• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-26 19:18:52 följande:
    måste erkänna att jag berättade om ditt "problem" på ett forum där det härjar en del, vad du kallar fanatiker och de ärligt talat skrattade åt denna sk "manifestation"... De är annars människor som blir väldigt provocerade men du lyckades 9inte provocera dem heller
    Jag glädjer mig att höra!
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 10:38:26 följande:
    Jag har aldrig haft för avsikt att hindra någon från att utöva vilken religion som helst för sin egen del.

Det är religiösa gruppers krav på att även vi icke-utövare ska respektera och efterleva deras dogmer som jag motsätter mig, det förekommer i betydligt större utsträckning än många är medvetna om.
    Svenska kyrkan kallar sin religions-marknadsföring för "samhällsinformation" och dumpar skiten i min och andras brevlådor, utan att bry sig om skyltar som tackar nej till reklam.

Men det är bara islam som dessutom hotar med våld!
    Det är oacceptabelt bortom all religiös propaganda som visserligen är irriterande men som iaf inte riskerar något annat än mitt humör.

jag hänger inte med, du skrev tidigare att du är emot alla sorters tortyr men ändå är du emot dem som slår tillbaka, i exempelvis Afganistan? Är det någon som hotat dig eller utövat våld på dig? Har du blivit utsatt för hot av någon muslim? Varför skulle du bli tvungen att utöva din rätt av npågonting som inte drabbat dig? Försvarar du vad soldaterna gör när de åker till andra länder? Hade du försvarat om det var muslimska trupper som åkte till Sverige el USA och betedde sig som as, hade de också blivit lika försvarade av dig?
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 10:55:22 följande:
    Det är inte kravet att jag ska bli muslim som jag protesterar mot (nästan ingen muslim kräver att alla ska bli muslimer)
    Däremot är det ganska vanligt att muslimer kräver att jag tex inte bränner koranen eller avbildar profeten, det är inget jag tänker foga mig i. 

Fast jag tror inte du förstår riktigt, det är inte själva brännandet av Koranen som svider utan den respektlöshet när soldater gör det i syfte att psykiskt tortera fångar. Har muslimer inte rätt till samma medmänskliga ödmjukhet som alla andra människor?
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 19:20:33 följande:
    Jag glädjer mig att höra!

jasså, jag trodde du, precis som soldaterna i Afganistan gjorde detta enbart för att du har rätt att förnedra, kränka och provocera muslimers heliga skrift?
  • SivSavant

Haha, varför ska du skapa de heliga skrifter när du ska deleta dem sen är då min tanke :S
    Samtidigt så registreras du ju som en som använder skriften när du laddar ner den... korkat kan jag tycka.

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-26 19:23:55 följande:
    jag hänger inte med, du skrev tidigare att du är emot alla sorters tortyr men ändå är du emot dem som slår tillbaka, i exempelvis Afganistan? Är det någon som hotat dig eller utövat våld på dig? Har du blivit utsatt för hot av någon muslim? Varför skulle du bli tvungen att utöva din rätt av npågonting som inte drabbat dig? Försvarar du vad soldaterna gör när de åker till andra länder? Hade du försvarat om det var muslimska trupper som åkte till Sverige el USA och betedde sig som as, hade de också blivit lika försvarade av dig?
    Du blandar äpplen och päron, jag försvarar inte militärers våld mot civila.

Islamisternas hot gäller alla som de anser hädar mot Islam, det kan vara att bränna en koran eller tex genom att avbilda profeten på ett satiriskt sätt.

Jag är inte tvingad att utöva min rätt att bränna koraner eller att avbilda profeten, jag väljer att göra det i syfte att visa mitt stöd till de som blivit hotade eller utsatta för våld av religiösa extremister 

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-26 19:26:15 följande:
    Fast jag tror inte du förstår riktigt, det är inte själva brännandet av Koranen som svider utan den respektlöshet när soldater gör det i syfte att psykiskt tortera fångar. Har muslimer inte rätt till samma medmänskliga ödmjukhet som alla andra människor?
    Krigsfångar har rättigheter som fria människor inte har, jag tycker att människor som sitter frihetsberövade ska behandlas särskilt varsamt, för att deras integritet inte ska kränkas ytterligare.

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-26 19:28:15 följande:
    jasså, jag trodde du, precis som soldaterna i Afganistan gjorde detta enbart för att du har rätt att förnedra, kränka och provocera muslimers heliga skrift?
    Böcker kan inte bli kränkta, förnedrade eller provocerade
  • o0Noun0o

Off with your head!   Skrikandes

Eller..?

Den som inte tror på något luras lätt till vad som helst.
  • Selfish Geene
    o0Noun0o skrev 2012-02-26 20:15:15 följande:
    Off with your head!   Skrikandes

Eller..?
    Böcker, trosinriktningar och fiktiva figurer har ingen rätt att slippa nedlåtande behandling, de kan inte bli kränkta. 
Svar på tråden förstöra heliga skripter