• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • jazmine25

Här kommer en rapport från mig om ni vill veta. Jag lyckades ju tillslut med donation på hemmafronten medans vi väntade i kö för att starta IVF nr två.

Känns helt underbart. Jag har gått in i v.11 nu (10+1) idag. Jag mår fortfarande bra av graviditeten har dock blivit lite förkyld med en jobbig nästäppa som gör det svårt att sova. Vill undvika nässpray så mycket det går då jag är rädd att bli beroende.

Om 12 dagar är det dax för ett nytt UL som min GYN ställer upp och gör. Jag är så himla orolig att jag inte är gravid längre. Vi såg senast när jag var i v.7 ett tickande hjärta. Så jag hoppas den har växt och allt är bra.

• skånetjejen

Hej allesammans godfortsättning Här e en uppdatering från mig ! Är i full gång med Ivf 4 ! börja med sprutorna föra veckan, ska på mitt första ultraljud i morgon :) tyvärr så har jag ej mått så bra är jätte trött, nedstämmd, spänd och nervös :( det e svårt att orka med dagliga livet med jobb och svårt att vara glad o positiv ! några tips ? E det några fler som är mitt uppe i behandling? Ha det bra kram

• Snölängtan
    Vincents mamma skrev 2013-01-05 22:23:45 följande:
    God forsättning på er! Hur går det för alla i tråden, tycker det är för tyst här :)

En uppdatering: är nu i v.36+5 och nu först känns det som att jag ser "ljuset i tunneln"...typ. Mina problem med karpaltunnelsyndrom i bägge händer sedan v.21 håller på att ta all min energi då det inte går att sova med bortdomnade händer och på dagarna går de fumliga brännande/stickande/domnade händerna inte duger mycket till. Det är som att konstant gå omkring med "förfrusna händer" som man inte vill använda alls. MEEEEN bebisen i magen mår bra och det är det viktigaste. Mina problem lär gå över någon månad efter bebisens ankomst! Nu har vi även fått ok till planerat snitt så läget är lite mer hanterbart även om jag naturligtvis är nervös! ( Förra gången slutade förlossningen med traumatiskt urakut snitt så nu har vi ett planerat.) Hur som helst är det helt otroligt att vårt sista nedfrysta embryo (som dessutom endast klarade upptiningen till 50%, dvs 4-celligt blev bara 2-celligt vid FET) faktiskt har gjort att jag sitter här med en riktigt stor bebis i magen.
  • Snölängtan
    skånetjejen skrev 2013-01-07 11:46:57 följande:
    Hej allesammans godfortsättning Här e en uppdatering från mig ! Är i full gång med Ivf 4 ! börja med sprutorna föra veckan, ska på mitt första ultraljud i morgon :) tyvärr så har jag ej mått så bra är jätte trött, nedstämmd, spänd och nervös :( det e svårt att orka med dagliga livet med jobb och svårt att vara glad o positiv ! några tips ? E det några fler som är mitt uppe i behandling? Ha det bra kram

Tufft läge! Men om det är möjligt försök att ta lunchpromenad (även korta är bra!!!) för att få lite ljus och rörelse mitt på dagen. Annars är det väl bra att försöka tänka på att detta är en kortare fas som snart är över. Jag vet att det låter så enkelt och är väl medveten om att det inte funkar alla dagar....men det är så jag försöker "överleva" med mina grav.problem just nu. Mantra: det gååååååår över.....en dag. KRAM och Lycka till!
  • karfor

Hej skånetjejen. Jag är mitt i min femte behandling. Är inne på dag 8 på sprutor ska till ca och kolla blåsor på dag tio.

• skånetjejen

Hej krafor Kul att det är någon annan här inne som oxå är på gång med äp! :) Det verkar som vi börja med sprutorna samma dag den 1/1! Jag var på ultraljud i går dag 8 det var endast 5 blåsor, 1 stor,2 mellan stora,2 små, de höjde dosen gonal f och ska ditt på fredag igen för nytt ultraljud!!, lycka till i morgon på ditt ultraljud Ha det bra

• skånetjejen

Hej snölägtan Tack för de uppmuntrade orden ska föröka ta en dag i taget, ska försöka ta mig i kragen och ta korta promenader så man kommer ut och rör på sig lite!. Grattis till ditt mirakel, hoppas du får må bra i dina händer nu fram till födseln! Skönt att veta att det blir ett planerat snitt eftersom föra var så dramatisk ha det bra kram

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012