• Fröken positiv

Dansa med vargar 2

Såg att gamla tråden var stängd. Startar genast en ny!
    Så här skrev Java när hon startade 1:an:

"Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga."

• Svar på tråden Dansa med vargar 2
  • Majblomma12

Jag saknar bara en sak sedan jag och sambon flyttade för ett antal år sedan: svågerns barn. Ser dom alldeles för sällan. Tror tyvärr inte de kommer i morgon heller, eftersom svågern inte kan, och han och barnens mamma inte leverr ihop längre.

Det var så roligt när vi bodde nära och det plötsligt bara plingade på dörrn och så var det tjejerna som ville komma in på fika och lite Disney.

• Fiaflopp

JAg vet precis hur du känner,min syster flyttade ju ifrån Sthlm och 17 mil bort då pojken var 6 år,jag levde för honom då...
    Och sen hon fick flickan och hennes pappa tyvärr är helknäpp så
    blev det inte alls så ofta vi sågs och det gjorde ONT i mig!
    Dock så har hon nu flyttat ifrån honom och de bor i varsin lägenhet och tro det eller ej men lilltrollet får följa med hit i veckan trots att det är hennes pappas vecka egentligen...*otroligt* men jag är så glad!

• Majblomma12

Ja. Har man sett dem i princip dagligen, från födseln tills de var fem-sex känns det lite tomt att träffas så sällan. De börjar ju bli stora nu! Man missar ju så mycket, och just nedre tonåren tycker jag är en rolig tid, den där brytpunkten mellan barn och vuxen.

I julas då vi berättade att de skulle få en kusin blev det värsta halbaloet! Och vad de hade åsikter om namn! Dessutom vidtog diskussion om huruvida de ville att det skulle bli en flicka eller en pojke. Fler barn i släkten var på plats och la sig i och det utbröt vild argumentation för och emot det ena eller andra. Jag bara satt och skrattade! Vilket engagemang!

• Fiaflopp

JAg blev utloggad och nu går det såååå segt på fl så jag loggar ut och gör i ordning mig...
    Folk kommer redan kl 13!
    Ja men visst,det är en underbar ålder och jag kan lova att jag har svårt att fatta att pojken är 14 år!!
    Hua...urs vad det går fort!!
    Kram på dig och hoppas du får en fin helg och att släkten tar det lugng med min gravida åsna!!

• Majblomma12

Ha en bra dag själv! Förköp dig inte på plastburkar nu!

• Betty2

Hej i tråden!
    Börjar irritera mig på att FL är så segt just nu, men nu blev jag på gott humör när jag läste era roliga inlägg.
    Det låter som en kul jul Ior! Att bli så engagerad o bråka om något som man inte har minsta makt över. (Könet då, framför allt, men jag antar att de inte har så mkt att bestämma om namnet heller. )

• Majblomma12

Ja, och det var så roligt att höra argumenten för eller emot ett visst namn.

"Neeej, inte Johannes, han i 6b är ju helt fläng ju" eller "Jo, men jag tycker Julia är jättesött, för det är massor av söta tjejer som heter Julia, tänk på henne i 4a."

• Betty2

Nu är det dags för lite sen frukost.

Ha det gôtt! (Såg slutet av dialekt-programmet i onsdags. )

• Betty2

Oj då blev det dubbelt! Får skylla på att FL är så otroligt segt, hade jätteproblem att posta det inlägget!

Svar på tråden Dansa med vargar 2