• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Selfish Geene
    Keiko35 skrev 2012-02-29 23:29:01 följande:
    Den bilden tror jag inte representerar någon västerländsk militär, med de kläderna.
    Och framförallt ingen fritänkande världsmedborgare.

Nasrin bygger halmgubbar genom att låtsas att frågan handlar om att försvara israeliska militärers övergrepp mot muslimer i Gaza istället för den verkliga: Muslimers övergrepp mot människor som praktiserar sin yttrandefrihet 
  • Rataxes
    Nasrin skrev 2012-02-29 21:08:51 följande:
    Det rasistiska ligger i att det är osant, svenskar är nämligen majoritet av bidragstagarna, gruppen efter är av utländsk härkomst, finns överhuvudtaget ingen statistik vilka som är muslimer, kristna eller buddister

Snicksnack... Ganska naturligt att fler svenskar tar emot bidrag eftersom de fortfarande utgör ca 90 % av befolkningen. Sett i relation till antalet så är invandrare kraftigt överrepresenterade.
    I suffer, therefore I am...
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Keiko35 skrev 2012-02-29 22:57:56 följande:
    Dessutom övergav han inte sin religion, för det var aldrig hans.
    Kan du utveckla vad du menar här? 
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Selfish Geene skrev 2012-03-01 08:09:31 följande:

Nasrin bygger halmgubbar genom att låtsas att frågan handlar om att försvara israeliska militärers övergrepp mot muslimer i Gaza istället för den verkliga: Muslimers övergrepp mot människor som praktiserar sin yttrandefrihet 
    Vem har börjat? 
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • Maria b

jag undrar vart tog den kristna gudsynen vägen.Båda mina farföräldrar hade en stark kristen tro,vilket jag oxå blev fostrad i men däremot mina morföräldrar hade inte samma värderingar om Gud.Min farmor lärde mej mycket om Gud och Jesus,fick en fin ängel att hänga på väggen och en Jesus tavla av min mormor då hon såg hur troende jag var.Jag t o m gick i kyrkan och pratade med präster.Min mamma och syskon förlorade sin tro på Gud då pappa gick bort endast 41 år gammal.

man ser i andra länder hur de gör korstecknet,skulle man göra det här så är man knäpp.Har ni glömt era förfäder.Skulle inte skada om fler folk blev mer troende.Jag tror än idag på Gud och ber var gång jag går ut.
    Förstår inte varför folk väljer bort sin tro,är det så hemsk att inte tro el ha ett kors på väggen.vad är ni rädda för?

• Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-01 08:09:31 följande:

Du har fel, som jag förklarade för dig innan betyder muslimer väldigt mycket för varandra, att bägaren rinner över pga allt som vi muslimer utsätts för är inte konstigt. Undra om du skulle haft samma åsikt efter åratal av förtryck?
  • Nasrin
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-01 11:03:27 följande:
    Vem har börjat? 
  • Selfish Geene
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-01 11:03:27 följande:
    Vem har börjat? 
    Att avbilda Muhammed och/eller förstöra koraner är en fredlig protest mot förtrycket som muslimska terrorister utövar mot andra människor (en terrorist är den som genom skräck försöker styra folks handlingar, tex genom att hota oliktänkande)

De som har "börjat" är utan tvekan muslimerna 
  • Selfish Geene
    Maria b skrev 2012-03-01 11:15:31 följande:
    jag undrar vart tog den kristna gudsynen vägen.Båda mina farföräldrar hade en stark kristen tro,vilket jag oxå blev fostrad i men däremot mina morföräldrar hade inte samma värderingar om Gud.Min farmor lärde mej mycket om Gud och Jesus,fick en fin ängel att hänga på väggen och en Jesus tavla av min mormor då hon såg hur troende jag var.Jag t o m gick i kyrkan och pratade med präster.Min mamma och syskon förlorade sin tro på Gud då pappa gick bort endast 41 år gammal.

man ser i andra länder hur de gör korstecknet,skulle man göra det här så är man knäpp.Har ni glömt era förfäder.Skulle inte skada om fler folk blev mer troende.Jag tror än idag på Gud och ber var gång jag går ut.
    Förstår inte varför folk väljer bort sin tro,är det så hemsk att inte tro el ha ett kors på väggen.vad är ni rädda för?
    Vi väljer inte bort att tro för att vi inte gillar religioner eller tycker att dom är skadliga (många av oss ogillar religion och tycker att de är skadliga, men det är inte därför vi inte tror)

Vi väljer bort tron för att den inte är rationell! Det finns helt enkelt inga goda skäl att anta att någon högre makt existerar.

• Agnostino
    Selfish Geene skrev 2012-03-01 17:58:39 följande:
    Vi väljer inte bort att tro för att vi inte gillar religioner eller tycker att dom är skadliga (många av oss ogillar religion och tycker att de är skadliga, men det är inte därför vi inte tror)

Vi väljer bort tron för att den inte är rationell! Det finns helt enkelt inga goda skäl att anta att någon högre makt existerar.

Håller med. Det är bara kolla de historier som de religiösa skrifterna kommer med så kan man snabbt konstatera att de som skrev dem var mycket okunniga och väldigt egocentriska...
Svar på tråden förstöra heliga skripter