Mandelmumsa skrev 2012-05-10 19:22:25 följande:
Csillag: Oh, vilken historia du har! Så mycket du har gått igenom!! Tråkigt att din dotter också fått endometrios! Några frågor dök upp när jag läste. Bestämde du dig direkt du fått dottern att försöka få ett barn till? Har du fått någon förklaring till varför du inte har ägglossning? Du nämner ett avslag, vad handlade det om? Hur ser skalan ut för AMH och vad är normalt där? Var fäste dina embryon om slemhinnan var lite överallt? Hur visste du att det var tvillingar innan ultraljudet? Otroligt att det skulle varit trillingar - enäggstrillingar då alltså? Har du haft väldigt ont under dina graviditeter?
Japp de bestämdes under graviditeten.
Vi fick de väldigt ordagrannt förklarat hur liten chansen skulle vara för oss att lyckas och skulle vi försöka så rekomenderades de direkt.
Så beslutet va enkelt.
Varför jag inte har ägglossning kan dom inte hitta,inte mer än att mitt amh värde ligger alldeles för lå
gt.De menas med att de finns inga ägg ungefär.
Avslag har du efter förlossningen, man blöder ju ca 4-8 veckor innan kroppen ställt om sej till de normala o mensen kommer igång.Jag har haft tur då de försvunnit snabbt.
Avslag kommer ju för att de är ett litet sår i livmodern som måste läka.
Har man ett amh värde under 0,8 blir man som jag fattat det sällan godkänd att göra IVF. Samtidigt är det inte alls omöjligt att bli gravid med ett lågt AMH-värde.
Normalt tror jag är allt över 1 (men helst över 2). Värdet kan vara upp till 6 om jag minns rätt.
Vid endometrios gör ofta slemhinnan de.På VUL kan du se hur din slemhinna ser ut, man kan ju bygga up den me mediciner men att få den att se bra ut har inte vari de enklaste.
Min läkare har lyckats få den kanonbra + treskiktad ENGÅNG och då blev mitt ET avbrutet.
MEN visst kan man bli gravid med lite mindre bra slemhinna.Tyvärr vill ju inte min slemhinna växa till sej alls längre.Får väl se hur de går denna gå
ngen.Nu ska ja köra samma medicinering som när ja lyckats bli gravid innan + lägt till lite.
Att jag misstänkte de va tvillingar va att jag mådde så fruktansvärt dåligt redan 4 dagar efter ÄL,mådde så illa och kräktes och jag svimmade.Jag ahde ingen ork,ja orjkade inte hålla duschslangen utan min man fick komma in o hämga upp den för ja orka inte lyfta armen så högt.
Jag kunde inte äta för ja kräktes o mådde så illa,men magen växte väldigt väldigt fort.
jag hann knappt pissa påp stickan innan de visade positivt.
Så när vi kom till läkaren sa ja att ja misstänkte de va de, så läkaren fick inte bara en chock utan två hehe.
Tyvärr klarade inte den tredje sej,men inget ja kunde göra nått ät-
Pojkarna är tvåäggs tvillingar.
Så när jag va på VUL o såg de enda ägget ja hade så va de tvilling nr 2.Tvilling nr 1 hade jag redan släppt.
På alla VUL o RUL är mätningarna gjorda o de skiljer 5 dagar mellan dom så de är lite roligt.Men givetvis födda samma dag.
Mina graviditeter har varit rena helveten.MEN jag har lärt mej leva me de.Jag har lärt mej va min kropp tåler,hur jag måste leva dom 9 månadrna.
Första graviditeten va de mkt illamående kräkningar foglossning ligamentsbesvår dålig livmoderetapp o några vänder på sjukhus.
Men tvillingarna va de mer lr mindre bara sjukhus, va ja hemma så hade ja läkarbesök
Mån Ons Fre både på förmiddan o eftermiddan.
På lördagen hade jag ett besök vid middagstid.
Blev inskickad i ambulans för kraftig havandeskaps förgiftning o sen visade sej behövas blodtransfusion.Visade sej att jag öppnat mej 4cm så dom va tvungna att stoppa fö
rlossningen.De va inget annat än problem med graviditeten o journalen e tjock.
MEN när man är inne i de just då så tänker man inte så.
man tänker bara på attt hålla sej lugn o hålla tummarna att allt ska gå bra.
Tvilling graviditeten va verkligen jobbigast då man verkligen inte visste hur de skulle sluta.
Men de gick vägen o vägen till syskon påbörjades direkt.
Tror att de jobbiga har gjort mej tuffare o mer uthärdig.
Efter 11 år kanske man borde va de hehe