• PW58

Kumla

Flyttar till Kumla 1 April  och undrar om de är några småbarns föräldrar som har nå tips på vad man kan hitta på med sin då 9 månaders son?

Känner ju inga människor där så allt är ju helt nytt för mig.

• Svar på tråden Kumla
  • oONinniOo

Bor i Kumla sen feb -10 och varken jag eller sambon trivs. Är väl så inbiten dalkulla att det helt enkelt inte känns hemma. Kumla i sig är det väl inga större fel på, även om vi inte direkt trivs i våran byggnad. Inga barn ännu, så den biten kan jag inte uttala mig om, när det gäller skola, dagis, aktiviteter etc.

Den som letar efter fel, finner inget annat.
  • IC76
    Paradise skrev 2012-06-07 10:42:45 följande:

Ca 2 år , jaha där ser man! 
    men det är inget jag märkt av iallafall, min dotter har haft en kanonbra lärare som gjort en klassblogg med=)

Vad är det föräldrarna har klagat på föresten?

Skolor som skiter i att ta tag i extrem mobbning,lärare som inte gör åtgärder för barn med extra behov och en massa sådant
    Mamma till A, A, A och V.
  • IC76
    oONinniOo skrev 2012-06-07 13:17:33 följande:
    Bor i Kumla sen feb -10 och varken jag eller sambon trivs. Är väl så inbiten dalkulla att det helt enkelt inte känns hemma. Kumla i sig är det väl inga större fel på, även om vi inte direkt trivs i våran byggnad. Inga barn ännu, så den biten kan jag inte uttala mig om, när det gäller skola, dagis, aktiviteter etc.

Vad tråkigt Ninni
    Har ni fått vänner?
    Jag trivs jättebra i Kumla men det kan ju bero på att jag växte upp i Hallsberg och är van med området...
    Mamma till A, A, A och V.
  • Paradise
    IC76 skrev 2012-06-07 13:35:32 följande:

Skolor som skiter i att ta tag i extrem mobbning,lärare som inte gör åtgärder för barn med extra behov och en massa sådant

det låter ju inge bra de...e ju viktigt att ta itu med barn som behöver extra stöd tidigt, annars hamnar de lättare snett senare om de bara kommer efter hela tiden, och mobbning, usch! accepterar vuxna det genom att vara inaktiv ja vilken syn ger det till barnen...

Hoppas att det blir nån förbättring på de skolor som blivit granskade   

• oONinniOo
    IC76 skrev 2012-06-07 14:12:00 följande:
    Vad tråkigt Ninni
    Har ni fått vänner?
    Jag trivs jättebra i Kumla men det kan ju bero på att jag växte upp i Hallsberg och är van med området...
    Njae, bara ett par som vi umgicks med någon gång i veckan för att våra hundar skulle leka. Men de har flyttat nu, så vi har ingen vi umgås med alls. Det är nog säkert en sak om man är van med området. Jag har ju bott uppe i Dalarna hela livet, fram tills för 2 år sedan. Så det känns liksom inte hemma.
  • PW58
    oONinniOo skrev 2012-06-07 13:17:33 följande:
    Vart ifrån dalarna är du;) Är ju själv från Fagersta vilket ju gränsar till dalarna;)
  • PW58
    Paradise skrev 2012-06-07 06:41:10 följande:
    Känner två som har sina barn där, inte hört nåt direkt.. och ett väldigt fint läge på den förskolan, må jag säga=)
    Min lilla kille börjar där i Augusti;)  Jaaa läget kan man verkligen inte klaga på:)
  • oONinniOo
    PW58 skrev 2012-06-09 23:46:44 följande:
    Vart ifrån dalarna är du;) Är ju själv från Fagersta vilket ju gränsar till dalarna;)
    Född och uppvuxen i Smedjebacken. Flört
  • PW58
    oONinniOo skrev 2012-06-10 10:06:52 följande:
    Född och uppvuxen i Smedjebacken. Flört
    De är ju granngårds ju!! Va roligt:)
  • Paradise
    PW58 skrev 2012-06-09 23:48:06 följande:
    Min lilla kille börjar där i Augusti;)  Jaaa läget kan man verkligen inte klaga på:)

Aha vad spännande! nä verkligen inte, bättre läge finns ju inte;) 

• oONinniOo
    PW58 skrev 2012-06-10 16:30:47 följande:
    De är ju granngårds ju!! Va roligt:)
    Hehe japp. Solig
Svar på tråden Kumla