• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-10-23 19:31:09 följande:
    Fidelis: tycker inte du ska oroa dig för det. De höjde mig med!
    Thunderkatten skrev 2012-10-23 19:34:45 följande:
    Jag höjde två eller tre gånger...

Skönt att höra att fler har fått höjt. 

Thunderkatten, vilket försök är du på? Fick de ut många ägg efter du blev höjd två ggr?

Tant Groda, hur gick ditt äggplock? 
  • Tant Groda

Jag fick ut 7 ägg idag och de verkade nöjda. Imorgon får jag min dom!

Jag fick först höja och sen sänka mina doser

• Thunderkatten
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-23 19:49:16 följande:

Thunderkatten, vilket försök är du på? Fick de ut många ägg efter du blev höjd två ggr?
    Jag fick starta riktigt lågt pga min pco. Kommer ihåg att jag fick höja två ggr för först så tog det sig inte alls. Och efter en höjning så blev det ok men efter en till så kom det flera blåsor. Kommer inte riktigt ihåg om jag fick höja en tredje gång sista dagarna. Det var i mars så jag har glömt mycket. Sprutade i alla fall i tre veckor, kändes ruskigt segt men man vande sig vid att ta sprutor. :) Hade 13 äggblåsor på senaste vul om jag inte kommer ihåg fel. De fick ut 8 snygga ägg varav 4 blev befruktade. Ett fick jag som ET och de andra tre gick till frysen. Embryot från FET nr 2 hänger kvar än så länge. Gick in i vecka 12 igår. :)
  • Fidelis ad urnam
    Thunderkatten skrev 2012-10-23 20:06:13 följande:
    Jag fick starta riktigt lågt pga min pco. Kommer ihåg att jag fick höja två ggr för först så tog det sig inte alls. Och efter en höjning så blev det ok men efter en till så kom det flera blåsor. Kommer inte riktigt ihåg om jag fick höja en tredje gång sista dagarna. Det var i mars så jag har glömt mycket. Sprutade i alla fall i tre veckor, kändes ruskigt segt men man vande sig vid att ta sprutor. :) Hade 13 äggblåsor på senaste vul om jag inte kommer ihåg fel. De fick ut 8 snygga ägg varav 4 blev befruktade. Ett fick jag som ET och de andra tre gick till frysen. Embryot från FET nr 2 hänger kvar än så länge. Gick in i vecka 12 igår. :)

Så du är gravid? Hängde inte med alls på det

Ok, men då behöver jag inte stressa upp mig pga det kanske.

Tycker inte att Jag känner så mycket av sprutorna, men det kanske inte alla gör eller så kommer det mer nu med höjd dos.
    Tant Groda skrev 2012-10-23 19:52:07 följande:

Tant Groda skrev 2012-10-23 19:52:07 följande:

Håller tummarna!
  • Thunderkatten

Japp, fick plus efter senaste FET i augusti. :) Kände inte nån effekt av sprutorna förrän sista veckan. Då började det spänna rätt bra i äggstockarna.

• Fidelis ad urnam
    Thunderkatten skrev 2012-10-23 21:01:32 följande:
    Japp, fick plus efter senaste FET i augusti. :) Kände inte nån effekt av sprutorna förrän sista veckan. Då började det spänna rätt bra i äggstockarna.
    Jag har tagit sprutor sedan i onsdags, så snart en vecka. 
  • Ah77
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-23 19:16:20 följande:
    Hm, de ringde från kliniken och mina prover visade på lite för låga hormonvärden så jag får höja min gonal-f dos till 225 från 150. Är detta något jag bör oroa mig över?
    Jag är lättstimulerad och börjar alltid på låg dos för att jag inte ska bli överstimulerad för då måste man avbryta. Se det som att de är nogranna. :) Ibland känner jag av äggstockarna ibland inte. Lycka till!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012