Maria b skrev 2012-03-01 11:15:31 följande:
jag undrar vart tog den kristna gudsynen vägen.Båda mina farföräldrar hade en stark kristen tro,vilket jag oxå blev fostrad i men däremot mina morföräldrar hade inte samma värderingar om Gud.Min farmor lärde mej mycket om Gud och Jesus,fick en fin ängel att hänga på väggen och en Jesus tavla av min mormor då hon såg hur troende jag var.Jag t o m gick i kyrkan och pratade med präster.Min mamma och syskon förlorade sin tro på Gud då pappa gick bort endast 41 år gammal.
man ser i andra länder hur de gör korstecknet,skulle man göra det här så är man knäpp.Har ni glömt era förfäder.Skulle inte skada om fler folk blev mer troende.Jag tror än idag på Gud och ber var gång jag går ut.
Förstår inte varför folk väljer bort sin tro,är det så hemsk att inte tro el ha ett kors på väggen.vad är ni rädda för?
Vi väljer inte bort att tro för att vi inte gillar religioner eller tycker att dom är skadliga (många av oss ogillar religion och tycker att de är skadliga, men det är inte
därför vi inte tror)
Vi väljer bort tron för att den
inte är rationell! Det finns helt enkelt inga goda skäl att anta att någon högre makt existerar.