• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Lillan15
    Csillag skrev 2012-10-23 08:23:51 följande:
    Heeeeeeej gumman, Guuu va skoj att se dej här inne ign, va ett tag sen nu!!
    Allt br med dej???

De blev en Emmaljunga Cerox.

Har haft den till barnen innan o den har verkligen allt man behöver i mina ögon o Emmaljungas vagnar håller va dom lovar.

De enda lilla minuset är att den vägen 1.2 kg mer än dom nyare varianterna som city cross osv mn de e ju bara en bagatell om den har allt annat.

Sprutdag 4 idag för mig. Kör korta metoden. Inget syskon har blivit ännu. Varför får jag inte köra samma som med dottern ang. beh. menar jag??? Då körde jag långa metoden med Synarela och Gonal-F.
    Nu får jag korta med Menopur 450.  Skönt att allt är bra med Er Nalle Kram till dig
  • enäggs81

på väg hem från ÄP. Det gjorde inte alls ont! kändes nada. Där emot nu efter värker det mycket!!! Är även förvånad och överraskad att de fick ut 11 ägg :) på vul sa dom ju 5 ägg! Har stolsvärmen på i bilen på högsta. hjälper mot värken. mannen kör.

• enäggs81

Har väldigt ont i underredet. kan bara gå framåt böjd. kommer det vara bättre imorgon?

• Snölängtan
    enäggs81 skrev 2012-10-24 14:06:25 följande:
    på väg hem från ÄP. Det gjorde inte alls ont! kändes nada. Där emot nu efter värker det mycket!!! Är även förvånad och överraskad att de fick ut 11 ägg :) på vul sa dom ju 5 ägg! Har stolsvärmen på i bilen på högsta. hjälper mot värken. mannen kör.

Grattis till en bra skörd!!! Varm vetekudde är som sagt skönt mot den ömmande magen. Andra dagen brukar det inte kännas så mycket, är min erfarenhet. Lycka till nu!
  • Lac2010

Hej tjejer..
    Var på Vul igår och allt såg bra ut.. EN liten krabat där inne! Så nu vet vi det iaf :)
    Dock fick jag ett litet hormonladdat utbrott!..han mätte krabaten till 6+5 och jag är i 9+0...dessutom så sa han ju att jag va i 6+1 förra tisdagen, för 8 dagar sen!...så vete fan vad han jiddrar om.. Vet inte vad jag ska tro..han sa bara att då måste du räknat FEL....DAAAAHHHH!!! Hallå, det är en Ivf behandling...jag vet ju för fan precis vilken dag jag fick tillbaka ägget.. Blev faktiskt lite små grinig på gubben när han bara fräste till och påstod att jag inte hade koll på datumet för senaste mens. Sa till honom att man räknar inte så med ivf.. man räknar iaf enligt CvL när det är FET-behandling... datum för insättning (8/9, - 2 veckor (25/8) och även -2 dagar (23/8), eftersom ägget va ett tvådagars. Vilket innebär att jag räknar från den 23 aug. Tänker fan inte hoppa tillbaka 2-3 veckor...noooo waaaay!!! Men men, ska till min vanliga läkare på torsdag nästa vecka...då får han kolla.

• Tant Groda

Lac: grattis till den lille i magen! Jag vet fler som råkat ut för samma som dig, att läkaren påstod något helt annat och inte lyssnade. I ett av fallen hoppade läkaren framåt och menade på att fostret var för litet och antagligen inte skulle överleva! Förstår inte problemet egentligen varför de ska envisas med något annat, dessa läkare!

• enäggs81

Csillag: var har du tagit vägen? Hoppas du och pyret mår bra!?

• Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-25 08:39:09 följande:
    Csillag: var har du tagit vägen? Hoppas du och pyret mår bra!?
    Hejsan gumman.
    Jag e här mn har mått rent av skit senaste dagarna.
    Trött till tusen och väldigt kratiga sammandragningar så har legat o sovit de mesta faktist.

Precis hemkommen från kontroll.Ny läkare,suck!
    UNDERKÄND blev jag så de skrek om de.

På två veckor har jag gått ner 4 kg.
    De villsäga att jag har dessutom bara gått upp totalt 3 kg nu och jag är i V 25.
    Jag som fick klagomål sista att jag "bara" gått upp 7 kilo.
    Nu kan du tänka hur läkaren va när ja gått ner 4 av dom kg.

Så då blev de massa frågor hur ja äter o om ja tycker jag e fet osv.
    Herre gud, va tror dom.
    Jag e gravid efter 6 år, tror dom serriöst jag bryr mej om att jag blir stor?

Nog med att jag har haft aneroxia mn de va tydligen dumt av mej att va ärlig o berätta de på inskrivningen.
    Jag äter precis va jag vill o känner ör, vare sej de e nyttig mat lr onyttig mat.
    Va så arg o lessen när ja fick där ifrån.
    Jag äter som jag ska.
    Magen har ju växt,bara vikten som inte går upp. 

Sen låg mitt järnvärde på 79 nu,så de blev hon väl sur över.
    Sa till henne som de va att om hon läser i mina journaler å står de att jag inte kan äta järntabletterna o äter mkt järn rikt hemma + extra c vitaminer ör kroppen ska kunna ta upp järnet lättare.
    Å om hon läser i min journal så står de ju fakist att jag har problem med järn värdet i normala fall utan en graviditet ió jag haft jätte stora problem med de när ja vari gravid.

Med pojkarna ick jag järn injektioner mn de hjälpte inte så de slutade i blodtransusion.

Sammandragningarna ökar mer o mer o blödningarna kommer o går än o hon ffrågade om ja verkligen tar de lugnt.
    Jag gör ju knappt ett skit.
    Jag e ju helt slut på dagarna o jag vet att om ja gör nått kan grodan dö.
    Va tror hon, att jag e dum nog att ens riskera en bebis jag kämpat så hårt ör att lyckas å i min mage.

Ibland blir ja så´sur.Särskillt på nya läkare.Har sagt till min BM att jag inte ville ha nån ny läkare mn lik örbannat va de en ny idag.

Ingen bra dag ör mej,
    Besiktning UNDErKÄND.

Min man va snäll o tröstade mej i tlg iaf o gullig som han e så sa han att ikväll när han slutat jobba så ska han åka o köpa massa chokladglass chokladsås o bananer till mej.
    MUMS!
    De går altid hem hehe.

Nu blir de sängen en stund innan mina "monster barn" kommer hem ån skolan,

Hur går de för dej?
    Kram

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012