• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag

ligger i sängen med en varm vetekudde på magen o laptopen jämte mej.
    Nu ikväll började jag blöda lite mer o magen gör ont,könns som sammandragningar,
    så detta bådar ju inte gott nånstans om de e de jag har nu o blöder.

kan inte sova fast jag önskar ja kunde,då ade tiden gått fortare.

Samtidigt som jag ser fram emot VUL imon så skrämmer de mej va de visar,

FRIDA: Önskar dej LYCKA TILL imorgon.Vet du har VUL imon med.Hoppas verkligen att du får se ett hjärta slå denna gången o du får hem din bild på blastocysten som va ditt guldägg som du har i magen nu.
    Min blastocystbild sitter sp fint inramad i en guldram, tyckte de passade bra till ett guldägg.
    Tycker faktist de e skoj att CA skickar en bild på ens blasto som blivit ens bebis.
    Lite speciellt o roligt minne, 

• Mandelmumsa

Tack Csillag att du fixar det! :)
    Åh, jag håller tummarna stenhårt för dig att det ser bra ut på VUL idag och att det finns någon annan förklaring till att du blöder och har lite ont!! Det måste vara så!!
    Men åh, vilken underbar gest av CA att skicka hem en bild på blastocysten om den tar sig! :) Och vad sött att du har ramat in den i en guldram :)) Det skulle nog jag också gjort om jag hade kommit på den idén! :) Gör de likadant med tvådagars som tar sig?
    Lycka till idag nu gumman och hör av dig hur det går!!!

• Odessa

Csillag och Frida: lycka till idag!! Håller tummarna! Det måste bara gå bra!

• frida79

Tack alla! :)) och stort lycka till idag du med Csillag! :)

• LnH

csillag: LYCKA till idag!!! Tänker på dig! Jag fick också gå hos spec. mödravården med sonen men det var för att jag tjatade till mig det. och när jag får komma dit så har den BM jag hade skrivit att jag var hysterisk och förlossnings rädd. Enda skälet till att jag ville komma dit var att jag ville bli igångsatt för att jag ville hinna in till förlossningen och inte föda i hallen då andra barnet oftast går fortare och första barnet så tog allt 1 timme varav jag bara hade ont i 20 min. Så det finns idioter överallt. Tycker att man borde ha en kurs i hur man behandlar människor då man har sådana jobb ;)

• Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-06-29 06:31:43 följande:
    Tack Csillag att du fixar det! :)
    Åh, jag håller tummarna stenhårt för dig att det ser bra ut på VUL idag och att det finns någon annan förklaring till att du blöder och har lite ont!! Det måste vara så!!
    Men åh, vilken underbar gest av CA att skicka hem en bild på blastocysten om den tar sig! :) Och vad sött att du har ramat in den i en guldram :)) Det skulle nog jag också gjort om jag hade kommit på den idén! :) Gör de likadant med tvådagars som tar sig?
    Lycka till idag nu gumman och hör av dig hur det går!!!
    Hej gumman o tack för allt stöd.
    Ja de tror jag att du kommer kunna få på två dagars oxå...kolla med kliniken.,.. 
  • Csillag
    LnH skrev 2012-06-29 08:12:58 följande:
    csillag: LYCKA till idag!!! Tänker på dig! Jag fick också gå hos spec. mödravården med sonen men det var för att jag tjatade till mig det. och när jag får komma dit så har den BM jag hade skrivit att jag var hysterisk och förlossnings rädd. Enda skälet till att jag ville komma dit var att jag ville bli igångsatt för att jag ville hinna in till förlossningen och inte föda i hallen då andra barnet oftast går fortare och första barnet så tog allt 1 timme varav jag bara hade ont i 20 min. Så det finns idioter överallt. Tycker att man borde ha en kurs i hur man behandlar människor då man har sådana jobb ;)
    ja stolpskott finns de ju verkligen gott om tyvärr!
  • Csillag

hejsan.
    hem kommer från läkaren nu...
    Oj va han e arg på BM igår o hon skulle få ett samtal till ida då hon avslutat deras samtal igår lite snorkigt med att säga
    "Du ska nog se att tjejen oroar sej i onödan som jag sagt o de är inget fel på henne r bebisen utan hon vill bara ha ett extra ultrajud som många andra"

På VUL syntes min lilla groda, ett hjärta slog mn de syntes tyvärr oxå att hjärtat verkade lite svagt o blödningen kommer från livmoderetappen än.

Han gjorde ett EKG på bebisens hjärta o de slår lite saktare än de borde, kan bero på blödningarna att h*n inte mår så bra,mn de kan oxå ändra sej om vi har tur.

Gjordes en kurva på mej oxå då jag får så ont i magen o som misstänkt så har sammandragningarna redan dragit igång,vilket verkliegen inte är bra i V 7+2 .De e ju som sagt alldeles förtidigt.

Så visst lurar de ett MF runt kommande hörn, de e bara att hoppas min groda orkar kämpa o ta sej igenom de här.
    Ökar sammandragningarna så kommer inte tappen klara hålla emot o min groda kommer inte klara sej.
    Bara att ta en dag i taget o hålla tummarna nu att min groda orkar kämpa.

Grodan ligger bra i storlek så de va ju bra, hjärtfrekvensen kan ju komma upp om sammandragningarna avstannar lite.

Fick Bricanyl för att försöka mota upp de d.Bara hoppas de funderar.

Åh barnmorskan igår kallade mej orolig i onödan...IDIOT!

TACKA fasen förbra läkare som min egen, Han e guld värd.

Jag skulle ringa min BM om jag börjar blöda igen lr får flytningar i sammband med sammandragningarna lr nått känns fel för dåmåste jag åka in.
    Tyvärr blir de ju till mvc då min läkare går på semester idag.Men han gav mej tipset (som han typ inte får säga) att om jag får en blödning o sammandragning o min ordinarie BM inte e på plats utan på förlossningen så kan ja ju söka hjälp på akuten för då skikas jag till KK istället förhoppningsvis.Men ja hoppas min BM e där om de behövs.

Vill INTE ha med de stolpskottet jag hade med att göra igår nånmer gång., 

• frida79

min lilla och hjärtat slog fint! :) 12,7 mm lagom stor för v 7+2 Solig

BF - 12 februari 2013
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012