• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 08:53:58 följande:
    det behövs tyvärr inte mer än en galning för att människors säkerhet ska riskeras och våldsamma galningar verkar dras till religion (särskilt religioner som uppmanar till våld, tex islam) 

Så att sikta in oss på att bekämpa det religionsrelaterade våldet är en väldigt bra början 
    Att vara blind fokusera på religion är farligt min vän, Hitler var inte särskild religiös men lyckades ta med många icketroende fanatiker med sig till att förinta 3 miljoner... Sådana exemplar finns det gott om i historien så va mer uppmärksam!
  • camus
    VojneVojne skrev 2012-02-26 09:16:32 följande:
    Att vara blind fokusera på religion är farligt min vän, Hitler var inte särskild religiös men lyckades ta med många icketroende fanatiker med sig till att förinta 3 miljoner... Sådana exemplar finns det gott om i historien så va mer uppmärksam!
    Hitler hade två riktigt bra kompisar i tyska kyrkan och vatikanen. Och här i sverige var svenska kyrkan också tidvis direkt nazivänliga.
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2012-02-26 09:16:32 följande:
    Man ska vara uppmärksam på galenskap överallt men religiös galenskap har länge fått trakassera människor praktiskt taget ostört i religionsfrihetens namn, därför är det viktigt att ställa ner foten ordentligt och säga ifrån
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 10:09:00 följande:
    Man ska vara uppmärksam på galenskap överallt men religiös galenskap har länge fått trakassera människor praktiskt taget ostört i religionsfrihetens namn, därför är det viktigt att ställa ner foten ordentligt och säga ifrån
    Ja jag håller med dig absolut men samtidigt inte förlora förnuftet så blir man själv fanatiskt diktatur som trycker ner folk in i skorna om man inte lyssnar vad "big brother" säger.... Man ska inte tappa balansen helt enkelt vetja...
    camus skrev 2012-02-26 09:46:34 följande:
    Hitler hade två riktigt bra kompisar i tyska kyrkan och vatikanen. Och här i sverige var svenska kyrkan också tidvis direkt nazivänliga.
    Ja det kan hända men fortfarande gör inte Hitler en religiös person att ha de som kompis utan han var en smart jäkel som visste hur man kunde använda de till för att nå sitt mål....
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2012-02-26 10:29:18 följande:
    Ja jag håller med dig absolut men samtidigt inte förlora förnuftet så blir man själv fanatiskt diktatur som trycker ner folk in i skorna om man inte lyssnar vad "big brother" säger.... Man ska inte tappa balansen helt enkelt vetja...
    Jag har aldrig haft för avsikt att hindra någon från att utöva vilken religion som helst för sin egen del.

Det är religiösa gruppers krav på att även vi icke-utövare ska respektera och efterleva deras dogmer som jag motsätter mig, det förekommer i betydligt större utsträckning än många är medvetna om.
    Svenska kyrkan kallar sin religions-marknadsföring för "samhällsinformation" och dumpar skiten i min och andras brevlådor, utan att bry sig om skyltar som tackar nej till reklam.

Men det är bara islam som dessutom hotar med våld!
    Det är oacceptabelt bortom all religiös propaganda som visserligen är irriterande men som iaf inte riskerar något annat än mitt humör.

• VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 10:38:26 följande:
    Jag har aldrig haft för avsikt att hindra någon från att utöva vilken religion som helst för sin egen del.

Det är religiösa gruppers krav på att även vi icke-utövare ska respektera och efterleva deras dogmer som jag motsätter mig, det förekommer i betydligt större utsträckning än många är medvetna om.
    Svenska kyrkan kallar sin religions-marknadsföring för "samhällsinformation" och dumpar skiten i min och andras brevlådor, utan att bry sig om skyltar som tackar nej till reklam.

Men det är bara islam som dessutom hotar med våld!
    Det är oacceptabelt bortom all religiös propaganda som visserligen är irriterande men som iaf inte riskerar något annat än mitt humör.

Jag kräver inte som muslim att du utövar min religion men som människa vilja att du respekterar mig och islam kräver inte alls att du gör heller och fanatiker hittar på reglerna för att kontrollera folk. Så ja visst hindra sådana folk är bra men en sak du och andra som tror att detta kommer från islam är inte sant. Detta va jag ville säga, vi är på samma sida även om vi inte är i samma tro ville jag säga!
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2012-02-26 10:49:21 följande:
    Jag kräver inte som muslim att du utövar min religion men som människa vilja att du respekterar mig och islam kräver inte alls att du gör heller och fanatiker hittar på reglerna för att kontrollera folk. Så ja visst hindra sådana folk är bra men en sak du och andra som tror att detta kommer från islam är inte sant. Detta va jag ville säga, vi är på samma sida även om vi inte är i samma tro ville jag säga!
    Det är inte kravet att jag ska bli muslim som jag protesterar mot (nästan ingen muslim kräver att alla ska bli muslimer)
    Däremot är det ganska vanligt att muslimer kräver att jag tex inte bränner koranen eller avbildar profeten, det är inget jag tänker foga mig i. 

• Selfish Geene
    Pussesnuttan skrev 2012-02-26 10:56:07 följande:
    Låter skit jobbigt!
    Inte alls jobbigt faktiskt!

Har redan raderat två versioner av respektive skrift.
    Och det innan frukost! 
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 10:55:22 följande:
    Det är inte kravet att jag ska bli muslim som jag protesterar mot (nästan ingen muslim kräver att alla ska bli muslimer)
    Däremot är det ganska vanligt att muslimer kräver att jag tex inte bränner koranen eller avbildar profeten, det är inget jag tänker foga mig i. 

Jag tycker att du ska respektera det enbart mänskliga skäl men att du inte gör det skulle inte jag få för mig att jag skulle bränna dig eller nåt, detta skulle visa din personlighet och min respons till det visa min personlighet... Gör som känns bra för din personlighet men om du inte respekterar får du ingen respekt tebax vetja...
Svar på tråden förstöra heliga skripter