Snölängtan skrev 2012-10-22 18:19:46 följande:
Förstår precis!
Läkaren sa att det beror på att jag denna gång svullnat upp mer (anledning...öh hormoner...annan graviditet...jag hade inga som helst sådana problem förra gången...) och då kommer en nerv i handleden i kläm och på så vis drabbar det i princip alla fingrar och sedan kommer värken som ett svar på att nerver och muskler inte vill samarbeta. Tjoho! Det är vanligare att man får liknande problem de sista 4-6 veckorna då man ju samlar på sig vätska inför förlossningen, men för vissa startar de redan vi v.21..."typ". Sedan sa de att har man dessutom gener som gör att man kanske har lite trång kanal för just den här nerven så "åker man dit som på ett bananskal" och det enda att göra är att byta föräldrar (mina alltså..och det är ju lite sent nu... *skratt*) Jag trodde att så fort "knyttet" är ute så försvinner problemen men tydligen kan det ta upp till 3mån efter förlossning. och för ett litet fåtal blir det bestående i viss utsträckning...men det är vääääldigt få! (Jag ska inte vara en av dem.) Men som det ser ut nu så kan det bli upp till 180 nätter till med sömnsvårigheter, om jag har otur. Försöker förtränga det och ta en natt i taget för att hålla humöret uppe och som sagt, jag har turen att ha ett 26v gammalt "knytte" i magen och DET är också bra att fokusera på efter alla turer.
USCH Fyy o Tvi din stackare.
Hoppas verkligen du ska slippa de snart o verkligen slippa d efter förlossningen.
Så tråkigt när man ska va en av få de drabbar o man drabbas hårt.
Försök tänka framåt o positivt (Säger jag som e världs sämst på de just nu)
Men försök tänka framåt,att de faktist kommer gå över.
De e så jag tar mej igenom graviditeten.
Varje dag,varje vecka e en ny milstolpe.
Å det har varit värt varenda minut av oro rädsla tårar osv när man har en liten groda i famnen.
Man får bara försöka FRSÖKA tänka positivt i allt helvete man går igenom.
Om några månader sitter vi där, med varsitt litet pyre.
Idag va jag o beställde våran vagn o inhandlade lite saker.
Inte vågat gra nått med bebis innan,mn nu känner ja mej samtidigt stressad över att inte ha gjort de som att rädslan kickar in över att nått ska hända.
Mn vagnen känns skönt att ha beställt o att förlossnings garantin går in om nått nu skulle hända sen.
Tema denna gången för våran lilla groda blir Pingu.
Dottern hade Nalle Puh
Tvillingarna hade Spöket laban
Så detta blev en Pingu.barnen fick vara med o bestämma tema o prickade in rätt.
Pingu passar både flicka o pojke tyckte vi.
Så nu liger de lite Pingu saker här hemma o lite annat som behövs.
Barnvagnen kommer väl när den e klar hos leverantören.
Puhhh känns verkligen både nervöst o oroligt att börja inhandla o plocka fram.
Men man måste ju börja...
Gäst rummet börjar likna en baby butik nu då sakerna från vinden tas fram mer o mer.
skickar dej massa massa styrke kramar o hoppas verkligen du ska slippa ha superont.