Nasrin skrev 2012-02-25 22:46:27 följande:
jodå, syftet har jag förstått men jag har fortfarande inte fått svar på vad du som person får ut av det, mår du bättre av det, känns det bättre för dig att du vill såra andra enbart pga en konstig princip? Jag är helt emot detta att mina bröder och systrar i Islam matar de troll som lever på dem, som lever på deras reaktioner. JAg anser att de ska tiga tills de försvinner men å andra sidan har jag aldrig blivit utsatt för den psykiska tortyr som fångarna i Afganistan utsattes för, eller den tortyr släktingarna till dem som blev urinerade på blivit utsatt för, eller den tortyr fångarna i Abu Ghraib blev utsatta för när de blev kissade på, påsatt hundkoppel o tvingades klrä'la nakna. Jag har inte blivit utsatt för ickemuslimers tortyr, varken fyskiskt eller psykiskt så det ä väldigt lätt för mig att be dem tiga och sluta mata trollen. Jag kan inte förstå vad en vanlig medmänniska skulle få ut av att avbilda Profeter, bränna Koranen eller Bibeln, kissa på en död kropp osv osv enbart för att de...hmm, har rätt till det?
Jag är ledsen, är en alldelles för fredlig MÄNNISKA för att uppskatta hat, provokation, kräkningar eller psykisk och fyskisk misshandel/tortyr. Bara för att "man anser sig ha rätt" till en sak betyder det inte att man måste göra det.
Jag hatar ingen, varken muslimer, kristna eller asatroende och så länge de inte tvingar sina religiösa föreställningar på mig så engagerar jag mig inte i deras ideer öht.
Men nu är det ju så att religiösa fanatiker runt om i världen har synpunkter på såväl vilka jag ligger med som vad jag gör med mina privata ägodelar (tex mitt exemplar av koranen), det irriterar mig något oerhört!
Det är definitivt en fråga om principer!
Jag har inte heller blivit torterad eller mördad av muslimer för att jag skändar deras heliga bok eller avbildat deras profet, men jag visar gärna mitt stöd till de som fallit offer för religiösa extremister världen över.