• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Lillan15 skrev 2012-10-22 20:53:47 följande:
    Vilken vagn blev det? Åh va skoj. Lycka till !!!!
    Heeeeeeej gumman, Guuu va skoj att se dej här inne ign, va ett tag sen nu!!
    Allt br med dej???

De blev en Emmaljunga Cerox.

Har haft den till barnen innan o den har verkligen allt man behöver i mina ögon o Emmaljungas vagnar håller va dom lovar.

De enda lilla minuset är att den vägen 1.2 kg mer än dom nyare varianterna som city cross osv mn de e ju bara en bagatell om den har allt annat.
  • Csillag
    Tant Groda skrev 2012-10-23 05:29:34 följande:
    Enäggs81: magen är helt rätt kropps del!

Är påväg till mitt äp nu.
    Håller tummarna för en bra skörd!!!!!!
  • Csillag
    Nina76 skrev 2012-10-22 22:40:17 följande:
    I vissa bipacksedlar har det stått låret, men jag har ALLTID tagit ALL medicin i magen. Enligt klinikernas instruktioner. Man (jag i alla fall) har ju mest att hålla i där.  Flört  Så du har gjort helt rätt, enäggs. 

Rolig fakta: I USA däremot fick min svägerska ta sina hormonsprutor i rumpan. Aouusch!!  Förvånad 
    Det är faktist ganska många som väljer ta den på rumpan i sverige oxå.
    De har varken bättre lr sämre verkan.
    De handlar ofta om oro o rädsla från patientens sida o därav de olika rekomendationerna.
    Vet flera som vill att deras män tar sprutan på dom o då blir de oftast på rumpan.
    Jag kallsvettades som en gris  o skakade som ett asplöv första gångerna jag skulle ta sprutorna, va dock inte så gammal o spruträdd till tusen.
    Efter några gånger så gjorde man de som man aldrig gjort nått annat,medans kompisarna stod o titta o mer lr mindre led när man gjorde de haha.
    Känns ju knappt.
    Sprutan som kan kännas e ju orgalutranen för spetsen e lite trubbigare så blir lite motstånd ibland att få in den.
  • Ah77
    Tant Groda skrev 2012-10-23 05:29:34 följande:
    Enäggs81: magen är helt rätt kropps del!

Är påväg till mitt äp nu.
    Lycka till!! Hoppas du får en fin skörd!
  • Ah77
    enäggs81 skrev 2012-10-22 22:27:52 följande:
    Nina76: tack för dom orden;) Ja kan det bli onsdag nu! just det jag tog otrivellen i magen! Hoppas det var rätt kroppsdel? tänk om dom sa benet till mig! var tog ni den?!

Magen har jag alltid tagit!
  • enäggs81

idag är buken helt platt igen och äggstockarna smärtfria. som jag sagt förut är jag rädd att äggen skrumpnat ihop så imorgon när jag kommer dit kommer jag få åka hem igen för dom kommer säga- tyvärr är det tomt här! finns inget att ta ut. Då ska jag gå och köpa ett paket cigg för att dränka mina sorger. Har redan planerat katastrofen ;))

• Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-23 10:14:26 följande:
    idag är buken helt platt igen och äggstockarna smärtfria. som jag sagt förut är jag rädd att äggen skrumpnat ihop så imorgon när jag kommer dit kommer jag få åka hem igen för dom kommer säga- tyvärr är det tomt här! finns inget att ta ut. Då ska jag gå och köpa ett paket cigg för att dränka mina sorger. Har redan planerat katastrofen ;))
    Måste bara fråga....Ska ni lägga ner bebis försöket om de visar sej att äggen redan släppt eller e inte tar sej denna gången?
    Tänkte då du skriver att du går o köper ett paket cigg direkt o dränker dinasorger med.

Förstår hur du känner då jag sj va rökare o kände så efter varje negativt test,insemination o ivfer.

men att köpa cigg o röka skapar ju bara sämre chanser för er, vare sej de bara blir en cigg eller fler...

Ska ni fortsätta med detta så hade ja hållt mej undan ciggen o tänkt framåt.
    Ivf e rena karusellen..man måste verkligen ta vara på alla chansen man har o göra allt för att öka chansen.

Helt klart nöjd med mej sj efter ha lyckats sluta röka efter ha rökt i 15 år.
  • enäggs81

Csillag: vet inte om vi försöker igen. Om vi får till frysen JA. Måste vi göra om hela IVF proceduren med sprutor mm vet jag inte om vi har råd eller ork. Men du har så rätt! Därför slutade jag röka innan vi startade denna IVF behandling.... det är bara känslan att man ska ha någon tröst

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012