• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-02-25 22:46:27 följande:
    jodå, syftet har jag förstått men jag har fortfarande inte fått svar på vad du som person får ut av det, mår du bättre av det, känns det bättre för dig att du vill såra andra enbart pga en konstig princip? Jag är helt emot detta att mina bröder och systrar i Islam matar de troll som lever på dem, som lever på deras reaktioner. JAg anser att de ska tiga tills de försvinner men å andra sidan har jag aldrig blivit utsatt för den psykiska tortyr som fångarna i Afganistan utsattes för, eller den tortyr släktingarna till dem som blev urinerade på blivit utsatt för, eller den tortyr fångarna i Abu Ghraib blev utsatta för när de blev kissade på, påsatt hundkoppel o tvingades klrä'la nakna. Jag har inte blivit utsatt för ickemuslimers tortyr, varken fyskiskt eller psykiskt så det ä väldigt lätt för mig att be dem tiga och sluta mata trollen. Jag kan inte förstå vad en vanlig medmänniska skulle få ut av att avbilda Profeter, bränna Koranen eller Bibeln, kissa på en död kropp osv osv enbart för att de...hmm, har rätt till det?

Jag är ledsen, är en alldelles för fredlig MÄNNISKA för att uppskatta hat, provokation, kräkningar eller psykisk och fyskisk misshandel/tortyr. Bara för att "man anser sig ha rätt" till en sak betyder det inte att man måste göra det.
    Det är väl detta som göder fascinationen över sådana som du. Avbilda profeten och urinera på en död människa (som man nyss skjutit ihjäl). Jämförbara storheter.

Helt galet. Vad är det för fel på er?
  • Nasrin
    JTA skrev 2012-02-25 23:11:18 följande:
    Det är väl detta som göder fascinationen över sådana som du. Avbilda profeten och urinera på en död människa (som man nyss skjutit ihjäl). Jämförbara storheter.

Helt galet. Vad är det för fel på er?

Såna som jag :-/ ?
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 23:05:56 följande:
    men då är vi ju där igen! Varför köpa en Koran om du har i syfte att bränna den? Enbart för att du FÅR? Vad får du isåfall ut av det, utom en massa att göra i ordning efter? Varför följa principer man vet är i rent provokativt syfte? Jag förstår verkligen inte, från hela mitt hjärta, vad du skulle få ut av det i ditt liv? Skulle DU må bättre av det? Skulle offrena i Afganistan må bättre? Dina barn? Din mamma? Vem skulle må bättre av att du gick, köpte en Koran/Bibel och gick hem för att elda?
    Anledningen är att visa tex islamska fanatiker att jag inte ger efter för hot och att jag inte respekterar förbud grundade i vidskepelse.

Ja! Det känns väldigt bra att göra det

Hela befolkningen mår bättre när de inte behöver vara rädda att utsättas för hot eller våld när de praktiserar sin yttrandefrihet, men för att kunna göra det måste många människor säga ifrån att vi inte tänker styras av religiösa dogmer, tillräckligt många för att fanatikerna ska inse att de är övermannade och att de inte kan skrämma oss till lydnad
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 23:14:05 följande:
    Anledningen är att visa tex islamska fanatiker att jag inte ger efter för hot och att jag inte respekterar förbud grundade i vidskepelse.

Hela befolkningen mår bättre när de inte behöver vara rädda att utsättas för hot eller våld när de praktiserar sin yttrandefrihet, men för att kunna göra det måste många människor säga ifrån att vi inte tänker styras av religiösa dogmer, tillräckligt många för att fanatikerna ska inse att de är övermannade och att de inte kan skrämma oss till lydnad

På vilket sätt visar du oss muslimer detta om det sker hemma i din ensamhet? Varför ska det skapas en tävling i vem som har rätt till vad? Ömsesidig respekt, existerar det inte längre?
    Amerikanerna gick in i Afganistan, dödar deras folk, skändar deras tro och sen kräver de respekt och skylle på yttrandefrihet? Detta går inte ihop i mitt huvud?
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 23:18:11 följande:
    På vilket sätt visar du oss muslimer detta om det sker hemma i din ensamhet? Varför ska det skapas en tävling i vem som har rätt till vad? Ömsesidig respekt, existerar det inte längre?
    Amerikanerna gick in i Afganistan, dödar deras folk, skändar deras tro och sen kräver de respekt och skylle på yttrandefrihet? Detta går inte ihop i mitt huvud?
    Det sker i det offentliga rummet, inte alls i ensamhet i mitt hem (när jag bränner en koran kommer även det dokumenteras och spridas på nätet)

Jag försvarar som jag sagt tidigare varken mord, ockupation eller tortyr i någon form, men oavsett hur många muslimer som dödas av icke-muslimer så påverkar det inte min rätt att slippa lyda under islamska regler, precis som muslimer har rätt att fortsätta praktisera sin religion oavsett hur många muslimer som mördar icke-muslimer, men de får inte försöka tvinga sin tro på andra! (tex genom att förbjuda mig att bränna en bok som tillhör mig)

• Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 23:25:12 följande:
    Det sker i det offentliga rummet, inte alls i ensamhet i mitt hem (när jag bränner en koran kommer även det dokumenteras och spridas på nätet)

Jag försvarar som jag sagt tidigare varken mord, ockupation eller tortyr i någon form, men oavsett hur många muslimer som dödas av icke-muslimer så påverkar det inte min rätt att slippa lyda under islamska regler, precis som muslimer har rätt att fortsätta praktisera sin religion oavsett hur många muslimer som mördar icke-muslimer, men de får inte försöka tvinga sin tro på andra! (tex genom att förbjuda mig att bränna en bok som tillhör mig)

jag ser det inte som att du bryter mot islamiska regler, jag ser det som du bryter mot mänskliga regler. Den ödmjukhet vi borde visa alla våra medmänniskor.

Godnatt
  • JTA
    Nasrin skrev 2012-02-25 23:12:58 följande:
    Såna som jag :-/ ?
    Ja, sådana som du. För du står väl för vad du skriver här?
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 23:27:10 följande:
    jag ser det inte som att du bryter mot islamiska regler, jag ser det som du bryter mot mänskliga regler. Den ödmjukhet vi borde visa alla våra medmänniskor.

Godnatt
    Jag är glad att du ser det på det sättet (jag tror absolut inte att alla muslimer är galna fanatiker som vill mörda alla som skändar profeten eller koranen) 

Tyvärr är inte alla muslimer som du, det finns människor som tror att de har rätt att hota eller till och med döda de som bryter mot deras religions regelverk.

Det är denna grupp min manifestation riktar sig mot
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 23:14:05 följande:

Vilka fanatiker du menar? Pratar du om  svenska fanatiker eller hela världens? Du låter som du lever i Iran eller nåt...
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2012-02-25 23:32:12 följande:
    Vilka fanatiker du menar? Pratar du om  svenska fanatiker eller hela världens? Du låter som du lever i Iran eller nåt...
    Jag riktar mig till alla fanatiker i hela världen.
Svar på tråden förstöra heliga skripter