enäggs81 skrev 2012-10-23 11:54:53 följande:
Csillag: vet inte om vi försöker igen. Om vi får till frysen JA. Måste vi göra om hela IVF proceduren med sprutor mm vet jag inte om vi har råd eller ork. Men du har så rätt! Därför slutade jag röka innan vi startade denna IVF behandling.... det är bara känslan att man ska ha någon tröst
Missförstå mej inte o ta de inte fel.
menade absolut inget illa.
Vet ju sj hur lätt de e att tänka i dom banorna o va "gott" de skulle va att ta en cigg i dom stunderna.
men jag lovar dej att de e värt varenda sekund man inte röker.
De tag ett tag innan kroppen känner av att man slutat röka.
Många tror att om man slutar en månad lr två så kan man börja sen om de inte tagit sej för inget har ju hänt.
Men kan ta upp till 1 år innan kroppen börjar känna av ordentligt att den e rökfri.
Jag slutade röka i Augusti 2011 o jag lyckades efter många om o men bli gravid i Maj 2012
Flera gånger va jag påväg att å tillbaka till rökningen,mn varje gång så stannade jag upp o tänkte, Näää jag ska inte ge mej o lägga mej,jag ska ta vara på varenda lilla ökad chans jag har till att lyckas.
Om de sen inte lyckas ändå så har jag verkligen verkligen gjort allt i min makt för att försöka bli gravid.
jag slutade röka ,la om kost,ökade i vikt,tog tag i akupunktur rädslan o började med den.
Jag visste att om jag gjorde allt de här så ökade jag mina chanser lite mer.
minsta lilla chans till ökning skulle vara värt de.
Men visst förstår ja hur du tänker o känner.
Vet hur jobbigt de e.
Bara att veta att man har svårt att bli gravid e jobbigt,att försöka år in o år ut e ännu värre,ivf karusellen sätter sina spår.
Men jag lovar dej att de e värt varenda sekund när plusset kommer.
De kommer vara så overkligt att du faktist inte tror de när du sj ser de.
De står gravid mn man vågar inte ta till sej de.
Ger dej rådet att tänka igenom de väldigt noga...om ni verkligen ska ge upp bebis helt eller inte.
För om ni inte ska de så försök hålla dej ifrån ciggen hur jobbigt de än e.
Dina chanser försämras så mkt när du tänt ciggen.
O då vi som har svårt att bli gravida redan har liten chans så försvinner den ju nästan helt.
Styrke kramar