• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 20:37:55 följande:
    Så man kan säga att din Koranbränning egentligen är en protest mot terrorister? Inte mot oss vanliga muslimer?
    jag har inget emot muslimer, bara muslimer som terroriserar andra

Jag tror inte att "vanliga muslimer" bryr sig nämnvärt ifall en otrogen avbildar Muhammed eller vanhelgar en koran (de flesta verkar inte ta avstånd från de våldsamma muslimerna, men det är en helt annan fråga) 
  • oOHalalOo
    Selfish Geene skrev 2012-03-02 21:05:23 följande:
    jag har inget emot muslimer, bara muslimer som terroriserar andra

Jag tror inte att "vanliga muslimer" bryr sig nämnvärt ifall en otrogen avbildar Muhammed eller vanhelgar en koran (de flesta verkar inte ta avstånd från de våldsamma muslimerna, men det är en helt annan fråga) 
    Men ändå så kan man uppfatta din handling som föraktfull gentemot även oss, eftersom du änvänder Koranbränningen på samma sätt som andra icke-muslimer gör när de vill förnedra och kränka muslimer? Så det riktas ju mot alla eftersom ingen av er säger att handlingen inte riktas mot ett fåtal.

Att vi inte bryr oss kanske är att ta i. Men för att vi inte går bärsärkagång så betyder det inte att vi inte bryr oss eller blir upprörda. För det här handlar om känslor, vilket du mycket väl förstår.
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 21:04:07 följande:
    Vem i tråden har skrivit att det är ok att hota och våldföra sig då menar du?
    nasrin tror att jag inte förstår varför muslimer blir upprörda när Israelisk militär förgriper sig på civila i Palestina (ett sidospår som förmodligen avsåg att anspela på att jag försvarar omänsklig behandling, så länge det är muslimer som kränks)

Man kan både stå på Palestinas sida och fördöma muslimers övergrepp mot yttrandefriheten! Det ena utesluter inte det andra
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 21:11:03 följande:
    Men ändå så kan man uppfatta din handling som föraktfull gentemot även oss, eftersom du änvänder Koranbränningen på samma sätt som andra icke-muslimer gör när de vill förnedra och kränka muslimer? Så det riktas ju mot alla eftersom ingen av er säger att handlingen inte riktas mot ett fåtal.

Att vi inte bryr oss kanske är att ta i. Men för att vi inte går bärsärkagång så betyder det inte att vi inte bryr oss eller blir upprörda. För det här handlar om känslor, vilket du mycket väl förstår.
    det är helt ok att bli upprörd, jag förväntar mig inte att du ska hålla med mig eller stå passiv, men du får hålla dig inom ramarna för vad som är acceptabelt i en demokrati.
  • trubbelsnåd
    Astarte skrev 2012-02-25 22:46:41 följande:
    Inte alls. Satanismen började som en total avsaknad av kristendom. Den satanistiska kyrkan (Hotel California) startades av Aleister Crowley och den syftade till att visa individens totala frigörelse från kristendomen (religionen) bland annat genom att visa öppet att man inte var rädd att förstöra biblar, skrika ut sin trohet till Satan (för att visa att man inte var rädd för Gud) och så vidare.

Satanismen har utvecklats sedan den första kyrkan grundades 1969 och idag finns det kanske de som tror på Satan, men det var inte så det började. Det började med att man förstörde biblar för att provocera och visa sitt oberoende.
    Frågan var om man inte måste tro på satan för att vara satanist, du svarade nej och sedan att satanister skrek ut sin trohet till satan.

Something does not make sense.
  • oOHalalOo
    Selfish Geene skrev 2012-03-02 21:11:50 följande:
    nasrin tror att jag inte förstår varför muslimer blir upprörda när Israelisk militär förgriper sig på civila i Palestina (ett sidospår som förmodligen avsåg att anspela på att jag försvarar omänsklig behandling, så länge det är muslimer som kränks)

Man kan både stå på Palestinas sida och fördöma muslimers övergrepp mot yttrandefriheten! Det ena utesluter inte det andra
    Jag vet inte om du förstår det, men jag hoppas du förstår det.

Det är klart man kan vara, sen om du är det vet jag ju inte som sagt.
  • oOHalalOo
    Selfish Geene skrev 2012-03-02 21:14:20 följande:
    det är helt ok att bli upprörd, jag förväntar mig inte att du ska hålla med mig eller stå passiv, men du får hålla dig inom ramarna för vad som är acceptabelt i en demokrati.
    Och var har jag sagt att jag inte håller mig inom ramarna? Jag tycker faktiskt inte du läst vad jag har skrivit om detta tidigare i tråden, utan du upprepar hela tiden att jag ska sättas på plats om jag gör si och så. Sen bortser du från att jag inte förespråkat att göra si och så. Känns som slösande på energi helt enkelt.
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 21:26:34 följande:
    Och var har jag sagt att jag inte håller mig inom ramarna? Jag tycker faktiskt inte du läst vad jag har skrivit om detta tidigare i tråden, utan du upprepar hela tiden att jag ska sättas på plats om jag gör si och så. Sen bortser du från att jag inte förespråkat att göra si och så. Känns som slösande på energi helt enkelt.
    jag är övertygad om att du gott och väl håller dig inom ramarna för vad som är acceptabelt beteende mot oliktänkande
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 21:26:34 följande:
    När jag skriver "du får inte" avser jag alla människor, inte någon specifik person

• oOHalalOo
    Selfish Geene skrev 2012-03-02 21:30:10 följande:
    När jag skriver "du får inte" avser jag alla människor, inte någon specifik person

Ändå så går det uppenbarligen att missförstå, så kanske du borde vara lite tydligare? Just sayin'.
Svar på tråden förstöra heliga skripter