• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • enäggs81

Fidelis: ja segt ! så kände jag också!

• enäggs81

Om någon i denna tråd känner sig träffad så är jag beredd på det. Men igår när vi var CVL kliniken fick jag och Min man en obehaglig upplevelse. Kommer in ett par i väntrummet med en ca 1 åring. Dom står och tjafsar i ingången. Mannen säger till kvinnan att - slutar du inte så blir det inget. Precis som han bestämde över henne. Sen gick hon iväg då kommer läkaren och ropar hennes namn. Mannen ignorerar läkaren. När hon kommer tillbaka säger mannen till kvinnan att dom har ropat upp dig. Precis som han ville jävlas med kvinnan och inte säga till läkaren att det är min fru du söker. Sen kommer läkaren igen då säger mannen till läkaren - Att här är visst människan! Mannen hade lite Persbrandt stil. Lång och hård stil. Både jag och min man tyckte att mannen var väldigt obehaglig. Han lät mycket elak :/ stackars kvinna!!!

• enäggs81

Alltså han kallade sin fru för människan

• Tant Groda

Ni som gjort et är det något speciellt man ska tänka på de närmsta dagarna? Det enda läkaren sa var att jag inte skulle dricka kaffe och alkohol?

• skånetjejen

hej 

tack för alla hälsningar som jag fått efter mitt tunga besked härom dagen
    jag försöker att kämpa på men det är svårt nu i början men det känns nog bättre längre fram !!
    hatar detta !!  jag längtar så efter en liten :(

men jag har ett dilema vi funderar på om vi ska försöka själva undertiden vi väntar på att komma i gång igen men vet ej om vi ska våga har haft två x !! och nu detta senaste ivf försöket blev uppskytten redan en gång i sommras pågrund av 1 x !! en del av mig vill avvakta att försöka själv till vi gjort nästa ivf !! men en del vill ej vänta !!! det är svårt !! om vi försöker och jag får ett x till hade det varit skit tufft ( har endast 1 äggststock och äggledare kvar efter tidigare op för 10 år sedan pga cysta, och blivit op för x i äggledaren 2011, och x i äggstocken 2012 )!! vet ej hur vi ska göra har fått lite olika råd från läkare, ssk och kurator !! behöver era tankar och råd !!!

grattis till alla som nu blivit ruvare !!! 

• Tant Groda

Skånetjej: vilket svårt val, men jag hade nog valt att lägga försöken till sidan under tiden. Allt för att inte riskera något.

• enäggs81

Idag har jag ET om de inte ringer. Hoppas hoppas.....måste åka själv då maken är på ett viktigt jobb. undra om man är tjatig om man ringer dom idag igen och hör om alla 4 ägg lever ännu. Får ju svaret 14:30 Men vill veta nu!

• Tant Groda

Enägg: ring inte! Förstår att du vill veta, men du får svar senare. Lycka till!!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012