• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Keiko35

Vem ska man då diskutera med om inte en landsman? Han är uppvuxen där, är själv afgan. Jag frågade honom vad han trodde de starka reaktionerna beror på.  Inget konstigt med det.
    Det finns väl inte en enda afgan som kan representera alla 31 miljoner afganerna ändå, de är ju individer allihop.

• Keiko35

Han var tvungen att överge sitt land, då han ville bli döpt och kristen. Han hade inte överlevt många dagar om han stannat kvar.

• Nasrin
    Keiko35 skrev 2012-02-29 22:54:55 följande:
    Vem ska man då diskutera med om inte en landsman? Han är uppvuxen där, är själv afgan. Jag frågade honom vad han trodde de starka reaktionerna beror på.  Inget konstigt med det.
    Det finns väl inte en enda afgan som kan representera alla 31 miljoner afganerna ändå, de är ju individer allihop.

Förstod du inte vad jag skrev? Hälsa o tacka honom att han representerade 31 miljoner människor, jag tänker han va ju så säker att folk är outbildade och indoktrinerade i felaktigheter

Måste vara underbart att kunna tala för så många människor! (Själv skulle jag aldrig våga mig på att ens försöka döma mitt folk
  • Keiko35

Han dömde inte folket, han beskrev en tänkbar anledning till situationen. Det var hans personliga syn på saken. Han sa aldrig att : nu ska jag tala för hela det afganska folket....Jag förstår vad han menar. Många människor i Afganistan har inte fått gå i skolan och är analfabeter. För min del är det mycket mer intressant att höra en landsmans synvinkel än Svenne Banans åsikt.  

• Nasrin
    Keiko35 skrev 2012-02-29 23:12:35 följande:
    Han dömde inte folket, han beskrev en tänkbar anledning till situationen. Det var hans personliga syn på saken. Han sa aldrig att : nu ska jag tala för hela det afganska folket....Jag förstår vad han menar. Många människor i Afganistan har inte fått gå i skolan och är analfabeter. För min del är det mycket mer intressant att höra en landsmans synvinkel än Svenne Banans åsikt.  

håller med svenska bananer är rätt tråkiga.

Nej skämt å sido, du borde vara mer intresserad av att höra en muslims åsikt när det gäller andra muslimer beteende, de kan ju relatera och förstå reaktionen liksom. Vad kan en ickemuslim om muslimers sätt att tänka och agera, inte mycket ska du veta
  • Nasrin

Ytterligare en bild som kan förklara varför bägaren rinner över hos en del muslimer i mellanöstern.

Må Allah hjälpa dem Gråter

• Keiko35

Han har växt upp i ett muslimskt land, i en muslimsk familj och levt som en muslim tills han flydde till Sverige. Så han kan en hel del. Han har aldrig talat illa om Islam så länge jag har känt honom, bara så du vet. Hans fru är fortfarande muslim, hon har inte döpt sig. Då kan jag ju fråga dig också: Vad skulle du själv svara på samma fråga?  

• Keiko35

Den bilden tror jag inte representerar någon västerländsk militär, med de kläderna.

• Keiko35

Min kollega berättade också att han kan allt om den kommunistiska ideologin. Han sa att han hade kunnat prata om den i 3 dagar i sträck utan uppehåll, för det lärde han sig i sitt hemland. Han var intresserad av den som ung och läste allt han kom över. Han är inte kommunist idag trots det.

Svar på tråden förstöra heliga skripter