• Fröken positiv

Dansa med vargar 2

Såg att gamla tråden var stängd. Startar genast en ny!
    Så här skrev Java när hon startade 1:an:

"Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga."

• Svar på tråden Dansa med vargar 2
  • Liten Leo

FF, hur gamla är trollen?

Det blev silver för tjejerna i hockey, vad duktiga de har varit! Puss på dem

• Fiaflopp

JA våra tjejjer var duktigare än grabbarna som är från NHL...hehe

Trollen...grabben är ´14 och princessan fyller 6 år idag!

JA en hel vecka blir han borta och vi ska ju faktiskt ut med ganska mycket pengar på ÄD försö´k så jag får lite panik!
    Visst,företaget betala resa,hotell och mat men man sitter ju inte på hotellet och gkor en hel vecka så pengar går det!

• Liten Leo

SS - natti, natti på er alla tre och dröm sött!

FF - men han får väl traktamente?

• Fiaflopp

JA det får han men fortfarande ska han ha pengar att röra sig med tänker jag...

• Liten Leo

Jo, det är sant. Och om företaget betalar mat så blir det ju måltidsavdrag på traktamentet också så man kan ju inte påstå att man tjänar pengar på tjänsteresa. Då måste man leva snålt. En vecka i Tyskland... kan ju tänka mig roligare ställen... Trist för dig också att det är så länge. Ska han till Hamburg?

• Fiaflopp

Mmm...vet inte vart han ska riktigt,blev så ledsen så jag frågade inte ens...
    Precis ang maten,jag menar inte att han ska sitta på hotellet och vara ensam utan det jag tänker på är pengarna bara,om jag åkte utomlands så vill jag väl göra något och det kostar ju.
    Ska vi behöva strunta i
    ÄD nu då var cdet första jag tänkte!

• Liten Leo

Klart att man tänker så det första man gör. Det är ju trotts allt skattade pengar man måste ta ur egen ficka för fertilitetsbehandlingar och det bränner stora hål i plånboken. Jag törs knappt räkna ut hur mycket vi lagt ner under årens lopp, men det ligger nog närmare 200 000:- inkl mediciner från början till slut.

• Fiaflopp

TAck vännen för att du förstod mig!!
    Trodde jag var knäpp ett tag...
    JA men visst är det så,pengar alltså,vågar inte ens tänka på vad vi lagt ut heller,än så länge är ju inte vårat kärleksbarn betalt...
    FY så det låter att mäta ett barn i pengar men vad gör man!!

• Liten Leo

Ja, och det är just det som kan vara så psykande. Minns att när jag tyckte det var dyrt sa sköterskan att när barnet väl kommit spelar det ingen roll. Nej, kanske inte men det var ju inte hon som slet varje månad för att få pengarna att räcka. Det var ju inte hon som såg pengarna blöda ner i toaletten varje månad och samtidigt undra om man skulle ha råd att försöka igen. Det är inte bara det fysiska förutsättningarna som styr ens chanser utan även det ekonomiska. Det suger.

Svar på tråden Dansa med vargar 2