• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • Selfish Geene
    move skrev 2012-02-06 22:50:52 följande:
    Så du menar att Engelska och Amerikanska är samma språk? Det är två olika språk med samma ord... Varför ska allt vara så kategorisErat för att svenskar ska förstå?

För att Engelska är ett mer korrekt språk än Jamaican? Bara för att du inte är van vid Jamaican är det fel?

Fi betyder olika saker beroende på på vilken plats i meningen det står eller i vilken mening det står. Dt betydr alltid något och är inte som ett yo....

Nej, jag svarar på vad NI har sagt... 
    Ehh... Ja.
  • move
    Argo skrev 2012-02-06 07:55:00 följande:
    TS har på eget bevåg startat en ny tråd där hon återigen länkar till sig själv i sin jakt på berömelse och bekräftelse.

TS deltar aldrig med mer än några enstaka inlägg i sina egna trådar. Därefter följer hon tråden och ser när alla uppmärksammar henne - på gott och ont.

Du behöver inte ha dålig eftersmak för den här tråden.

Den är precis som TS vill ha den.
    Nej jag sätter in länkar om ett ämne som jag vill diskutera, uppenbarligen...
    Då svarar olika folk, dom som säger något vettigt dvs det jag ville diskutera, svarar jag på. Dom som bara vill tjafsa drar jag mig ifrån tråden... Jag pallar inte med det.. Jag är som tjuren ferdinand...

• laid back
    Så du menar att Engelska och Amerikanska är samma språk? Det är två olika språk med samma ord... Varför ska allt vara så kategorisErat för att svenskar ska förstå?

För att Engelska är ett mer korrekt språk än Jamaican? Bara för att du inte är van vid Jamaican är det fel?

Fi betyder olika saker beroende på på vilken plats i meningen det står eller i vilken mening det står. Dt betydr alltid något och är inte som ett yo....

Nej, jag svarar på vad NI har sagt... 

• Selfish Geene
    move skrev 2012-02-06 22:55:52 följande:
    Då svarar olika folk, dom som säger något vettigt dvs det jag ville diskutera, svarar jag på. Dom som bara vill tjafsa drar jag mig ifrån tråden... Jag pallar inte med det.. Jag är som tjuren ferdinand...
    är det någon här som har sagt att "jamaicanska" är fel?
  • move
    laid back skrev 2012-02-06 22:46:59 följande:

Bara för att du blev knäckt, behöver du inte svara...
  • laid back
    move skrev 2012-02-06 22:55:52 följande:

• exiteme

sv.wikipedia.org/wiki/Amerikanska

Men wiki kan ju ha fel och du rätt....
    ...så därför kör vi NE också: www.ne.se/engelska
  • laid back
    move skrev 2012-02-06 22:57:45 följande:
    Bara för att du blev knäckt, behöver du inte svara...

• move
    Selfish Geene skrev 2012-02-06 22:53:54 följande:
    Ehh... Ja.
    Det är två olika språk, eftersom att det är ett språk som  talas i två olika länder... Du påstår alltså att Norska och Svenska är samma språk? Du vet, det finns ord i USA som dom inte använder i England. I Jamaica kastar man helt om alla ord... Men det skulle vara samma språk för att?
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska