• PW58

Kumla

Flyttar till Kumla 1 April  och undrar om de är några småbarns föräldrar som har nå tips på vad man kan hitta på med sin då 9 månaders son?

Känner ju inga människor där så allt är ju helt nytt för mig.

• Svar på tråden Kumla
  • IC76
    PW58 skrev 2012-05-31 12:02:35 följande:
    vi fick erbjudande om lägenhet där:) men tog denna i stället:)

bygger ni nytt eller håller ni på att renovera?

Vi byggde nytt men råkade ut för en fuskbyggare så nu håller försäkringsbolaget på att åtgärda alla fel
    Mamma till A, A, A och V.
  • PW58
    IC76 skrev 2012-05-31 14:15:42 följande:
    Vi byggde nytt men råkade ut för en fuskbyggare så nu håller försäkringsbolaget på att åtgärda alla fel
    Fyfan va träligt:( Men skönt att ni får de fixat iaf.
  • IC76
    PW58 skrev 2012-05-31 14:28:45 följande:
    Fyfan va träligt:( Men skönt att ni får de fixat iaf.

Ja,det tog bara nästan 3 års kamp men förhoppningsvis så kommer det att bli bra!
    Ni hade tur som tackade nej till lgh:n i Högkvarteret för husen har haft en massa strul de också.
  • PW58
    IC76 skrev 2012-05-31 14:42:43 följande:
    Ja,det tog bara nästan 3 års kamp men förhoppningsvis så kommer det att bli bra!
    Ni hade tur som tackade nej till lgh:n i Högkvarteret för husen har haft en massa strul de också.
    Jasså? vad för problem? här är de tydligen sviiin kallt i  de yttre lägenheterna på vintern (Vi bor i en ytterlägenhet) Dem hade tydligen haft 15 grader inne i vintras, så hoppas de är bättre detta år.
  • IC76
    PW58 skrev 2012-05-31 14:53:37 följande:
    Jasså? vad för problem? här är de tydligen sviiin kallt i  de yttre lägenheterna på vintern (Vi bor i en ytterlägenhet) Dem hade tydligen haft 15 grader inne i vintras, så hoppas de är bättre detta år.

Men fy!!
    Så hade vi i huset, på vissa ställen hade vi runt 10 grader
     Jo,Högkvateret har haft omfattande vattenläcka och de som drabbades värst utvecklade allergi och fick flytta.
    Sedan har de haft problem med dricksvattnet som de var tvungna att koka innan det dracks.
    Den lägenhet vi bor i är jättefin men man kan se en massa skavanker också....
  • PW58
    IC76 skrev 2012-05-31 14:58:16 följande:
    Men fy!!
    Så hade vi i huset, på vissa ställen hade vi runt 10 grader
     Jo,Högkvateret har haft omfattande vattenläcka och de som drabbades värst utvecklade allergi och fick flytta.
    Sedan har de haft problem med dricksvattnet som de var tvungna att koka innan det dracks.
    Den lägenhet vi bor i är jättefin men man kan se en massa skavanker också....
    Oj! Ja då är jag glad att vi inte tog en sådan! Vi skippade ju den endast pga vi tycker den va för liten.

Men sjukt att behöva koka vattnet, jag menar sådant åtgärdar man ju snabbt!
  • IC76

Det tog några dagar innan vattnet var drickbar igen,men tänk om man hunnit dricka vattnet innan man visste att den var odrickbar.... urk!

• PW58
    IC76 skrev 2012-05-31 18:03:01 följande:
    Det tog några dagar innan vattnet var drickbar igen,men tänk om man hunnit dricka vattnet innan man visste att den var odrickbar.... urk!
    Ja verkligen! Min lillebror vart ju för måååånga år sedan jätte sjuk och höll på att dö, efter att ha druckit grannens vatten efter ett strömavbrott som vi hade i en vecka. Njurarna la ju av helt.
  • IC76
    PW58 skrev 2012-06-01 10:24:21 följande:
    Ja verkligen! Min lillebror vart ju för måååånga år sedan jätte sjuk och höll på att dö, efter att ha druckit grannens vatten efter ett strömavbrott som vi hade i en vecka. Njurarna la ju av helt.

Uff vad jobbigt!!
    Jag är jättenojjig när det gäller dricksvattnet! För inte så länge sedan fick några vänner sitt vattenbrunn kontaminerad av kommunens kompostdump.
    De hade e-coli i dricksvattnet!
  • PW58
    IC76 skrev 2012-06-01 10:30:19 följande:
    Uff vad jobbigt!!
    Jag är jättenojjig när det gäller dricksvattnet! För inte så länge sedan fick några vänner sitt vattenbrunn kontaminerad av kommunens kompostdump.
    De hade e-coli i dricksvattnet!
    OMG! Ja då förstår jag att du är nojjig, jag dricker ju typ aldrig vatten då jag är läskoman tack och lov.
Svar på tråden Kumla