• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • frida79
    Csillag skrev 2012-06-29 16:19:05 följande:
    Frida:grattis.kan tänka mej de va skönt att se de slå idag.
    tack! Glad ja det var helt underbart! gick därifrån med världens största leende Solig ännu en milstolpe passerad..
    BF - 12 februari 2013
  • Mandelmumsa

Underbart Frida!! :))) Måste kännas helt fantastiskt!!

Skönt att din groda iaf lever Csillag!! Bara hoppas den orkar stå emot och kämpa även fortsättningsvis!!

• Tant Groda

Csillag: Skönt att grodan lever, men tråkigt att den inte mår bra. Jag hoppas det kommer gå vägen.

• Tant Groda

Idag har vi fått tid till ivf. Snabbare än vi trodde (slutet av juli. Blev så glad att jag tog några glädjeskutt i regnet på parkeringen. Tur att inga grannar var ute.

• Make your own kind of music

Csillag: Hoppas så att sammandragningarna ska upphöra så din lilla får återhämta sig. Vila och ta hand om dig.
    Håller tummarna hårt här ska du veta!

Frida79: Måste kännas helt sjukt att få se ett litet hjärta slå! :)  Jättegrattis till att allt ser så fint ut .

Nu kommer lite äcklig info från mig. Så läs inte vidare om ni är känsliga ;)
    Kom förut en rejäl flytning. Den var grynig, till största delen vit men det var även lite typ mörkgrått, nästan svart i geggan...  Det vita antar jag är Crinonen. Men bir lite orolig nu över det mörkgrå. Usch, har jättemolvärk i magen, precis som innan mens o är orolig att det kan vara blod, det mörkgrå... Gammalt, torkat blod och att det är ett tecken på att livmoderhalsen är öppen och att mensen kan vara på g. Har inte använt Crinonen förut så jag vet inte, detta kanske inte är helt ovanligt?
    RD13 idag och TD imorgon.
    Nervös.
    Väldig molvärk i magen.
    Inga andra känningar.
    Vågar inte hoppas på för mycket.

• Sessan 83 K

Tant groda: Hur länge tid fick ni vänta från det att er remiss blev skickad tills ni blev kallade?

• Tant Groda

Sessan 83 k: Det beror lite på hur man ser det. Men ca 4 månader blev det nog. De hade typ glömt bort oss eller blev lite många bud på vem, hur och var den skulle skickas och när den blev skickad, blev det fel ändå. Men den totala väntan är nog på ca 1,5 år (då beslutet togs ang ivf).

• Odessa

Frida: härligt med lyckat VUL idag, grattis!!

Csillag: håller tummarna för att den lilla håller sig kvar och växer sig stark!!! Skickar en massa positiva tankar åt ditt håll.

Make your own: jag fick mycket klumpar av Crinonen, grå, vita, aprikosa, ofta såg de ut som tuggummi, efter man slutar med Crinonen så håller det i sig i flera dagar/veckor, innan allt det överflöda kommer ut. Tyckte det var riktigt skönt att få sluta med nu!

Själv var jag och pratade med läkaren idag, hon passade på att göra ett VUL. Vi fick se en krabat med sitthöjd på 5cm, som trampade vatten och kliade sig på näsan. Fantastiskt!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012