• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Agnostino

Jag förstår helt poängen med den här manifestationen (tror jag) och jag ställer mig också tveklöst bakom den. Vi ska inte acceptera att vi måste sälla oss efter religiösa ideal och leva under hot om vi inte efterföljer dem.

• lykantrophona
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 14:51:13 följande:
    Du missförstår det är inte en hobby, det är en manifestation.

Jag bränner gärna fysiska exemplar av böckerna också men digitala versioner är tillgängliga för alla så det finns inget som hindrar de flesta från att förstöra sitt eget exemplar av koranen..

Vad gäller pappersexemplar så skulle jag absolut inte bränna en förstautgåva av någon bok!
    Jag lovar att bara bränna kopior så att det alltid finns minst ett exemplar kvar för de som vill läsa den.

Skulle du tycka att det var slöseri med resurser om jag som en symbolisk handling mot våld, bränner ett exemplar av Breiviks manifest ? 
    Hm... det är ett ganska långt manifest, eller hur? Tänker på allt papper som skulle gå till att skriva ut det... även om jag förstår poängen, så skulle jag fortfarande inte tycka om metoden. Men ifall några fanatiker redan skrivit ut det, så går väl att bränna. Helst i en bastu, så att inte värmen går till spillo. ^^ För min del så skulle det inte göra något ifall hans manifest försvann helt iofs.
  • oOHalalOo
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 17:37:08 följande:
    Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3...

voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/ed...
    Kul att du har hittat något att göra som du uppenbarligen tycker är värt att lägga tid på.
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-02-26 18:02:11 följande:
    Kul att du har hittat något att göra som du uppenbarligen tycker är värt att lägga tid på.
    Det tycker jag också!
  • oOHalalOo
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 18:21:49 följande:
    Det tycker jag också!
    Så du vill egentligen med den här tråden beskriva ett av dina fritidsintressen? Du kanske skulle ha lagt den under 'Fritid & Hobby' och där 'övrigt'?
  • zygoma girl

Bokbål väcker rent allmänt olust i min kropp och det oavsett vilka böcker som bränns. Därvidlag blir jag lika illa berörd om du bränner bibeln som Ranelids senaste (fast i ärlighetens namn har jag inte läst någon av dem från pärm till pärm).

Om du digitalt raderar filer så - vassego! radera så mycket du gitter.

• Kimona

Du gör väl vad du vill med din fritid, men jag hade aldrig lagt energi på det där

• Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-02-26 18:24:46 följande:
    Så du vill egentligen med den här tråden beskriva ett av dina fritidsintressen? Du kanske skulle ha lagt den under 'Fritid & Hobby' och där 'övrigt'?
    som jag skrev tidigare är det här inte en hobby (lika lite som det är din hobby att dyrka Gud)

Det är ett kall att protestera mot våld, diskriminering och förtryck vart det än visar sitt fula tryne (att jag ofta hamnar i religionsdebatter handlar mest om att det ofta förekommer bland just religiöst övertygade grupper)

Jag vill dessutom gärna sprida iden till resten av den fritt tänkande befolkningen så att även de tar ställning och "bränner" några heliga skrifter.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 23:31:44 följande:
    Jag är glad att du ser det på det sättet (jag tror absolut inte att alla muslimer är galna fanatiker som vill mörda alla som skändar profeten eller koranen) 

Tyvärr är inte alla muslimer som du, det finns människor som tror att de har rätt att hota eller till och med döda de som bryter mot deras religions regelverk.

Det är denna grupp min manifestation riktar sig mot

måste erkänna att jag berättade om ditt "problem" på ett forum där det härjar en del, vad du kallar fanatiker och de ärligt talat skrattade åt denna sk "manifestation"... De är annars människor som blir väldigt provocerade men du lyckades 9inte provocera dem heller
  • Nasrin
    JTA skrev 2012-02-25 23:27:50 följande:
    Ja, sådana som du. För du står väl för vad du skriver här?

Klart jag gör, men vad menar du?
Svar på tråden förstöra heliga skripter