• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Vincents mamma

Kul och höra hur det går för alla, själva har vi ett litet problem. Vi ska ev påbörja syskonförsök 6 i feb och har fått valet att sätta in 2 ägg av kliniken och vi velar fram och tillbaka. Skulle vara underbart med 2 små även om det är mer jobb :) men vi är lite oroliga för alla komplikationer som kan tillkomma vid en tvillinggraviditet så som föda för tidigt och så? Hur tänker ni andra?

• karfor

Det beror på hur det gick för er första gången. Om det var svårt och tog flera försök så hade jag nog valt två ägg. Samtidigt så kanske man vill köpa ett trepack och försöka två gånger med ett ägg för att sista ta två. Till slut spelar det ingen roll hur många barn man får bara det blir syskon

• karfor

Skånetjejen. Det stämmer att jag oxå startade den 1/1. Den 15:e har jag ÄP. Verkade som jag hade uppåt tio ägg. Samma som de två senaste gångerna. När har du ÄP?

• Csillag

Hej flickor.jag e kvar oxå.bara varit mkt nu senaste o min lilla groda ligger fortfarande kvar.blev stoppad en sista gång innan nyår för att säkert klara mej över nyårs natten.har nu slutat ta alla stopp mediciner o känner hur de trycker på ordentligt neråt så snart kommer nog mn groda ut.är glad ja kommit så långt som ja gjort o läkarna lyckats hålla inne grodan så här länge. Är Ida i 35+1 så verkligen mot alla odds. Kul att höra de drar igång för många här inne nu.hoppas få läsa många glada o positiva besked o de föds några bebisar. Vincents mamma; jag har ju tvillingar sj.graviditeten va bergodal bana MEN oftast är tvilling graviditeten inte så allvarliga längre.det medför en ökad risk mn är man frisk annars o rör på sej o sköter sej rätt så ska de nye vara några komplikationer.hade samma problem dem tvillingar à som med grodan i magen nu. Jag fick mina tvillingar 6 dagar före beräknad födelse datum.de flesta går tiden ut nu M man inte får en. Reaktion lr nått annat. Tvillingar e underbart!dubbelt så mkt att göra MEN glöm aldrig dubbel glädje. Jag har väntat tvillingar 4 ggr,tyvärr MF 3 ggr men de har inte med att de va just tvillingar utan att min livmoderetappen be stängde sej.ha ju haft totalt 6 MF/MA . Om de inte tagit sej denna gången så hade vi satt in två blastocyster på vårat sista försök. 3 pack rekommenderar jag. Tänk nye för mkt på att de KAN bli komplikationer med tvillingar för de kan de bli med eningar oxå. Så länge är beredda att de faktiskt KAN bli tvillingar o inte skulle ha nått emot de så skulle jag ta chansen. Lycka till.

• Vincents mamma

Tack för svaren, jo vi kommer att köpa ett 3 pack också denna gång. Sonen lyckades ju på första försöker men nu har vi gjort 5 misslyckade försök och nu är det alltså kliniken som gett oss valet. Det lutar nog åt att vi kör på 2 men som sagt vi velar fram och tillbaka. Klara vi 2 små samtidigt som vi har sonen på nu 2 år som behöver sitt :)

• enäggs81

Vincents mamma: jag har ju enäggstvillingar som idag är 7 år. Första två åren var riktigt tuffa måste jag säga! Båda hade kolik första 4 månaderna. Sen sjuka mycket. Nu är dom lätta! Men jag vill inte ha tvillingar igen pga allt jobb! Vi kanske hade otur med alla omständigheter. graviditeten var bra!:)

• karfor

Vincent mamma skönt att ni har kommit fram till ett beslut.
    Csillag fantastiskt att grodan fortfarande kvar. Lycka till nu!!!
    Sindyrella1983 så tråkigt att de fick flytta fram. Men det viktiga är att det kommer att ske.
    Skånetjejen när har du ÄP?

• familjenekberg

Hej alla kan meddela att jag blev mamma för andra gången igår till värdens sötaste tjej. Hade fått planerat snitt då men när klockan ringde på morgonen för snittet så gick mitt vatten. Så hon ville ut då, lite kul nu i efterhand men då var det chockartat inye vad vi hade med i planeringen.

Så snittet blev tidigare lagt dels på grund av vattenavgången samt att värkarbetet startade så hon är född 10:23 och vägde 3465g och var 49cm lång.

Bild kommer när jag kommer hem. Är på bb nu.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012