• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • maggan82

Fick ett halleluja moment i morse på toa, jag plussade på min TDGlad Det känns så underbart och galet på samma gång. Nu tar vi en dag i taget och njuter av stunden!                                                                                            

• Jottatotta
    maggan82 skrev 2012-06-25 08:32:56 följande:
    Fick ett halleluja moment i morse på toa, jag plussade på min TDGlad Det känns så underbart och galet på samma gång. Nu tar vi en dag i taget och njuter av stunden!                                                                                             

STORT GRATTIS till plusset!
  • Make your own kind of music
    Vad roligt!!! GRATTIS!!
  • Make your own kind of music
    Mandelmumsa skrev 2012-06-24 21:28:28 följande:
    Ah, det var så det var ja med bruttolöneavdraget! Läste ju själv om det rätt nyligen.. Tycker du är väldigt tydlig jag! :))
    Jo vi har pratat om adoption. Min sambo tror inte att det kommer att behövas, han är lite mer optimistisk än mig! :) Men vi har bestämt att vi ska ställa oss i kö iaf. Adoptionscentrum är de som vi också har kollat med/på, känner igen siffrorna du nämner. Har dock skjutit på det i ett par månader nu eftersom Ivf-försöken har gått i varandra och jag har avvaktat för att se om något av dessa tar sig. Men funkar inte detta ställer vi oss i kö, det är absolut det bästa! Vi vill egentligen bara ha ett biologiskt barn, men är det så att vi inte får det så vette katten om jag pallar att välja ett barnlöst liv. När vi diskuterade adoption så var jag mer positiv än sambon, nu känns det som jag blivit lika negativ men, men, mycket kan hända mentalt under de uppemot fyra år man kan få vänta på adoptionen! Håller med om att det är skönt att ha det alternativet! Även om vi såklart kommer att sitta med varsitt tvillingpar om ett år! ;))
    Är ni gifta? Sedan hur länge? Vi är sambos sedan snart 8 år och hade tänkt vänta till 10-årsdagen med bröllopet. Men vi får se! Vilka länder har ni valt? Om ni har valt än? Ja det är så knäppa regler. Bara det att man måste vara gift! Så förlegat! Det säger ju inte ett skvatt om hurdant förhållandet är!
    Vi har varit ett par i över 8 år, sambos i 7 år och sedan ett och ett halvt år tillbaka är vi gifta. Ville egentligen vänta med giftermål men pga av våra svårigheter att få barn, och då både jag och min man är positivt inställda till adoption och många länder har de här knasiga reglerna att man ska ha varit gifta ett visst antal år, så bestämde vi oss för att gifta oss lite tidigare än tänkt :) Lika bra då man ju inte blir yngre!
    Vi har inte kommit så långt att vi har valt länder än. Vi har faktiskt inte ens gått igenom utredningen hos kommunen än. Vi tänkte gör några till ivf-försök innan vi tar itu med det. Länder som vi är intresserade av är framförallt: Sydkorea, Colombia och Sydafrika. Det viktigaste för oss är att få ett så ungt barn som möjligt och dessa länder kan erbjuda det. Jag vill inte ha förlorat massa år av mitt barns liv utan helst av allt vill jag ha ett spädbarn, under 6 mån. Får väl se om det går att ordna om vi nu någon gång kommer så långt :) Vi känner faktiskt att vi skulle kunna tänka oss både biologiska barn och ett adopterat. Vi får se hur det blir tids nog :) 

• Csillag
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS gumman!!!!!!!!!!!!!!!!
  • frida79
    gud vad roligt! Grattis! {#emotions_dlg.flower}Glad
    BF - 12 februari 2013
  • frida79

fick idag veta från spec-mvc (men inte förrän jag själv frågade) att min järn-värde är på gränsen till för lågt.
    säkert därför jag har yrsel och känner mig extreeemt trött.
    men de tyckte inte jag behövde äta extra järn förrän i v 20!??
    om det är lågt värde nu, borde jag då inte börja med järn redan nu??
    jag ger inte mycket för vad spec-mvc säger eftersom de redan felbehandlat mig en gång..

BF - 12 februari 2013
  • Csillag
    frida79 skrev 2012-06-25 10:58:01 följande:
    fick idag veta från spec-mvc (men inte förrän jag själv frågade) att min järn-värde är på gränsen till för lågt.
    säkert därför jag har yrsel och känner mig extreeemt trött.
    men de tyckte inte jag behövde äta extra järn förrän i v 20!??
    om det är lågt värde nu, borde jag då inte börja med järn redan nu??
    jag ger inte mycket för vad spec-mvc säger eftersom de redan felbehandlat mig en gång..
    Äter du inte AO Gravid då?
    Du ska ju äta de o folsyra när du e gravid, de ska man äta redan innan man e gravid om man planerar graviditet.

Å jo du har rätt angående att du borde äta de.
    Sjunker hjärnvädet för mkt under 100 kan de va farligt.

Jag va nere jättelågt med tvillingarna så fick dricka massa äckliga mediciner för att få upp värdet.

Ät mkt mat med järn i oxå, spenat leverpastej broccolie, blåbär,blodpudding, mörk kött (ju mörkare desstu bättre)

Samtidigt så måste du ha bra med c vitaminer i kroppen för annars kan kroppen inte ta upp järnet så drick mkt apelsinjuice o sånt som innehåller cvitaminer.

• frida79
    Csillag skrev 2012-06-25 12:57:00 följande:
    Äter du inte AO Gravid då?
    Du ska ju äta de o folsyra när du e gravid, de ska man äta redan innan man e gravid om man planerar graviditet.

Å jo du har rätt angående att du borde äta de.
    Sjunker hjärnvädet för mkt under 100 kan de va farligt.

Jag va nere jättelågt med tvillingarna så fick dricka massa äckliga mediciner för att få upp värdet.

Ät mkt mat med järn i oxå, spenat leverpastej broccolie, blåbär,blodpudding, mörk kött (ju mörkare desstu bättre)

Samtidigt så måste du ha bra med c vitaminer i kroppen för annars kan kroppen inte ta upp järnet så drick mkt apelsinjuice o sånt som innehåller cvitaminer.

jo både folsyra och aco gravid äter jag.. folsyra började jag med redan 1 år före graviditeten..
    trodde att aco gravid innehöll tillräckligt med järn.. äter ju 2 per dag..
    men blutsaft har jag hört ska vara bra för att få upp järn-värdet?
    kött äter jag max 1 gång per vecka så det är svårt att få upp järnvärdet via kött.
    har börjat äta leverpastej på mackorna på morgonen iallafall..
    BF - 12 februari 2013
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012