• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • mikipiki
    MrsC74 skrev 2012-02-04 16:25:53 följande:
    Mikipiki: och därför är det okej ? Vill ni inte läsa TS trådar låt bli. Vill ni och vill diskutera varsågod. Men lägg av att bidra till mobbing av TS.
    Men herregud! Jag skrev "Du igen.."?! Det finns folk i tråden som skrivit betydligt värre saker än det Skrikandes Jag vet inte, men jag tycker inte direkt att de två orden jag skrev skriker mobbning? Isåfall har vi jävligt olika syn på vad mobbning innebär. 
  • Selfish Geene
    MrsC74 skrev 2012-02-04 16:25:53 följande:
    Mikipiki: och därför är det okej ? Vill ni inte läsa TS trådar låt bli. Vill ni och vill diskutera varsågod. Men lägg av att bidra till mobbing av TS.
    Det är möjligt att ts har en skötare som inte gör sitt jobb och håller henne borta från situationer hon inte kan hantera, men min gissning är att ta faktiskt är medveten om att hennes utfall orsakar irritation.

Vill hon inte hantera det så finns det ett väldigt enkelt sätt att slippa: Förolämpa inte människor och be om deras åsikt om det efteråt.

• mikipiki
    Selfish Geene skrev 2012-02-04 16:39:01 följande:
    Det är möjligt att ts har en skötare som inte gör sitt jobb och håller henne borta från situationer hon inte kan hantera, men min gissning är att ta faktiskt är medveten om att hennes utfall orsakar irritation.

Vill hon inte hantera det så finns det ett väldigt enkelt sätt att slippa: Förolämpa inte människor och be om deras åsikt om det efteråt.

• MrsC74

Selfish: absolut du har rätt i det men många skriver inte såna åsikter angående ämnet. Utan det kommer genast upp ... Du igen? Har du rökt på ? TS är svagbegåvad osv osv. Sen är det i gång. Det jag menar är att om man inte ha annat att bidra med än sånt så kan man ju låta bli att läsa. Blir så sjukt otrevlig stämning. Sen förstår jag inte alls TS och vad hon menar många gånger men man kan diskutera på en vettig nivå utan att kalla
    folk för saker.
    Om nu TS inte kan klara det utan att förolämpa ger det mig rätten att var likadan?
    Om man nu irriterar sig så på TS trådar så
    är det bästa att bara låta det vara :)
    Det är min åsikt i alla fall :)

• mikipiki
    MrsC74 skrev 2012-02-04 16:47:46 följande:
    Selfish: absolut du har rätt i det men många skriver inte såna åsikter angående ämnet. Utan det kommer genast upp ... Du igen? Har du rökt på ? TS är svagbegåvad osv osv. Sen är det i gång. Det jag menar är att om man inte ha annat att bidra med än sånt så kan man ju låta bli att läsa. Blir så sjukt otrevlig stämning. Sen förstår jag inte alls TS och vad hon menar många gånger men man kan diskutera på en vettig nivå utan att kalla
    folk för saker.
    Om nu TS inte kan klara det utan att förolämpa ger det mig rätten att var likadan?
    Jag läser TS trådar för att jag tycker det är underhållande att läsa hennes svammel. Jag deltar ytterst sällan i dom. Däremot så känner jag alltid "du igen" när jag ser en av hennes trådar för dom är typ alltid likadana. Vet inte om jag tycker det är en förolämpning att känna igen en TS och ett återupprepat ämne..
  • Mad  as  snow
    Lenora skrev 2012-02-04 16:14:16 följande:
    Tack Ella, dina trådar och din blogg är ofta underhållande på något sorts bisarrt, plågsamt sätt. Ser fram emot en video där du lär ut patois.

Min enda kritik är att det kan bli lite långt ibland, det skulle vara trevligt om du skulle kunna skriva mer koncist på bloggen.
    För min del handlar det mest om vad jag vill vara för människa och hur jag väljer att bemöta andra, oavsett hur de bemöter mig. Men oavsett vilket så finns det inga ursäkter för somliga inlägg som gång efter annan riktas till TS. Och är man så lättkränkt av en enda människas trådar så att man känner sig nödgad att gruppera sig och håna vederbörande, så till den grad att somliga av oss med annars rätt mycket tålamod reagerar, så kanske man ska ta sig en funderare på vad man sysslar med.
  • Queenie70
    MrsC74 skrev 2012-02-04 16:47:46 följande:
    folk för saker.
    Och min åsikt är att jag beklagar att TS uppenbarligen just nu tyvärr genomlider ett skov av sin sjukdom igen.

TS, eftersom dessa sjukdomsskov verkar komma med en rätt förutsägbar regelbundenhet, så kanske man kan förebygga det på nåt vis. Kan du inte prata med din läkare om detta?
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska