enäggs81 skrev 2012-10-25 08:39:09 följande:
Csillag: var har du tagit vägen? Hoppas du och pyret mår bra!?
Hejsan gumman.
Jag e här mn har mått rent av skit senaste dagarna.
Trött till tusen och väldigt kratiga sammandragningar så har legat o sovit de mesta faktist.
Precis hemkommen från kontroll.Ny läkare,suck!
UNDERKÄND blev jag så de skrek om de.
På två veckor har jag gått ner 4 kg.
De villsäga att jag har dessutom bara gått upp totalt 3 kg nu och jag är i V 25.
Jag som fick klagomål sista att jag "bara" gått upp 7 kilo.
Nu kan du tänka hur läkaren va när ja gått ner 4 av dom kg.
Så då blev de massa frågor hur ja äter o om ja tycker jag e fet osv.
Herre gud, va tror dom.
Jag e gravid efter 6 år, tror dom serriöst jag bryr mej om att jag blir stor?
Nog med att jag har haft aneroxia mn de va tydligen dumt av mej att va ärlig o berätta de på inskrivningen.
Jag äter precis va jag vill o känner ör, vare sej de e nyttig mat lr onyttig mat.
Va så arg o lessen när ja fick där ifrån.
Jag äter som jag ska.
Magen har ju växt,bara vikten som inte går upp.
Sen låg mitt järnvärde på 79 nu,så de blev hon väl sur över.
Sa till henne som de va att om hon läser i mina journaler å står de att jag inte kan äta järntabletterna o äter mkt järn rikt hemma + extra c vitaminer ör kroppen ska kunna ta upp järnet lättare.
Å om hon läser i min journal så står de ju fakist att jag har problem med järn värdet i normala fall utan en graviditet ió jag haft jätte stora problem med de när ja vari gravid.
Med pojkarna ick jag järn injektioner mn de hjälpte inte så de slutade i blodtransusion.
Sammandragningarna ökar mer o mer o blödningarna kommer o går än o hon ffrågade om ja verkligen tar de lugnt.
Jag gör ju knappt ett skit.
Jag e ju helt slut på dagarna o jag vet att om ja gör nått kan grodan dö.
Va tror hon, att jag e dum nog att ens riskera en bebis jag kämpat så hårt ör att lyckas å i min mage.
Ibland blir ja så´sur.Särskillt på nya läkare.Har sagt till min BM att jag inte ville ha nån ny läkare mn lik örbannat va de en ny idag.
Ingen bra dag ör mej,
Besiktning UNDErKÄND.
Min man va snäll o tröstade mej i tlg iaf o gullig som han e så sa han att ikväll när han slutat jobba så ska han åka o köpa massa chokladglass chokladsås o bananer till mej.
MUMS!
De går altid hem hehe.
Nu blir de sängen en stund innan mina "monster barn" kommer hem ån skolan,
Hur går de för dej?
Kram