar samma värderingsgrund. För närvarande, det kan ändras, eller så gör det inte det. Detta är inte något som jag anser ändrar det faktum med att vi är likvärdiga men jag ställde en öppen fråga om det är så att TS har inlett ett förhållande med en jamaican och det är därför hen är så uppeldad för "sins ak".

Jag kan förstås ha helt fel, men jag känner igen uttrycksformen och frustration från svenska/skandinaviska kvinnor som känner att de hittar en nyfunnen och rikare identitet och finner större  bekräftelse där, än i sig själva och sin egen kultur. INget fel med det, det kan dock leda till en snedtändning som TS ger sken av.  Jag hoppas att jag lyckas uttrycka mig någotsånär logiskt, jag maratonammar i dag...

Jag tycker att du gör några poänger faktiskt.
    Jag har påpekat detta lite försiktigt för TS i andra trådar. Jag fick barn ganska ung, med en jamaican och kan faktiskt till en liten del förstå den här fascinationen av allt som bara känns så mycket lättare, rikare, mer kärleksfullt och "äkta". Att man nästan kan pånytt finna (eller kanske för första gången finna) sig själv i kulturen, människorna och språket.
    Men allt handlar ju om balans och det är väl vad som saknas här.  
    Aynrand - besudla mig!
  • Kattdamen

Jag tror jag har sett ts i verkligheten en gång. Eller ja.

Mig får du älska hedniskt.
  • Lenora
    Mad as snow skrev 2012-02-04 17:06:32 följande:
    För min del handlar det mest om vad jag vill vara för människa och hur jag väljer att bemöta andra, oavsett hur de bemöter mig. Men oavsett vilket så finns det inga ursäkter för somliga inlägg som gång efter annan riktas till TS. Och är man så lättkränkt av en enda människas trådar så att man känner sig nödgad att gruppera sig och håna vederbörande, så till den grad att somliga av oss med annars rätt mycket tålamod reagerar, så kanske man ska ta sig en funderare på vad man sysslar med.
    Jag menade inte alls att vara otrevlig mot TS, utan försökte att ge lite konstruktiv kritik.

Jag har sagt det här till TS förut men jag tror starkt på att hennes blogg och hon som person/karaktär har ett stort underhållningsvärde och att hon kan slå igenom och faktiskt tjäna en bra slant på det här med rätt hjälp.

Håller med om att många kommentarer här är tråkiga och otrevliga och som inte bidrar på något sätt till varken TS eller diskussionen, men det var inte min mening att håna Ella. Jag tycker att hon är störtskön.
  • Argo
    Alecto skrev 2012-02-04 10:55:52 följande:
    Varför inte bara ignorera TS?
    Därför att om inte TS för respons, av något slag, så skulle hon inte skriva så mycket i trådarna - och det hon skriver är underhållande.

*ok, det kan vara förolämpande också, om man tar henne på allvar*

För egen del tycker jag internet är underbart sådana här gånger. I doser jag själv kan styra över kommer det in människor i mitt liv som jag aldrig skulle möta annars.
  • Argo
    FruNaftra skrev 2012-02-04 12:30:16 följande:
    Jag fattar inte. Vad är poängen med tråden?
    Att TS skall sprida sitt budskap om Jamaica, gräs, kärlek, jamacainers överlägsenhet, lite dance hall-musik och specifikt någon sångare vid namn Vybz som visst mördat någon (eller likvärdigt) och som sitter i fängelse.

Andra trådar av TS handlar om div konspirationsteorier. Senast sågs vi som kortast i en tråd om att USA låg bakom 9/11.
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska