• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • enäggs81

frågade ju dom igår när jag hade ET. Då sa läkaren att det är normalt att det värker från stockarna. Dom är svullna efter stimuleringen. Jag får väl vänta 1 vecka och se. Men Hoppas det blir bättre med tanke på att jag ska jobba på måndag....

• jazmine25
    enäggs81 skrev 2012-10-27 08:23:28 följande:
    frågade ju dom igår när jag hade ET. Då sa läkaren att det är normalt att det värker från stockarna. Dom är svullna efter stimuleringen. Jag får väl vänta 1 vecka och se. Men Hoppas det blir bättre med tanke på att jag ska jobba på måndag....
    Du bör vara försiktig om du skulle vara överstimulerad det är ett tillstånd som kan vara livshotande.
  • familjenekberg

Enäggs

Ha koll på vikten plötsligt viktuppgång kan bero på överstimulering. Hoppas du mår bättre snart och ring om du är orolig.

• enäggs81

mår bättre idag;) har ju haft ont i själva äggstockarna. och underlivet. gått upp i vikt har jag gjort pga rökstop och stillasittande med mycket gott. idag har jag tagit en långsam promenad och efter den har det varit helt okej! hoppas det håller i sig. tack alla för omtanke!

• Tant Groda

Tänkte ha koll på vikten idag och hade gått ner 1 kg!

Vi var också ute och gick idag men jag var himla trött. Inte så konstigt, då jag legat hela natten och klökts.

• Fidelis ad urnam

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!!
    På onsdag är det dags, jag bara skakar. Började, efter jag lagt på, att skratta och sedan storgrät jag en bra stund.
    Äggmognadsspruta ikväll kl 20 och sedan ska vi infinna oss i falun på onsdag kl 08.00. Fy så nervös jag är
    Återinsättning på fredag om det är färre än 5 ägg som kan odlas och på måndag om det är fler än 5 ägg.  

• Thunderkatten
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-29 15:44:17 följande:
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!!
    På onsdag är det dags, jag bara skakar. Började, efter jag lagt på, att skratta och sedan storgrät jag en bra stund.
    Äggmognadsspruta ikväll kl 20 och sedan ska vi infinna oss i falun på onsdag kl 08.00. Fy så nervös jag är
    Återinsättning på fredag om det är färre än 5 ägg som kan odlas och på måndag om det är fler än 5 ägg.  

Spännande!!
  • Fidelis ad urnam

allt detta sker mitt i en hemtenta, tror ni jag har svårt att koncentrera mig på den?

• Fidelis ad urnam

Dum fråga kanske, men är det mjuka kläder som gäller inför äggplocket? Tänkte på att det kanske är skönast efteråt?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012