• Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Jag har just laddat ner och raderat versioner av både koranen och den kristna bibeln från min dator
    Jag ska symboliskt fortsätta göra det varje vecka under resten av 2012

http://www.shaplus.com/free-quran-software/quran-mp3-software/QuranReciter/quran-mp3.htm

http://voxbiblia.se/albums/ag?groupId=55

Reaktioner?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 18:44
    www.anus.com/tribes/snus/nihilism/filosofi/eddan.pdf

• Svar på tråden förstöra heliga skripter
  • Ebba Caroline
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 20:54:16 följande:
    Jag kanske uttrycker mig otydligt.
    Poängen är att de som vill förbjuda mig att förstöra koranen/bibeln/eddan blir medvetna om att jag tänker göra det ändå.

Personligen ser jag inte någon skillnad mellan att radera en fil och att kasta bort en inbunden pappersbunt
    (den ena är tryckt på cellulosa, i övrigt är de identiska)

Tyvärr äger jag ingen koran och de biblar jag har i min ägo är jag för rädd om för att vilja bränna (dessutom verkar kristna inte lika ofta vilja bestraffa de som bryter mot deras religiösa regler)

Du förstör ju inte nåt av de?!
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 20:54:16 följande:
    Jag kanske uttrycker mig otydligt.
    Poängen är att de som vill förbjuda mig att förstöra koranen/bibeln/eddan blir medvetna om att jag tänker göra det ändå.

Personligen ser jag inte någon skillnad mellan att radera en fil och att kasta bort en inbunden pappersbunt
    (den ena är tryckt på cellulosa, i övrigt är de identiska)

Tyvärr äger jag ingen koran och de biblar jag har i min ägo är jag för rädd om för att vilja bränna (dessutom verkar kristna inte lika ofta vilja bestraffa de som bryter mot deras religiösa regler)

O de som vill förbjuda dig hänger på fl? Eller hemma hos dig?
  • Selfish Geene
    Ebba Caroline skrev 2012-02-25 20:55:16 följande:
    Du förstör ju inte nåt av de?!
    Nej, inte mer än om jag bränner en inbunden bok iaf
  • TwistedSister

Kan inte religiösa människor bara fatta att det som är heligt för dem inte nödvändigtvis är det för alla andra. Annars får de väl samla in å hålla reda på alla sina jävla koraner å biblar å skit som ligger och skräpar.

• Nasrin
    TwistedSister skrev 2012-02-25 21:05:35 följande:
    Kan inte religiösa människor bara fatta att det som är heligt för dem inte nödvändigtvis är det för alla andra. Annars får de väl samla in å hålla reda på alla sina jävla koraner å biblar å skit som ligger och skräpar.

hmm, jag förstår inte riktigt din poäng, menar du att du går o bränner eller ngt annat med saker du ser ute? Eller går till affärer o köper ngt som du sedan ska skända?
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 20:55:30 följande:
    O de som vill förbjuda dig hänger på fl? Eller hemma hos dig?
    nej, de hänger förmodligen inte här..
    Jag får nog ta min förstör-en-helig-skrift-kampanj utanför FL om den ska ha en chans att få fäste nationellt..

Nåja, alla resor börjar med ett steg och FL är väl ett lika bra 1:a steg som något annat (dessutom är fl den enda community jag är aktiv i)
  • Selfish Geene
    FixarFrasse skrev 2012-02-25 20:58:12 följande:
    T ex kyrkorna själv slänger biblar, så är inte din "aktion" lite overkilled..?
    jo, att bränna biblar lär inte resultera i någon större reaktion, kristna verkar ha en rätt avslappnad inställning till hädelse bland den hedniska delen av befolkningen, detsamma gäller förmodligen för eddan-anhängarna.

Det känns som att koranen är det lämpligaste målet för en demonstration av det här slaget. 
  • TwistedSister
    Nasrin skrev 2012-02-25 21:07:08 följande:
    hmm, jag förstår inte riktigt din poäng, menar du att du går o bränner eller ngt annat med saker du ser ute? Eller går till affärer o köper ngt som du sedan ska skända?
    Nej men om det var mitt jobb, eller min uppgift att städa upp gammalt skräp å det låg "heliga skrifter" bland skräpet så inte skulle jag ställa mig och sortera. Det skulle åka ut med reklamblad å gamla tidningar och annat för mig likvärdigt pappersskräp.
  • FixarFrasse
    Selfish Geene skrev 2012-02-25 21:12:25 följande:
    jo, att bränna biblar lär inte resultera i någon större reaktion, kristna verkar ha en rätt avslappnad inställning till hädelse bland den hedniska delen av befolkningen, detsamma gäller förmodligen för eddan-anhängarna.

Det känns som att koranen är det lämpligaste målet för en demonstration av det här slaget. 
    OK....
    Kampanja på, lycka till...
Svar på tråden förstöra heliga skripter