• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH

Karfor: grattis!

Har testdatum den 16/2, men alla gånger innan så har jag börjat att blöda på dag 9 eller 10 så kommer att testa då istället, det vill säga ifall jag inte får min mens.

Har mens värk till och från, det molar och crinonen är lite brun/rosaaktig redan idag...suck. Men tror inte att det är ngt direkt, blödde rätt mycket efter ÄP, eller mer än vanligt så kan nog vara det. Men det är inte kul att se när man går på toa.

Den här väntan det är den som är jobbigast. Får väl se ifall det går denna gång.

Vincents mamma, vad kul att du också får tillbaka 2! Jag hoppas att detta blir vår tur denna gång och att vi får större chans med 2 stycken.

• enäggs81

Någon som testat med både billiga ÄL tester samt clearblue digital? Fick nu positiv ÄL på dom billiga men negativt på clearblue ??? Är det då ÄL på gång . vad ska jag lita på till FET!?

• Vincents mamma

LnH: Jo det känns skönt att få tillbaka 2 även om det gör mig lite nervös också :) Jag håller med det är våran tur nu, är väl bara du och jag kvar av alla "gammal" nu eller finns det någon mer?

• LnH

Vincentsmamma: ja det är nog bara du och jag som är kvar utan att ha fått plus :S jag har blivit så extremt svullen den här gången, jag kan inte knäppa byxorna och knappt skjortorna jag har. jag ser gravid ut, som i 20 veckan eller nåt. Trodde det skulle gå över någon/några dagar efter äggplocket men det har inte ändrat sig ett dugg.

testade igår med grav test för att se om sprutan gått ur, d fick jag ett plus, idag så har jag ett nästintill osynligt plus, det ser ut som en skugga och är ett sånt test där jag hade drivit mig själv till vansinne om jag fått närmare testdatumet ;) det syns inte ens i genomlysningen men det syns ytte pytte när man tittar. Så får se om det är helt blankt imorgon då kan jag börja hoppas på ett yttepytte svagt plus :)

• Vincents mamma

Jag håller alla mina tummar och tår för dig LnH! Har hämtat ut alla mediciner idag så nu är det bara att vänta till helgen då mensen förhoppningsvis kommer så vi kan komma igång igen

• LnH

Vincents mamma: skönt att veta när man får sätta igång i alla fall. Det är så mycket väntande när man göra IVF och den, enligt mig lättaste perioden är mellan man börjar med sprutor tills man har återföring för då händer det saker hela tiden och sen inget på runt 2 veckor förutom all väntan.
    Idag är jag så sugen på ost, skulle och handla det och maken nämner att det ska man väl  undvika om man är gravid, herregud det har väl knappt ens fäst en om ens det. Så nu får jag ingen ost! sur som en citron. Han kommer ju inte ge upp att dricka öl helt i 9 månader ifall det lyckas eller sluta att snusa eller ge upp ett dugg...och jag kan inte ens få min ost idag..

• Sindyrella1983

Jag fick min mens tidigt i morse, på dag 30 denna gången. Så nu är det rätt exakt en månad kvar till sprutorna!! Liiiiite mer väntan! Glad
    Örk, igår läste jag om två på FB som fått barn...jag blir så irriterad. Känns som jag blir mer och mer irriterad ju närmre behandlingen jag kommer. Vill inte ens titta på Familjen Annorlunda (som jag i normala fall gillar) för att jag bara blir sur för att dom kan ligga och skaffa 10 ungar utan problem, men jag kan inte ens få ett! =(
    Har en liten skitdag med mensvärk å dåligt humör. Men det ska väl gå över snart igen!!!

• Vincents mamma

härligt med mens om man nu kan säga så :P

Jag har nu spottings så min är ju iaf på g så snart daxs att börja med sprutorna :)   

• Csillag

Grattis kardor!!!!!! Hoppas verkligen vi alla lyckas här inne.varenda en av oss har kämpat svett i tårar o förtjänar få sitta med ett litet knyte.har inte varit inne så mkt mer än snabbisar.hoppas kunna va inne lite mer så fort datorn vill som ja vill.surfa på mobilen e verkligen inte samma sak. Ge inte upp flickor,snart sitter ni där med ett positivt gravörer o ett knyte i famnen!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012