SmultronKatt skrev 2012-02-04 17:19:52 följande:
Vi lever i samhällen som inte delar samma värderingsgrund. För närvarande, det kan ändras, eller så gör det inte det. Detta är inte något som jag anser ändrar det faktum med att vi är likvärdiga men jag ställde en öppen fråga om det är så att TS har inlett ett förhållande med en jamaican och det är därför hen är så uppeldad för "sins ak".
Jag kan förstås ha helt fel, men jag känner igen uttrycksformen och frustration från svenska/skandinaviska kvinnor som känner att de hittar en nyfunnen och rikare identitet och finner större bekräftelse där, än i sig själva och sin egen kultur. INget fel med det, det kan dock leda till en snedtändning som TS ger sken av. Jag hoppas att jag lyckas uttrycka mig någotsånär logiskt, jag maratonammar i dag...
Jag tycker att du gör några poänger faktiskt.
Jag har påpekat detta lite försiktigt för TS i andra trådar. Jag fick barn ganska ung, med en jamaican och kan faktiskt till en liten del förstå den här fascinationen av allt som bara känns så mycket lättare, rikare, mer kärleksfullt och "äkta". Att man nästan kan pånytt finna (eller kanske för första gången finna) sig själv i kulturen, människorna och språket.
Men allt handlar ju om balans och det är väl vad som saknas här.